בתשובה לאלי, 13/10/01 20:49
רומאנים תנכיים פגאניים 38771
סיפורים היסטוריים ופנטסטיים פמיניסטיים הכתובים מנקודת מבט פאגאנית במוצהר הם נפוצים היום למדי בארה"ב והפכו כמעט לתת ז'אנר בפני עצמו . הגיבורות הן תמיד נשים אמיצות לב וחזקות, עובדות האלה בסתר או בגלוי הנאבקות בגברים המושחתים וחלושי האופי הורסי הטבע סביבן .
לרוב סיפורים אלה מתרחשים בעולם פנטסטי לחלוטין או בתקופה היסטורית של הקלטים באנגליה של ימי המלך ארתור או באירלנד ( שם לנשים אכן היה מעמד חשוב מאוד וכמעט דומיננטי בתקופות שונות ) או בכל אופן בהיסטוריה האירופית .
נדיר מאוד עדיין למצוא רומנים היסטוריים מסוג זה המתרחשים על רקע ההיסטוריה התנכית , וסביר להניח שזה תוצר של רתיעה מצד הסופרים שחוששים ואולי בצדק שכתיבת סיפורים כאלה יכולים לסבך אותם עם הנוצרים הפאונדמטליסטים החזקים מאוד בארה"ב ועלולים "לרדוף " אותם ( פשוטו כמשמעו ) לנסזת להביא לסילוק ספריהם מהספריות באיזוריהם ( כפי שנעשה למשל עם ספרי הרי פוטר) וכו'.אחת הבודדות כיום שמשתמשות בנושאים פגניים על רקע תנכי היא ANN CHAMBERLINE . היא פירסמה עד כה סדרה היסטורית על חיי הנשים בהרמון השולטן התורכי בתקופת שיא האימפריה התורכית .
אך מעניינים יותר הם שדני רומנים תנכיים פגניים במובהק: אחד מהם הוא TAMAR (1994) סיפור בגוף ראשון ( כדי להוסיף להזדהות הקוראים ) של חייה של תמר בת מלך גשור ( ולא בתו של דוד כפי שהיא מתוארת בתנ"ך ) שהיא גם עובדת אדוקה של האלה אחת מקבוצה של נשים כוהנות אינטליגנטיות השומרות על הטבע שהגברים שמסביב עושים כמיטב יכולתם כדי להרסו. . . הסיפור מתאר את הקשר הרומנטי בינה ובין אמנון שמתואר גם הוא כמעריץ של האלה ומספר על מאבקם בחסידי האל הזכר הפנאטים הפסיכופאתיים
הסיפור לא שונה כל כך מזה של בר. אך צ'מברלין עוד הרחיקה לכת בספרה החדש : Leaving Eden (1999) שבו הסיפור התנכי של גן העדן והגירוש ממנו מסופר מנקודת המבט של לילית שהיא כמסתבר האלה השולטת בגן העדן למען בני האדם שחיים שם בהרמוניה . עד שחודר לשם אדם השחצן הטיפש והמטורף שאינו מבין את הצורך בהקרבת הקורבנות למען חידוש הטבע ומביא לנפילתו של המין האנושי.

ידוע לי רק על מעט מאוד סופרות וסופרים שמעיזים לטפל בנושאים תנכיים בקיצוניות הפגאנית הפמיניסטית של צ'מברלין אך יתכן שמספרם יגדל בעתיד ,
ואולי לא.
על צ'מברליו :

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים