בתשובה לנועה ו, 30/11/06 7:56
על הסובלנות 422461
הסוציאולוגים יחלקו עליך, בטוענם כי השפעת הרוב על המיעוט הינה השפעה מכרעת וכמעט שבלתי ניתנת לשליטת מנהיגי המיעוט.

נמנעים אמנם מקריאת עיתונות חילונית, אך רוח העיתונות הזאת חודרת לכל בית חרדי באמצעות הכתיבה העיתונאית החרדית, הדולה ומשקע מהעיתונות החילונית.

תראי לי חרדי אחד בעל רכב שבאפשרותו שלא לשלם את אגרת הרדיו, ואראה לך חרדים שלא מאזינים, בהיעדר ברירה אחרת, לחדשות רשת ב' או גלי צה"ל.

תמהני עד כמה יש לך מושג בנושא "חרדים באינטרנט"? מהי כמות הטלפונים הסלולריים בקרב הציבור החרדי בישראל?
על הסובלנות 422467
ואתה ממש חושב שלא הייתה אלימות חרדית לפני האינטרנט והסלולר?
ומה בין תשלום אגרת רדיו לבין האזנה *בלית ברירה" לחדשות רשת ב' או גלי צה"ל?
על הסובלנות 422601
היתה, אך לא בעוצמה כזאת.

העניין הוא שברגע שמחייבים אותך לשלם כסף מכיסך עבור משהו, לא תתפתה לו?
על הסובלנות 422604
אני מעולם לא התפתיתי להאזין לתחנות הדתיות.
על הסובלנות 422605
על כמה כאלה יצא לך בכלל לשמוע? כמה מהם קיימים בכלל? ובאילו סוג של תחנות רדיו תיתקל בשיטוט לכל אורך הסקאלה?
על הסובלנות 422610
1. יש ימים שבהם, כל שיטוט שלי ברדיו מניב לפחות אותו מספר של תחנות דתיות כמו של חילוניות.

2. אם אין לדתיים מה לשמוע ברדיו חוץ מחומרים "מקלקלים", מדוע הם בכלל מחזיקים את המכשיר הזה ומשלמים עליו?
על הסובלנות 422631
1. מעניין שהדבר מעולם לא קרה לי ואני לצערי נאלץ להאזין הרבה רדיו לשם פרנסה.

2. אתה צודק, הרבנים אוסרים להחזיק את המכשיר הטמא הזה בבית, אבל לך תחסום שור בדישו הסקרני לדעת מה קורה בעולם. מסעודה משדרות לא מבינה את סי.אן.אן או פוקס ניוז. והדבר אינו מפריע לאנשי התקשורת שלנו, לא כולם רק ברובם, להחדיר את האידיאולוגיה החילונית או הסוציאליסטית שלהם באמצעי השידור שהופקרו בידיהם, במסווה של עיתונאות אובייקטיבית.

דוגמאות לצערי יש בשפע. כך למשל, בבוקר שלמחרת נאום אולמרט בשדה בוקר, אירח רזי ברקאי בתכניתו בגלי צה"ל את הפרשן רביב דרוקר מערוץ 10, ובתור איזון אירח את אמנון אברמוביץ מערוץ 2. אחר כך ראיין בכיר אנשי התקשורת הישראלית את הפלשתינאי הבכיר זיאד אבו זיאד, אך דאג להציב מולו את שאול אריאלי מיוזמת ז'נבה. אפילו גבי גזית, ברשת המתחרה (קול ישראל), הצטייר לרגע כמופת של פלורליזם.

ומה שנוגע לכך שהחרדים משלמים עליו, אז ככה עובדת השיטה הציונית הדמוקרטית בכוח הזרוע של החוק הישראלי: חסר לך שלא תשלם, או הו, יעכלו לך את האוטו וכל תירוץ של חופש מדת או חופש דת לא יעזור לך אפילו לא בבג"ץ.
על הסובלנות 422632
מעניין עם איזה ספר דקדוק אתה עובד. לפי מה עובדים הקישורים בין המלים שבתגובות שלך?
על הסובלנות 422636
ראשית, כמויות הדת שנכנסות לאחרונה לגל ב' ולגלי צה''ל, שלא לדבר על רשת א' שחציה נגדע לטובת רשת מורשת, הולכות וגדלות ואישית, כמובן, אני סובלת מרובן.
שנית, התחנות הדתיות הן זבל שקשה להאמין בקיומו, ואני מבטיחה לך שאפילו אתה, כדתי, לא מפסיד דבר שאינך שומע אותן. כמו, למשל, הסחר-מכר שהלך שם בזמנו על נשמותיהם של חללי אסון המסוקים - הצעה לאמץ רוח כזו (שברוב חוצפתם הם לקחו עליה מונופול בתמורה למזומנים טובים...
למען האמת, נראה לי שהן מקלקלות את הדתיים הרבה יותר מהתחנות ה''חילוניות''.
על הסובלנות 422653
שוב, החיסרון עבור שומרי המצוות הוא בערוצי רדיו מקצועיים משלהם. ואל תשכחי לרגע שמה שאת מכנה ''כמויות הדת בגלי צה''ל או בגל ב' '', בעיני זה בקושי יהדות על קצה המזלג, אם זה מבחינת התוכן ואם זה מבחינת הכמות.
על הסובלנות 423648
ואם מדברים על אסון המסוקים, את הסיפור על החייל היחיד שניצל (כי לא עלה על המסוק), אתם מכירים?
על הסובלנות 423655
ספרי נא.
על הסובלנות 423675
את הסיפור המאלף ראיתי מודפס ע"ג אחד מהעלונים שמופצים בבתי כנסת וכיו"ב. בעלון הספציפי נתקלתי זרוק בתחנת אוטובוס. חיפוש בגוגל מגלה שהוא נפוץ למדי בגרסאות שונות‏1.
מעשה בחייל שנסע באוטובוס וקשר שיחה עם בחור ישיבה. בחור הישיבה השפיע עליו להתחזק. החייל השתכנע, ותהה מאיזו מצווה להתחיל.
"תתחיל מהנעל שאתה נועל בבוקר. תנעל קודם את נעל ימין ואז את נעל שמאל".
החייל התחיל להקפיד לנעול קודם את נעל ימין, אבל לפעמים שכח. בכאלה מקרים היה חוזר לאוהל, חולץ את הנעליים, ונועל שוב בסדר הנכון. עקב כך היה מאחר למסדר, ולא פעם ננזף ואף נענש.
בוקר אחד קם החייל למסדר, התלבש ונעל נעליו, ולפתע נזכר שלא נעל אותן בסדר הנכון. חזר לאוהל, נעל שוב, ואיחר למסדר.
"שוב איחרת!?" נזף בו המפקד, "נמאס כבר מהאיחורים שלך. לא תשתתף באימון היום ותעלה למשפט!".
החייל התאכזב מרה. היום יתקיים אימון מיוחד ויטוסו במסוקים!

כל חבריו עלו על המסוקים, הוא נשאר בבסיס, נשפט ונענש, אך כולם נספו באסון והוא נשאר בחיים.

וכעת ילדים, הואיל ורובכם (כולכם?) שירתתם בצבא, אימרו נא מה פגום בסיפור, ומה מוכיח שמי שהמציא אותו לא שירת יום אחד בצבא, וכנראה גם לא שומע רדיו / רואה טלויזיה / קורא עיתונים חילוניים?

1 חייל שנסע באוטובוס. חייל שנסע בטרמפ עם חרדי. חייל שהשתכנע לעשות שבת עם חסידים.
על הסובלנות 423678
אסון המסוקים לא היה קשור לאימון.
(אחלה סיפור. מעניין מה עשה אותו חייל עם השינה על צד ימין).
על הסובלנות 423703
(אני חושבת שהוא לא הספיק להגיע לזה. הוא התמקד בסדר נעילת הנעל).

__________________
שזה, אגב, חוסר אחריות משווע מצד תלמיד הישיבה.
הנה חייל, שמחרף את נפשו ועלול, לא עלינו, למות ולהגיע לשערי שמים וליתן את הדין על מעשיו בעולם הזה.
ישאלו אותו, מה עשית בחייך בעולם?
אם תלמיד הישיבה היה מציע לו לקיים מצווה רצינית יותר, היה בידיו להגיד: הנחתי תפילין. התפללתי שחרית. שמרתי שבת. שמרתי כשרות.
אבל מה יהיה לו להגיד (חוץ ממצוות ישוב הארץ שבידו, ואולי הצלת נפש מישראל בעצם היותו חייל קרבי), הקפדתי לנעול את נעל ימין לפני נעל שמאל?
על הסובלנות 423746
נו, זה בדיוק הרעיון: שהוא דחה את בואו לשערי שמיים כדי שיספיק אולי לומר גם שחרית...
על הסובלנות 423679
אם זה באמת בגלל שאסון המסוקים לא היה קשור לאימון, מה הקשר לשירות בצבא? אפשר לשרת בצבא ולא לדעת באיזה הקשר היה אסון המסוקים.
על הסובלנות 423695
גם אם זה היה אימון, לא שוללים מחייל אימון בגלל שסרח. תפקוד היחידה כולה עלול להפגע מכך. בטח ובטח לא אימון שמתקיים פעם ב-.
על הסובלנות 423706
הסיפורים האלה הם חלק מהתרבות הדתית- מאד נפוצה אצל החסידים, אבל היום כולם למדו מכולם וש''ס ''חסידית'' לא פחות. שיטת ה''צ'יזבט'' וסיפורי הצדיקים אבל בחברה החרדית-דתית. לצ'יזבאט לא היו השלכות מיסיונריות כמו לשיטה הזאת בימינו.
נתקלתי בהרבה סיפורים מסוג זה ושמעתי מש''סניקים וחרדים הרה מהם. נדמה לי שסיפורים אלה הפכו לחלק חשוב בדרשות שלהם.
על הסובלנות 423858
נכון, הרי רק על זה הם חושבים כל היום...
על הסובלנות 423711
אני לא יודע מה פגום בסיפור מבחינת הצבא, אבל ברור שהוא בולשיט מבחינה דתית. נעל ימין ונעל שמאל? אף דתי לא יקנה כזה סיפור.
על הסובלנות 423714
למה לא?
על הסובלנות 423719
זאת לא מצווה (מקסימום הנהגה, מידת חסידות או אחת ההגדרות האלו), וזה בטח לא הדבר שדתי ימליץ לחילוני להתחיל ממנו. יש איזה תרי''ג מצוות אחרות להתעסק איתן.
על הסובלנות 423724
זהו, שאני לא לגמרי בטוח. יש דתיים בקהל שיאמרו לנו עם מה הם ממליצים להתחיל?

(אל תשכח שלפחות חלק מהתרי"ג הללו החייל כנראה מקיים, אלא אם הוא רוצח גם בשעות הפנאי שלו)
על הסובלנות 423870
>> " יש דתיים בקהל שיאמרו לנו עם מה הם ממליצים להתחיל?"

כל השומר את השבת – כאילו קיים את כל התורה כולה, כי הוא מודה בכך בקיומו של בורא לעולם ולאדם.
על הסובלנות 423875
מעשה בנכרי אחד, שבא לפני שמאי ואמר לו, גיירני על מנת שתלמדני כל התורה כולה כשאני עומד על רגל אחת. דחפו באמת הבניין שבידו. בא לפני הלל. גייר אותו הלל ואמר לו: מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך. זוהי כל התורה כולה. ואידך פירושא זיל גמור.

(לא נראה לי שאני עונה על הקריטריונים של "דתיה בקהל", אבל נזכרתי פתאום בסיפור הזה מהגמרא.)
על הסובלנות 423878
גם את וגם אורי עניתם תשובות יפות ומוכרות. הבעיה היא שלכי תשכנעי מישהו להתחיל מזה אם הוא לא עושה את זה כבר עכשיו. לי נראה יותר פשוט להתחיל מהשטות של הנעליים.
על הסובלנות 423879
אני לא מהמשכנעים, בפרינציפ. אני רק מספרת סיפורים :)
על הסובלנות 423881
בא ותסביר לי מנקודת המבט התועלתית שלך, כצופה מהצד, למה מביאה "השטות של הנעליים"? לאיזו התקדמות רוחנית-דתית המנהג החסידי הזה מוביל בדיוק? (זאת בשונה משמירת שבת או אהבת האדם).
על הסובלנות 423883
"התקדמות רוחנית-דתית"? זה מביא להתקדמות ביכולת להקפיד על שמירת חוקיים שרירותיים ותמוהים מתוך שכנוע עצמי שזה הדבר הנכון לעשותו.
על הסובלנות 423884
היהדות שאני מכיר לא מכוונת לכך. לכל מצווה ומנהג יש טעם היגיוני וסביר העומד מאחוריהם. זה לא כזה אוטומט מתרגל.
על הסובלנות 423886
טוב שיש גם יהדות כזו.
על הסובלנות 423903
מדהים לקרוא את הסיום שלך: "זאת בשונה משמירת השבת או אהבת האדם". מה הקשר בין אהבת האדם ובין הדברים שאתה כותב באייל?
הייתי אומר שאצלך רואים הרבה שנאת האדם. אם באמת אתה מאמין באהבת האדם, אז כנראה המילה "אדם" מצטמצמת ליהודים -חרדים.
על הסובלנות 423902
אני חושב שהזכרתי את הסיפור הזה לניצה יותר מפעם אחת.
על הסובלנות 423907
אני חושב ששכחתי את המפתחות בתוך האוטו.
על הסובלנות 424038
אוי ואבוי.
על הסובלנות 424039
למענך, אני מקווה שלא נעלת אותו.
על הסובלנות 423716
לא, זה דווקא מופיע בקיצור שולחן ערוך, שהוא ספר שנמצא בכל בית.
אבל בניגוד למצוות אחרות, הבה נאמר שלא על זה מושתת בית יהודי.
על הסובלנות 423721
אז מה אם זה מופיע בקצש"ע? זאת הנהגה, לא מצווה. היהדות לא בנויה מאוסף של מצוות ואיסורים, אלא מהרבה דרגות ביניים (חסד, צדק, צדקה, משפט, לפנים משורת הדין, רוח חכמים נוחה הימנו, נקרא רשע וכולי).
על הסובלנות 423744
מה בעצם המצווה כאן? מה הנימוק לנוהג כזה? לי זה נשמע השפעה של אמונה טפלה ותו לא.
על הסובלנות 423769
נובמת. ''השפעה של אמונה טפלה'' ממש תדהמה
על הסובלנות 423771
מה את מדברת? שמאל זה הצד של הסטרא אחרא או משהו.
על הסובלנות 423851
''לפי שמצינו שהימין היא חשובה בתורה, לענין עבודה, ולענין בוהן יד ובוהן רגל של מילואים ושל מצורע, ולענין מצות חליצה. לכן בלבישה, וכן בשאר דברים, לעולם יקדים של ימין לשל שמאל, ובחליצת המנעלים ושאר בגדים יחלוץ של שמאל תחלה (שזהו כבודה של ימין).

ואך לענין קשירה, השמאל חשוב יותר, מפני שקושרין עליו את התפילין. ולכן כשצריך לקשור, יקשור של שמאל תחלה, כגון מנעלים שיש בהם קשירה, נועל של ימין ואינו קושרו, ונועל את של שמאל וקושרו, ואחר כך קושר של ימין, וכן בשאר בגדים''

(קיצור שולחן ערוך, סימן ג' סעיף ד').
על הסובלנות 423861
מדובר בנוהג חסידי.
על הסובלנות 423852
אם זכרוני אינו מטעני, הדין נובע מהרעיון שכל מעשה של היהודי המאמין צריך להיעשות מתוך כוונה ומחשבה, אפילו הדברים הפעוטים כמו נעילת נעליים ושריכת שרוכים. אם שמים לב איך נועלים נעליים, קל וחומר שצריך לשים לב איך מדברים לזולת, איך מתנהגים, וכו'.
על הסובלנות 423859
יש גם עניין של מידת הדין (ימין) והחסד (שמאל). הוריי הורא.
על הסובלנות 423946
תודה לך, לכרמית ולאלמוני.
על הסובלנות 423947
זה מזכיר את הסיפור על בעל הזקן ששאלו אותו אם בזמן השינה הזקן שלו מעל או מתחת לשמיכה.
על הסובלנות 423949
ו...:
על הסובלנות 423981
הוא לא זכר כיצד הוא נוהג לעשות, ואז בלילה הוא לא הצליח להירדם כי כל הזמן תהה אם הוא צריך לשים את הזקן מעל השמיכה או מתחתיה.
על הסובלנות 423987
ובפרץ של אינסומניה הוא גילח את הזקן?
על הסובלנות 423994
עצוב כמה שזה נכון...
על הסובלנות 423731
למרות ששירתתי בצבא, אני לא יודע מה פגום בסיפור (פרט לאינטואיציה שלי שמונעת ממני לקבל אותו).
אי שם באמצע שנות השבעים (76-77 אאל"ט) התרסק מסוק מדגם "יסעור" בשעת אימון של יחידת צנחנים בבקעת הירדן ("אסון הנ"ד"). 54 חיילים נהרגו. אז מי שכתב למטה על אסון המסוקים שלא היה במהלך אימון מתייחס לאסון הלא נכון. מה לעשות ואסונות מסוקים היו יותר מאחד.
גם מי שחושב שהמשפט ייערך בערב, או בסוף השבוע, אבל לא יפתור את החייל מהשתתפות באימון, אולי צודק בכללי, אבל היו דברים מעולם, בעיקר באימונים "נחשבים" (או "נחשקים". יש גם כאלה).

סתם סיפור אנקדוטאלי (גם הוא משנות השבעים, מה לעשות) שאולי לא מעיד על כלום, אבל בכל זאת.
היה חייל בגדוד הנח"ל המוצנח, אשר היה ידוע כחייל בעייתי במיוחד. במהלך קורס צניחה הבחור עלה למד"צים על העצבים עד כדי כך, שהוא קיבל עונש לא לצנוח. (מה שלא מנע ממנו לצנוח - הבחור היה עטור זקן עבות, ופשוט גילח את זקנו לפני העליה למטוס, וכך חמק איקוגניטו למטוס).
על הסובלנות 422790
זוללי מכוניות.
בעיות עיקול 422791
שכחת ''לתאבון''
על הסובלנות 423647
אני תוהה מיהי המפלצת הציונית המעכלת מכוניות לתיאבון.
על הסובלנות 422611
היתה גם היתה וללא השוואה לכל קבוצת אוכלוסיה אחרת במדינה.
הפנתרים הפגינו והתפרעו באופן זמני. החרדים עושים את זה מאז קום המדינה.
על הסובלנות 422628
>>> "החרדים עושים את זה מאז קום המדינה."

מעניין מי זה החרדים האלה בכלל? עשור וחצי מחיי למדתי והתחנכתי בישיבות ליטאיות ואחרות בבני ברק ובירושלים, ומעולם לא יצאנו להפגין נגד משהו.

היה רק את תפילת המפגן למען הדמוקרטיה נגד ההרס שזרע כאן אהרן ברק ופמלייתו (זוכר בכמה אלימות השתמשו אז כלל החרדים? זוכר כמה דליי דם שנשפך עגרו מהרחובות? אפס!), מפגן תפילה (קריאת פרקי תהילים) קטן ורגוע נגד חילולי קברי האבות שלי ושלך ביפו, וזהו. חיים משעממים, בחיי. מסתבר שהחרדים אלימים רק בתקשורת היזרעאלית (מלשון, זורעת רע).
על הסובלנות 422630
שנים לפני שנולדת כבר היו הפגנות אלימות בככר השבת ובמאה שערים. אתה אולי לא הפגנת וגם הם ודאי לא מפגינים בכל שבוע, אבל עדיין הם מפגינים הרבה יחסית ובאלימות. הפגנות שאבס בעיקר.
על הסובלנות 422633
רבות שמעתי על הפגנות השבת בעיקר של חסידי נטורי קרתא, המהווים פלג שולי וזוטר בקרב החרדים בישראל. ואני חוזר שוב על הדברים של ח"כ משה גפני שהבאתי למעלה בפני נועה:

"אני מתנגד מכל וכל, כמו גם גדולי התורה לאלימות. הפגנות – כן, אבל התפרעויות – לא". עוד הוא אומר כי "בציבור החרדי הייתה התקוממות גדולה נגד האלימות. תמיד יש את השוליים שלפעמים הם רחבים מאוד". אבל כמובן שאין נציג רשמי של ציבור שלם נאמן להעיד על עיסתו. אנחנו הרי מאמינים רק לעראפת.
על הסובלנות 422641
אני, למשל, מאמינה גם לאחות של חברתי (שתיהן דתיות מבית), שהעזה ללכת במאה שערים בחולצה ששרווליה הגיעו רק עד קצת מתחת למרפק (בשיא חום הקיץ), וחזרה עם כוויות חומצה בפנים.
על הסובלנות 422650
במאה שערים? נו, גם בסעודיה ובוותיקן. שאלת אותן אולי למה להתריס ולעבור דווקא בשכונה זו ולפגוע ברגשות תושביה?
על הסובלנות 422659
היא לא התריסה ולא התכוונה להתריס, היא הלכה בחולצה צנועה ביותר למעט כמה סנטירים חשופים מעל כף היד, והיו לה סידורים לעשות במקום. בוותיקן איש לא היה זורק עליה חומצה.
וזה היה הרבה לפני האינטרנט והסלולר.
על הסובלנות 422662
''הוא פגע ברגשותיי'' זו לא תשובה טובה לשאלה למה אנשים זורקים חומצה על אנשים אחרים.
על הסובלנות 422664
ודאי. זה בעיקר לא מסביר למה לא יורים עליהם.:)
על הסובלנות 422720
מאה שערים זה עדיין לא הארלם או שיקגו, גם לא הפאב הקרוב לביתי ולביתך.
על הסובלנות 423650
נכון. בהארלם, שיקאגו ובפאבים, בדרך כלל פוגעים בבחורות הרבה פחות.
על הסובלנות 423700
אם לא לקחת בחשבון את סם האונס למיניו?
על הסובלנות 423704
אתה צודק.
אחרי חומצה לפנים, אף אחד כבר לא ירצה לאנוס אותה יותר.
על הסובלנות 423864
לצערנו, בני סלעות ילכו גם עליה.
על הסובלנות 423865
מהם "בני סלעות"?
על הסובלנות 423868
ראה:

סמרטוט אדום 422719
לא באתי להצדיק או לתת תשובה במקומם. ברור לי שמדובר באקט קיצוני אלים, הראוי לכל גנאי. רק נסיתי להצביע על קצה ההיגיון שלהם. מדובר בסמרטוט אדום.

האם אתה בעד להתריס בשכונה ציונית בקריעת דגלי ישראל בעיצומו של מנגל יום העצמאות? האם אתה בעד להתריס בצלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה למוזיאון יד ושם?
סמרטוט אדום 422730
ראשית, מעניין שאתה מקביל בין הליכה בשרוול לא ארוך יותר מדי לבין צלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה ליד ושם. אם כך, מה ההקבלה בין הליכה בלי בגדים? בניית תאי גזים והפעלתם ביום הזיכרון בכניסה ליד ושם?

זה שיש הגיון בשיגעון זה ברור. מה שמטריד הוא שאתה סבור שההגיון הזה משנה משהו כשבאים לדבר על האלימות של הציבור המסויים הזה.
סמרטוט אדום 422837
מה שחמור בעיני פלוני, פחות חמור בעיני אלמוני; ומה שחמור בעיני אלמוני, פחות חמור בעיני פלוני. וזו תמצית הפלורליזם החילוני, לא?
סמרטוט אדום 422839
?
סמרטוט אדום 422844
כמובן שאינני מקביל בין הליכה בשרוול לא ארוך יותר מדי לבין צלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה ליד ושם. מדובר בדוגמא קיצונית בכוונה, במטרה להמחיש את גודל ההתרסה בעיני המותרס על לא עוול בכפו, בשפת הדימויים החמורים לעיני מי שחי על פי עולם המושגים של המתריס, ותו לא.

האם אינך מנסה להבין ולו לרגע את האלימות של הפנתרים השחורים? האם אינך רוצה לנסות להבין את המניעים לעלות על הבריקדות במאי 1968 בצרפת? האם דיכוי של תרבות אנושית מסוימת לא יוליד בסופו של יום ביטויים של מרד והתנגדות אלימה? תפתח ספר היסטוריה הכי נגיש...
סמרטוט אדום 422850
החומצה בפרצוף היתה אמיתית, זה לא היה ''דוגמה קיצונית כדי להמחיש''.
סמרטוט אדום 422852
יופי, עכשיו זה כבר היה בפרצוף... ???
סמרטוט אדום 422859
לפי תגובה 422641, "כוויות חומצה בפנים". פרצוף הוא פשוט מילה אחרת לפנים, אבל אם מישהו נפגע - סליחה.
סמרטוט אדום 422855
למיטב זכרוני, גם שריפת/קריעת דגלי ישראל בידי נערי נטורא קרתא בערים חילוניות בעיצומו של חג העצמאות, היה בבחינת "כבר היו דברים מעולם".
סמרטוט אדום 422858
ולא זרקו עליהם חומצה - זה בדיוק ההבדל!
סמרטוט אדום 423105
נכון שלא זרקו חומצה, אלא רק כמה אבנים ומקלות.
סמרטוט אדום 422735
קריעת דגלי ישראל ביום העצמאות או צלבי קרס ביום השואה היו גורמים לאנשים לצעוק, ואולי אפילו לצעוק הרבה וחזק, אבל לא לזרוק חומצה למישהו בפרצוף. אתה מאשר בתגובות שלך יותר ויותר את העובדה שלא רק שהחרדים לא הושפעו מאחרים, אלא שהחרדים הם הקבוצה עם הפוטנציאל הכי אלים בארץ, הם או ה''שוליים'' שלהם, שהם כנראה ''שוליים'' מאוד מאוד מאוד רחבים.
סמרטוט אדום 422838
אתה לא רוצה באמת לדעת מה היו גורמים לציונים ניצולי שואה קריעת דגלי ישראל ביום העצמאות או צלבי קרס ביום השואה.

ושוב, אין כל הצדקה לשפיכת חומצה, כשם שאין כל הצדקה לכל צורה של התרסה.
סמרטוט אדום 422842
אבל למרות שאין הצדקה, אתה מבין לליבם ומשווה את ההליכה עם שרוולים עד המרפק להנפת דגל עם צלב קרס ביד ושם. אתה גדול מהחיים.
סמרטוט אדום 422845
ראה נא קטע ראשון בתגובה 422844
סמרטוט אדום 423023
מנסיונו של עו''ד שפטל אפשר ללמוד שהשואה היא עניין רגיש. אני לא בטוח שלא יהיה מי שיתיז חומצה בשל הנפת צלבי קרס ביום השואה מול יד ושם.
על הסובלנות 422663
בכנות: עד לרגע זה, עד לקריאת תגובתך, לא ידעתי ולא העליתי בגרועים שבחלומותי ששרוולים עד קצת *מתחת* למרפק נחשבים להתרסה במאה שערים. לו איזו ידידה שם היתה מזמינה אותי לביקור, יכולתי ללכת בחולצה עם שרוולים כאלה מבלי לדעת מראש שזה מסכן אותי.

החרדים במאה שערים מסוגלים באמת להיות אכזריים כמו קיצוני המוסלמים, הווהאבים, בסעודיה? האמת היא שלא חשבתי (בותיקן לא היו עושים לאשה ברחוב משהו, אפילו אם היו מתנגדים לפרט מסויים בלבוש שלה).
על הסובלנות 422717
תתפלאי.
על הסובלנות 422731
ה"תתפלאי" בא בתשובה ל"החרדים במאה שערים מסוגלים באמת להיות אכזריים כמו קיצוני המוסלמים, הווהאבים, בסעודיה?"?
על הסובלנות 422835
לא, למה?
על הסובלנות 423649
ותהית אולי למה תושבים שרגשותיהם נפגעו, מגיבים באלימות גדולה כל כך?

____________
רגשותי שלי נפגעים מהרבה דברים, ובכל זאת אני לא מתיזה חומצה בפניהם של הפוגעים.
על הסובלנות 423701
תהיתי ובכיתי עליכם ועלינו.
על הסובלנות 422836
אני מעריך מאד את הגינותו של גפני. הדגש בדבריו הוא על המילים:"...שלפעמים הם רחבים מאד". כמו שהעשבים השוטים הספורים בחינוך הדתי לאומי כבר הפכו מזמן לשדות שלמים.
על הסובלנות 422840
את הדברים של גפני אני כבר צועק כאן הרבה זמן, אבל לא רוצים להקשיב. העיקר להתנגח.
על הסובלנות 422843
אילו דברים? שהשוליים האלימים בחברה החרדים הם רחבים מאד ולכן כבר לא שוליים?
על הסובלנות 422846
את זה כבר גפני לא אמר, ואתה מפרשן את דבריו בהתאם לשאיפות ליבך להלך אימים.
על הסובלנות 422847
לא, מה שאתה צועק הרבה זמן זה ש''יש כמה עשבים שוטים'' כשהמציאות היא שזה כבר מזמן לא ''כמה''. המציאות היא שהחברה החרדית הולכת ונהיית עשב שוטה אחד גדול, מזיק ומסוכן.
על הסובלנות 422851
והנה לך תרגיל בשיעור חברה והיסטוריה:

החלף את החרדים בערביי ישראל...

או לחילופין,

החלף את החרדים ביהודי אירופה לפני כשבעים שנה...
  על הסובלנות • נועה ו
  על הסובלנות • אורי פז
  על הסובלנות • נועה ו
  על הסובלנות • האייל האלמוני
  על הסובלנות • אורי פז
  על הסובלנות • נועה ו
  על הסובלנות • אורי פז
  על הסובלנות • האייל האלמוני
  על הסובלנות • אורי פז
  על הסובלנות • האייל האלמוני
  על הסובלנות • אורי פז
  על הסובלנות • אורח לרגע
  על הסובלנות • האייל האלמוני
  על הסובלנות • האייל האלמוני
  על הסובלנות • כרמית
  על הסובלנות • אורי פז

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים