בתשובה לנועה ו, 03/09/06 15:26
לא בעיה 406775
נו, אז למה בדיוק היהודים לא מאמינים בישו? (לא שזה אכפת לי, אבל זה מעניין, ואחרי כל מה שקראתי אין לי תשובה ממש מגובשת, כשם שאין לי תשובה למה הנוצרים כן מאמינים בו או למה בכלל מישהו מאמין במשהו)
לא בעיה 406783
כפי שאמר הפועל מהקהל לנואם מטעם המפלגה, "אם כל כך טוב למה כל כך רע?".

או ברצינות:
1. המשיח צריך להיוולד מבית דויד - אם האבא המאמץ שלך‏1 מבית דויד זה לא הופך אותך לבית דויד. כפי שאם האבא המאמץ שלך כהן זה לא הופך אותך לכזה.
2. הדרישה היהודית ממשיח היא די מינימלית:
להיות דתי.
להשיב נדחי ישראל לארץ.
לכונן מדינת הלכה
לבנות מקדש
להלחם באויבי ישראל
ויש אומרים - גם לכונן שלום עולמי.
וכאן יש ציטוט מהרמב"ם בסוגיית מיהו משיח.
תגובה 307831
3. ישו לא עשה דבר שמקרב אותו להגדרת משיח.
לעשות ניסים זה לא מספיק, ולא הגדרת התפקיד. גם אליהו ואלישע עשו ניסים, ואף אחד לא טוען שהם המשיח.
בעצם, הדבר היחיד שמקרב אותו לזה הוא שהוא נצלב כ"מלך היהודים", אבל כאמור, מלך מת שלא עשה דבר ממה שהוא אמור לעשות כמשיח, הוא לא משיח.
4. ה"למות למען כלל המין האנושי כי אלוהים לא מסוגל לסלוח על החטא הקדמון בלי קורבן אדם" גם הוא לא חלק מדרישות התפקיד.
5. גם להטיף נגד ההלכה המקובלת נוגד את דרישות התפקיד.

1 יוסף, אליבא דהברית החדשה, אינו אביו הביולוגי של ישו. ניחא אם מרים היתה מצאצאיות בית דויד.
לא בעיה 406786
יש שני משיחים, משיח בן דוד ומשיח בן יוסף...

הרמב''ם כתב כמה ימים אחרי שישו כבר מת.
לא בעיה 406809
ואת זה הסברת בספרדית? אלופת הנוער!
לא בעיה 406815
אני לא משוכנעת שהוא הבין...

היום, בכל מקרה, אני יודעת רק להסביר שאני צמחונית וזה אומר שאני לא אוכלת לא עוף, לא בשר, לא חזיר ולא קוויות.
ואיך להתחיל עם בחורות בשיטה אנדית לא מוצלחת.
לא בעיה 406820
א. יפה מאוד, תודה.

ב. נו, והכומר לא פתח תנ"ך וב"ח ולא הראה לך שלל של נבואות שלפיהן ישו עוד אמור לבוא פעם נוספת ולעשות את כל זה, בוריאציה קצת שונה - לחסל את כל הרעים, ולארגן שלום עולמי שהוא בעצם שלטון האל, והכל? והוא לא הסביר לך שזה שישו נולד מבתולה, זוהי התגשמות פלאית, ניסית, של נבואת "הנה העלמה הרה ויולדת בן", מישעיהו ז, ושלכן לא רק שזה לא משנה שהוא אומץ ע"י צאצא לבית דוד ולא היה בן ביולוגי - אלא שהדיבורים האלה הם פרובוקציה זולה ושטחית של שונאי האל והאמת, שנועדה לבלבל את המאמינים התמים ולעוור את עיניהם?
לא בעיה 406836
ב. כפי שאמרתי, יש מצב שהוא לא הבין אותי.
ולהיוולד מבתולה זה גם לא חלק מדרישות התפקיד. עם כל הכבוד לפרשנות הנוצרית לישעיהו, ישעיהו עצמו מדבר על חורבן.

יד לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא, לָכֶם--אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה, הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ, עִמָּנוּ אֵל.
טו חֶמְאָה וּדְבַשׁ, יֹאכֵל--לְדַעְתּוֹ מָאוֹס בָּרָע, וּבָחוֹר בַּטּוֹב.
טז כִּי בְּטֶרֶם יֵדַע הַנַּעַר, מָאֹס בָּרָע--וּבָחֹר בַּטּוֹב: תֵּעָזֵב הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתָּה קָץ, מִפְּנֵי שְׁנֵי מְלָכֶיהָ. יז יָבִיא יְהוָה עָלֶיךָ, וְעַל-עַמְּךָ וְעַל-בֵּית אָבִיךָ, יָמִים אֲשֶׁר לֹא-בָאוּ, לְמִיּוֹם סוּר-אֶפְרַיִם מֵעַל יְהוּדָה: אֵת, מֶלֶךְ אַשּׁוּר.
יח וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יִשְׁרֹק יְהוָה לַזְּבוּב, אֲשֶׁר בִּקְצֵה, יְאֹרֵי מִצְרָיִם; וְלַדְּבוֹרָה--אֲשֶׁר, בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר. יט וּבָאוּ וְנָחוּ כֻלָּם בְּנַחֲלֵי הַבַּתּוֹת, וּבִנְקִיקֵי הַסְּלָעִים; וּבְכֹל, הַנַּעֲצוּצִים, וּבְכֹל, הַנַּהֲלֹלִים. כ בַּיּוֹם הַהוּא יְגַלַּח אֲדֹנָי בְּתַעַר הַשְּׂכִירָה בְּעֶבְרֵי נָהָר, בְּמֶלֶךְ אַשּׁוּר, אֶת-הָרֹאשׁ, וְשַׂעַר הָרַגְלָיִם; וְגַם אֶת-הַזָּקָן, תִּסְפֶּה.
כא וְהָיָה, בַּיּוֹם הַהוּא; יְחַיֶּה-אִישׁ עֶגְלַת בָּקָר, וּשְׁתֵּי-צֹאן. כב וְהָיָה, מֵרֹב עֲשׂוֹת חָלָב--יֹאכַל חֶמְאָה: כִּי-חֶמְאָה וּדְבַשׁ יֹאכֵל, כָּל-הַנּוֹתָר בְּקֶרֶב הָאָרֶץ.

אז הבחורה בהריון.
זה לא בהכרח מדבר על לידה ניסית, ובטח שלא המשיח.
אגב, ניקח בחשבון שבדרך כלל בתנ"ך לפני שנולד ילד מיוחד (כזה שיושיע את עמו, או סתם יהיה מוצלח וכאלה מין) יש קשיים בכניסה להריון, לפעמים מופיע שליח, ולאחר מכן האשה יולדת.
דוגמאות?
יצחק.
שמואל.
שמשון.
באף מקרה לא מדובר על נס, ולא ברור למה ניסים צריכים להיות חלק מהעניין.
שיעשה את העבודה שלו, זה יהיה כבר חצי נס.
לא בעיה 406857
ועוד נקודה קטנה - קוראים לו עמנואל.
לא בעיה 406871
בפעם האחרונה שבדקתי, לישו קראו ישוע ולא עמנואל, וההקשר היחיד בו השם הזה מופיע בברית החדשה הוא ציטוט הפסוק הנ''ל.
אם נסתמך על משמעות השמות, חלק ניכר מהגברים היהודים לפני ואחרי ישו יכלו להיות משיח.
לא בעיה 406856
בתגובה 307831 יש לך טעות בציטוט (או שקיימת יותר מגרסה אחת ליד החזקה)ת למשל בהשמטה של "וכיוצא בדברים אלו *שהטיפשים אומרים*".
אפשר לשאול מה היה המקור ?

לא בעיה 406893
מתברר שיש יותר מגרסא אחת ליד החזקה.
אני אוחזת ביד החזקה כפי שהיא מופיעה ב"רמב"ם לעם", של מוסד הרב קוק, ואכן מופיע שם בהערות השוליים שבכתבי יד קדומים וכן בכתב יד תימן: וכיוצא בדברים אלו *שהטפשים אומרים*.
אבל בטקסט עצמו כפי שנמצא בידי זה לא הופיע, ולא הסתכלתי בהערות השוליים.
בגרסא שאצלי מופיע גם "כיוון שנהרג, נודע להם שאינו", בעוד שבגרסא במקראנט מופיע "כיון שנהרג, נודע שאינו משיח"
בגרסא שאצלי - "ועיקר הדברים ככה הם: שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהם ולא גורעים מהם"
במקראנט - "ועיקר הדברים, ככה הן: שהתורה הזאת אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם, ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן, ולא גורעין מהן".
בשני אלה אין הערות שוליים בגרסא שאצלי השולחות לגרסאות קדומות / תימניות.
וראיתי שיש מקרים נוספים.

תודה שהבאת לתשומת ליבי, לא הייתי מודעת לכך שיכולים להיות שינויי גרסאות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים