בתשובה לדב אנשלוביץ, 06/11/01 18:59
ועוד משהו 42152
הבנתי את ההלצה, וניסיתי (ונכשלתי) להחזיר באותו מטבע, אחרי ששאלת אותי במפורש מזה חלוקת התפקידים נאלצתי לחזור ולדוש בעניין.
אני נגד סגרים. אני חושב שבמצב הנוכחי, מול עיקרון חופש התנוע עומד עיקרון הזכות לחיים, שהוא לדעתי עיקרון חשוב יותר, ולכן אני נאלץ לתמוך בסגרים (כפשרה זמנית).
שיטת החטיפות היא לא שיטה למנוע את הטרור, אלא שיטה להביא פושעים לצדק, אני לא עד כדי כך נאיבי לחשוב שבעזרת מספר חטופים אפשר להפסיק את הטרור. איך להפסיק את הטרור, עניתי לך בדיון הזה ובדיונים קודמים, לא זכור לי שהבאתי את החטיפות כדרך להפסקת הטרור.
אני בהחלט מסכים שחטיפות אינן שיטת מלחמה, הצעתי אותן רק כאמצעי להבאת פושעים לבית משפט (וכאן אני כמובן חייב להסתיג מהשיטה של ישראל בלבנון לחטוף אזרחים חפים מפשע ולהחזיק אותם ללא משפט...).
כבר הזכרתי (כמה תגובות למעלה) שחלק מאמצעי המיגון נועדו להפריע לגנבים, ואני באמת לא מבין למה אתה חוזר על זה (בכלל, כנראה שאני כותב לא ברור, אבל אם אתה לא מבין את מה שאני כותב, תברר לפני שאתה תוקף, זה יכול לעזור לי לשפר את הכתיבה שלי), אבל האם מדינת ישראל צריכה לירוק על המערכת המשפטית שלה ועל מוסר אזרחיה בשביל הפרעה קטנה (וכאן בדיוק באה המציאות כמו שהראיתי אותה) למחבלים. בנוסף לזה, צריך לזכור שמדיניות החיסולים מעודדת את המחבלים (ע"י הצורך בנקמה), בהבדל גמור ממיגון הרכב.
הגבול שלך עדיין לא ברור לי, מה עם מי שיעסוק ב...? על מי מוטלת חובת ההוכחה שאותו אדם עוסק ב...? ומה עם יהודים שעוסקים ב...? ומה עם מי שעוסק ברצח לא על רקע לאומי? ומי שעוסק בבגידה במדינה? ומי שעוסק בהטפה? ומי שעוסק בגניבה?
זאת אמרת שאתה בעד ענישה קולקטיבית, האם היית תומך בענישה כזו גם עם אתה היית המועמד לעונש?
ועוד משהו 42167
אני חושב שחילופי הדברים האלה פחות או יותר מיצו את עצמם ולפחות אני כבר הבהרתי את עמדתי כמיטב יכולתי.
אתייחס, לכן, רק לסיפא של דבריך.
כשיש מלחמה מבוצע הרג הדדי ואין אפשרות למנגנון של הוכחות משפטיות (וגם במקרים אחרים, כשיש מקום להוכחות ולמשפט ואלה נעשים, יכולות בכל זאת להיות טעויות. "חוק ומשפט" אינן מילות קסם שפותרות כל בעיה ערכית. יש מקרים שפועלים לפיהם ויש מקרים (מלחמה) שלא פועלים לפיהם)
ובמלחמה כל פרט בכל צד צריך לא לשכוח באיזה צד הוא, לחשוב על האינטרסים של עצמו ואיך לנצח.
אם בתנאים מסויימים אני בעד פעולות שנראות כענישה קולקטיבית, אין כוונתי להעניש "כי זה מגיע להם", אלא לנקוט בפעולות שיטיבו את מצבי במלחמה הזאת.
לגבי השאלה ששאלת: "מה עם יהודים שעוסקים ב ?"
יש באמת כנראה חוליות יהודיות שעוסקות בירי על אזרחים ערביים, שעדיין לא נתפשו.
תאר לעצמך שגורמים פלשתיניים יאתרו את האנשים האלה, יפגעו בהם ויחסלום אפילו ללא חוק ומשפט.
לדעתי, מבחינתם, זה יהיה שיא המוסר. הרי הם יותר אוהבים לירות על ילדים בדרכם לבתי ספר. . .
אז למה לנו אסור ?
אפרופו, אני זוכר שאחרי רצח גנדי שמעתי טיעון מהכוון שלהם שאמר שגנדי ישב בועדת שרים והצביע בעד חיסול, ולכן היה יעד לגיטימי לחיסול, וחשבתי לעצמי שהטיעון הזה מבחינתם הוא צודק ונכון. אבל שוב. אני שייך לנו. לא להם.
אז נסכם להפעם 42175
א. אין מלחמה, ואין לישראל (לדעתי נכון לעכשיו) אינטרס שתהיה מלחמה.
ב. ''חוק וסדר'' הן מילות הקסם בכל מה שנוגע לענישה במדינה דמוקרטית.
ג. גם לנו וגם להם אסור (לדעתי), גם הם וגם אנחנו לא מקשיבים לי (לצערי). אני מאמין שיש לי סיכוי גדול יותר לשכנע אותנו (כשאצליח בזה, אעבור לשכנע אותם).
ד. כמו שהראתי, הפעולות האלה לא מטיבות את מצבינו.
עכשיו הכל ברור. (כמעט) 42199
אתה תשכנע אותנו.
אחר כך תשכנע אותם.
אחר כך תשכנע את האמריקאים להפסיק את השטויות שלהם באפגניסטן.
אחר כך תשכנע את בן לאדן להפסיק עם המשחקים האוויליים שלו בהריסת מבנים גבוהים.
אחר כך תשנע את המשטרה להפסיק לרדוף אחר הגנבים.
אחר כך תשכנע את הגנבים להפסיק לגנוב.
יהיה יופי.
רק דבר אחד איני מבין.
בשביל מה לחטוף ? פה ! (פ' סגולה).
עכשיו הכל ברור. (כמעט) 42201
ביום שבו אצליח לשכנע את הישראלים, מקבילי הפלשתינאי יצליח לשכנע את הפלשתינאים.
את המשפט האחרון לא הבנתי.
הסבר למשפט האחרון 42221
לנוכח אמונתך העזה ביכולת השכנוע שלך התפלאתי שהצעת בכלל לחטוף מבוקשים. לא יפה לחטוף כשאפשר לשכנע.
פה עם פ' לא דגושה שמנוקדת בסגול למי שמכיר קצת את אווירת האידיש היא מילת הסתייגות שמביעה משהו כמו : "לא יפה ! ככה מתנהגים ? וכד'
הבהרה 42240
לא הבעתי ולא שמץ של אמונה ביכולת השכנוע שלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים