נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402221
הרעיון לפזר את חלקי המטען בין כמה אנשים, ולהרכיבו בטיסה, הוא רעיון טוב, מבחינת המפגעים הפוטנציאליים. ולפי זה http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4780391.st...
די קל להכין חומר נפץ נוזלי מרכיבים נגישים ויומיומיים, ואי אפשר לגלותו במכונות השיקוף למיניהן..

אז הפעם המזימה התגלתה. אבל לא לעולם חוסן.

אפשרות: אנשים יטוסו בלי מטען, חוץ מכמה כמה פריטים קטנים והכרחיים. חברת התעופה תצטרך לספק לאנשים חיתולים, תמיסת עדשות וכו'. המטען יוטס לחוד, במטוס תובלה. (פיתרון יקר מאוד).

או שייבנו מטוסים עם מדור-מטענים חסין-פיצוצים. (זה אפשרי?)

או לפחות- שאנשים יביאו את מטענם 24 שעות לפחות לפני הטיסה לנקודות מיועדות במרכזי ערים (כמו הטרום-טיסה של אל-על), והתיקים ייפתחו וייבדקו חפץ-חפץ, חולצה-חולצה, תחתונים-תחתונים, ומשחת-שיניים-משחת-שיניים.. ואז המטען יוסע לשדה ןיחכה שם לבעליו. (מעצבן, אך עדיף על האלטרנטיבה.)
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402222
אבל אם הרעיון הוא לחלק את הרכיבים בין כמה אנשים, מה זה יעזור לבדוק כל חפץ לחוד?
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402232
מה שכתבתי אתמול בלילה הוא יותר במסגרת יאוש כללי מהמצב מאשר הצעות מגובשות.. הנקודה היא, שצריך לשנות איכשהו את עניין המטען.
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402245
זה הגיוני. בשלב הבא יהיה צורך להטיס כל איבר שלנו במטוס אחר. החבילה השלמה היא באמת מסוכנת מדי.
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402242
לאור העובדה שמטרתם של הטרוריסטים היא לאמלל אנשים, לא ברור לי איך ננצח את הטרור ע''י זה שנאמלל אותם בעצמנו.
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402249
הטרוריסטים לא רוצים לאמלל אף אחד. להיפך - הם רוצים להביא אנשים לעולם שכולו טוב.
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402250
זו לא המטרה. זו הדרך.
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402258
ואולי הבעייה לא כזאת גדולה?

מספר המטוסים שהתפוצצו בשל פיגוע ב20 השנים האחרונות (אאל"ט) עומד על 5 (4 בארה"ב ואחד בסקוטלנד). כאשר על ה4 בארה"ב לא היה (עכש"י) חומר נפץ כלל. אז אולי המסקנה היא שצעדי הבטחון שננקטים היום מספיקים בהחלט? ואין צורך להקשות‏1 על חיי כולנו בגלל הסיכון הזניח?

אין לי מושג כמה מקום תופס חומר הנפץ הנדרש להפיל מטוס אבל אם הוא אינו מתגלה בגלאי מתכות מה הבעייה לשאת חגורת נפץ, לדחוף חומר נפץ לעכוז, או כפי שראינו בעבר ללכת עם עקבים גבוהים במיוחד.

חוץ מזה ייתכן ש5 אנשים חסונים הפועלים בנחישות וביעילות יכולים להתפרץ לתא הטייס ולהפיל מטוס גם בידיים חשופות.

1 בצורה משמעותית כמו ההצעות שלך.
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402427
לדעתי הבלתי-מלומדת, לתא הטייס הם לא יוכלו להתפרץ בידיים חשופות אם זה הוכן לאפשרות הזאת. אם יש חלקים קריטיים אחרים של המטוס שנגישים לנוסעים בלי כלי עבודה, ומפסיק כאלו בכדי שאי-אפשר יהיה למגן גם אותם, אני לא יודע.

אחרי אירועי 9/11, גבוהה יותר הסבירות שחמישה אנשים בלתי-חמושים שכוונתם ברורה יתקלו בהתנגדות משאר הנוסעים. לא מסיר את החשש לגמרי, אבל מעודד. הרגשת חוסר האונים היא החלק המטריד ביותר בשהייה במטוס חטוף (אחרי המוות הצפוי בקרוב, זאת אומרת). להיות קורבן אקראי של אלימות על בסיס דתי/לאומי/גזעי, זה יכול לקרות גם ברחוב. בארץ כנראה בסבירות גבוהה יותר.
מטוסים עם מדור-מטענים חסין-פיצוצים 402284
כמו רוב הבעיות ההנדסיות זה כמובן אפשרי אבל יקר מאוד.
מבנים חסיני פיצוצים קיימים. הבעיה - הם כבדים נורא. כפי שהצעת בעצמך, יהיה יותר זול להטיס שני מטוסים - מטוס מטען ומטוס נוסעים. אני לא בטוח שזה פתרון כל כך יקר, לפי זכרוני יש יותר קווי מטען מאשר קווי נוסעים סדירים. הבעיה תהיה בעיקר העיכוב בין הגעת הנוסע והגעת מטענו וכמובן החמרה קשה בנושא של מטענים אבודים.
לעניות דעתי, הפתרון האופטימלי הוא מערך הבטחון של נתב''ג - בנית פרופיל סיכון של כל נוסע בנפרד ובדיקה מדוקדקת עד כדי פולשנית של אלו שהפרופיל שלהם הוא לא יווני-רומי.
מטוסים עם מדור-מטענים חסין-פיצוצים 402296
ישנם שקים המיועדים לטיסות שיכולים לספוג עליה פתאומית בלחץ ולשחרר אותו באיטיות, תוך בלימה מעשית של נזקי הפיצוץ (פרט לשאר המזוודות בשק). אני מניח שנכנסים כאן אלמנטים של איפה בדיוק היה המטען ביחס לשק ומה גודלו, אבל למטענים קטנים הבעיה פתירה.
מטוסים עם מדור-מטענים חסין-פיצוצים 402429
השלב הבא - במהלך הטיסה הנוסעים ישהו בשקים, בכדי שלא לסיים אותה בהם.
מטוסים עם מדור-מטענים חסין-פיצוצים 402337
ולדעתי, תגובה 386328 (תשובה לשאלתו של השוטה, האם יש מי שמתנגד לבדיקות דיפרנציאליות בנמלי תעופה). התפלאתי שלא קיבלתי אז התגנדויות יותר נחרצות, אולי עכשיו המעוות יתוקן.
נחוץ שינוי בהרגלי הנסיעה 402428
אפשר גם להביא את המטען מראש, לא רק לבדיקה, אלא גם בכדי שיוטס ליעד, במטוס שישא רק מזוודות. חברות וקווי טיסה קטנים ידרשו את ההפקדה הזאת יותר זמן מראש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים