בתשובה לג. שמעון, 26/04/00 15:47
להתיר לפני שיהיה מאוחר 4130
ראשית, ייתכן שקיבלת רושם מוטעה - אני מתומכי הפטור לכולם ולא מתומכי הגיוס לכולם.
אתה כתבת שמבחינתי אין לי בעיה לחתוך בבשר החי, ובלבד שלא אשרת בצבא.
ניתן לומר דבר דומה גם על החרדים - הם שולחים אותנו ללבנון, ומעדיפים להלחם באהלה של תורה.
צבא של שכירים, אתה אומר, ישלח את השכבות הנמוכות ללבנון, בזמן שהעשירים ישארו בביתם שבת"א. תרשה לי להאיר את עיניך על המצב הנוכחי: העשירים נשארים בבסיסי חמ"ן ובקריה, קרוב לבית, בזמן שרוב החיילים שמשרתים בלבנון ( ואני לא מתכוון לעשות הכללות, אלא לציין שרובם ) משרתים בחי"ר ובמג"ב.
האינטיפאדה החרדית שאתה מדבר עליה היא בוודאי לא חלק מפתרון של ביטול או קיצור חובת הגיוס לכלל העם.

ולסיום, אתה כתבת : ולכן עדיפות בעיני פשרות... שיתירו אט-אט את הקשרים הגורדיים של מדינת ישראל"

שכחת שהשיטה היחידה לפתוח את הקשר הגורדי היא במהלומת חרב מהירה. ובמקרה של הקשר הזה, ישנם אזרחים רבים, חרדים וחילוניים, שמרגישים שהקשר הגורדי הוא הקשר על חבל התלייה שלהם.
להתיר לפני שיהיה מאוחר 4148
אלון,
האמנם השיטה היחידה להתיר את הקשר הגורדי היא אבחת חרב? האם גם השיטה היחידה לפתור את חידת הקוביה ההונגרית היא לשבור את הקוביה? ואולי גם השיטה לפיענוח הגנום האנושי היא הרס המעבדה?!

בברכה,
ג. שמעון
להתיר לפני שיהיה מאוחר 4420
למה להתחסד?
איזה יתרון יש להתרת הקשר הגורדי על פני חתיכתו?
יש לזכור שבשני המקרים נגיע למצב הרצוי שבו העגלה לא תהיה מחוברת לשער, בהנחה שזו המטרה שלנו. ההבדל היחיד הוא שהתרת הקשר, עלולה לארוך זמן רב מידי, וזאת בהנחה שנצליח להתיר את הקשר בסופו של דבר.
שים לב שהסיבה היחידה שאנשים מעדיפים לשבור את הראש מאשר לשבור ולהרכיב מחדש את הקובייה ההונגרית הוא שמטרת הקובייה היא התהליך ולא הקובייה הפתורה.
נסיון להתרה לא יוליך אותנו לשום מקום.
להתיר לפני שיהיה מאוחר 4428
אלון,

אכן התרת הקשר תארוך זמן רב. לחתוך אותו פירושו: הנדסה חברתית ושימוש במנגנוני המדינה האלימים. את התנגדותי לנקיטת שיטות כאלה הסברתי בתגובותי הקודמות.

בברכה,
ג. שמעון

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים