בתשובה לונהפוך הוא, 16/10/06 12:36
שוקי שמאל 415618
5) נראית לי יופי של משימה לעבודה בקבוצות במסגרת שיעור סטנדרטי. גם אם הפוסטר שיתקבל לא יהיה פאר היצירה, עדיין המטרה תושג: ניסוח מחדש של מסרים אידיאולוגיים, קישור אסוציאטיבי לתעמולת בחירות של היום, מה שיכול להביא להטמעה טובה יותר של התכנים, שכן הם "יסתדרו במגירות נוספות במוח".

למבחן, מן הסתם, שאלה כזו פחות מתאימה בעיני (היא גם דורשת ריכוז ויצירתיות מהסוג שלא מצוי בסיטואציה של היבחנות ותחת לחץ).

ואגב שינון וזכירה - קשה לדרוש מהתלמידים לזכור חומר רב אם לא נותנים להם שיטות וכלים לזכירה כזו. mind maps למשל ושיטות נוספות, מסייעות לזכור יותר חומר, לטווח ארוך יותר.
שיטות וכלים 415798
גם אני סבור ששיטות וכלים לייעול הזכרון הן נושא שאינו מוערך מספיק והיה רצוי שיתפוס את מקומו בתכנית הלימודים, גם אם זה יבוא על חשבון לימודים מסורתיים יותר כמו היסטוריה.
בהקשר למה שסיפר איציק ש. אני באמת מפקפק בערך המוסף של שיעורי היסטוריה בכיתות ו'-ט' אם אכן יש דבר כזה. לא יזיק אם יקצצו חלקית לימודים כאלה לטובת נושאים קצת יותר פרקטיים (זכרון, תזונה, חינוך מיני, צריכת תקשורת ביקורתית וצריכה בכלל).
ובל נשכח 416036
ואנא, גם כלכלה בסיסית. לא הכל חייב לבוא על חשבון היסטוריה, כמובן. לדעתי, היה אפשר בשקט להוריד קצת פרקים מהמתמטיקה (אהובת נפש האתר), מהתנ''ך (בראשית וכרם נבות זה מעניין, תהילים ממש לא) ועוד.
ובל נשכח 416037
בכיתות ו-ט לומדים תהילים?
ובל נשכח 416078
הממ.. אני זקנה מכדי לזכור, אבל התכוונתי כמובן לקיצוץ כללי בפרקים שנלמדים לבגרות, ובמקום זה ללמוד דברים משמעותיים יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים