בתשובה לדורפל, 14/03/06 0:26
I wish I was special, so ****ing 372736
להכניס כאן את המקור הביולוגי נראה לי קצת אוברקיל, ופרובוקציה לא נחוצה למי שסוציובילוגיה מעצבנת אותו. אתה יכול לומר שהשאיפה לפרסום נובעת משאיפה לסטטוס חברתי גבוה יותר, וזה לחלוטין סביר - אבל הקשר בין השניים הוא עניין תרבותי ודי מודע, ובכל מקרה בוודאי לא מוטבע ביולוגית (כשהתעצָבנו ביולוגית לא היה דבר כזה פרסום המוני). אני מסכים איתך שהשאיפה לסטטוס גבוה, סביר להניח, מוטבעת ביולוגית - אבל זה פחות חשוב לענייננו, כי איש לא יכחיש שאנשים שואפים לסטטוס גבוה - זו כבר עובדה נתונה.
I wish I was special, so ****ing 372756
0. אין כוונה לנימה תקיפה.
1. מה כאן אוברקיל?
2. דיבורים על "נפש" מעצבנים אותי, אבל כשאלו שמאמינים בקיומה מדברים עליה, אני לא רואה בזה פרובוקציה נגדי. אני מצפה שכשאני מדבר על הדיעות שלי זה גם לא יתפס כמו פרובוקציה.
3. זה ששאיפה לפרסום נובעת משאיפה לסטטוס חברתי גבוה זה טריוויאלי. לא טרחתי להגיד את זה, והמשכתי ישר לנושא הרציני - מקורה של השאיפה לפרסום (גם) אחרי המוות.
4. כשהתעצבנו (ב' רפה, כמובן) גם לא היו פיצות, ולמרות זאת היא גורמת לנו להזיל ריר.
5. סלח לי, אבל אני חושד שהטיעון שלי לא הובן כהלכה, אז אחזור עליו - אני גורס שהשאיפה לפרסום לאחר המוות מקורה בשאיפה לסטטוס גבוה עוד בחיים. כמו שאני לא יכול להפרות תמונה של אישה ערומה על המסך, אבל היא עדיין מגרה אותי מינית, גם השאיפה לסטטוס חברתי יכולה להוביל אותנו למחוזות משונים - פרסום (גם) לאחר המוות. כמו כן, אני גורס שכל מיני טיעונים אחרים ("להתיר את חותמי, ככה אני עדיין חי מבחינה מסויימת, בלה בלה בלה...") הם רציונליזציה שעושה האדם לדחף הנ"ל, לא המקור האמיתי שלו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים