בתשובה לאיציק ש., 18/05/07 7:29
פרהסיה אחת משותפת 443753
זה נכתב בהומור, לראיה לא תמצא את הספר בשום מקום.
דווקא קניתי את הספר. לא רע. 443768
דווקא קניתי את הספר. לא רע. 443780
דווקא קניתי את הספר. לא רע. 443836
קצת מפתיע. עד כה הכרתי את גוגל כמנוע חיפוש אמין ביותר.
דווקא קניתי את הספר. לא רע. 443850
מחברת ההודעה כבר כתבה הודאה בנושא, בו היא מודה שלא היה ולא נברא. סביר להניח שיש בנמצא ספר בשם דומה, אולי אפילו אצלך על המדף, אבל אנא בדוק את האיות ושם המחבר.

(וגם אם היה ספק בליבי לגבי רצינות ההודעה, השורה השניה מסגירה את כוונת המשורר, לא צריך להרחיק עד חיפוש הספר)
דווקא קניתי את הספר. לא רע. 443869
איילי צוחק.
דווקא קניתי את הספר. לא רע. 443870
למה גילית?
דווקא קניתי את הספר. לא רע. 443873
סליחה.
פרהסיה אחת משותפת 443779
תהיתי באמת האם איציק הביע התלהבות מהסאטירה המשובחת או לא הבין אותה כהלכה, ואני עדיין תוהה.
פרהסיה אחת משותפת 443783
א. תודה, את/ה אדם בעל טעם מפותח ומשובח ואני אוהבת אותך.

ב. אמנם איציק גילה פה ושם נטיות לרצינות-יתר, אך במקרה זה אני נותנת לו קצת יותר קרדיט ממה שנתן לו קהלת, ומקווה שהבין שהתגובה נכתבה בהומור.

ג. זאת ואף זאת - אני קצת חושדת בקהלת, שמא הוא עצמו התבלבל לרגע וחשב שאולי באמת יש ספר כזה, וליתר בטחון סרק בגוגל - כלומר - סרק לפני תגובתו לאיציק ולא רק לפני תגובה 443780.

:-]
פרהסיה אחת משותפת 443946
תודה רבה על ההומור הילדותי שלך, עליו למדנו להתגבר כבר בנסיעות הביתה מהגן ילדים במונית הליצנית...

אגב, ספרו של הרב ד"ר יוסף יצחק ליפשיץ, "רזא דשבת – השתיקה והדיבור", הופיע לאור בהוצאת סדנת אנוש (ירושלים תשנ"ט / 1999). הדיון הנושן ההוא שלי עם ליצני החצר בהאייל (תגובה 229536)
נסוב על בסיס המקורות שאליהם נחשפתי במאמרו של ליפשיץ, "מלאכת מחשבת – רעיון השבת וסוד היצירה האנושית", שהופיע בכתב העת "תכלת", גיליון מס' 10, (חורף התשס"א / 2001, הוצ' מרכז שלם בירושלים).
פרהסיה אחת משותפת 443970
מי שמתעלם מן העובדה שבעולם העתיק היו ימי מנוחה עוד לפני הופעת השבטים העבריים על בימת ההיסטוריה - הוא הוא ליצן החצר, ולא אלה שמזכירים לו את העובדה הזאת.

ולאיילים שלא היו כאן לפני שלוש שנים ומעוניינים לדעת במה דברים אמורים, כדאי, כמובן, לקרוא את כל הדיון ההוא, ולא להסתפק בתגובה שאליה אורי מלנקק. מומלצות במיוחד תגובותיהם מרבות הדעת של כרמית ושל רון בן יעקב - האיש שרוחב אופקיו והיקף ידיעותיו מרגיזים את אורי ומוציאים אותו מדעתו שוב ושוב, גם בעוד דיונים.
פרהסיה אחת משותפת 443971
הי, רון! לפחות אל תחמיא לעצמך באלמוניות.
פרהסיה אחת משותפת 443974
אני לא רון, ומי שנולד בארץ, דובר עברית מלידה ומכיר את הסגנון של רב''י - לא היה טועה.
פרהסיה אחת משותפת 451511
למה כוונתך? הוא לא יליד הארץ?
פרהסיה אחת משותפת 451534
אורי פז אינו יליד הארץ (הוא עלה מחבר המדינות - מרוסיה, אא"ט), והכוונה היתה לומר שלו היה דובר עברית מלידה היה יכול להבחין בין הסגנון של רב"י ובין הסגנון של תגובה 443970. האמת היא שבחודשיים-שלושה שמאז כתיבת התגובה ההיא ועד היום הבנתי שלרבים קשה להבחין בין סגנונות אישיים שונים, גם אם הם דוברי עברית מלידה.
פרהסיה אחת משותפת 451544
איזה יתרון אדיר יש לך. שלא כמו רבים, אתה יודע להבחין בין סיגנונות אישיים שונים.
פרהסיה אחת משותפת 443980
אמרת רון בן-יעקב, אמרת רוחב אופקים והיקף ידיעות? אתה כנראה באמת חולם בהקיץ חמש דקות לפני אחת בלילה.
פרהסיה אחת משותפת 443984
ורק "חברה שיתופית תומס קאהיל, ההיסטוריון האמריקאי רב-המוניטין, ואורי פז, ההיסטוריון רב-המוניטין-הכי-הכי-שבעולם, בע"מ, מופת לאמינות ולדייקנות", עדיין לא אמרתי, המממ, מה שהחלומות בהקיץ עושים לאנשים... תגובה 229031, תגובה 229057, תגובה 229257.
פרהסיה אחת משותפת 443987
נוסף לכך הוא נתלה בפול ג'ונסוןhttp://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Johnson_(writer).
פרהסיה אחת משותפת 444001
פרהסיה אחת משותפת 444107
תודה, נמחק לי בדרך.
פרהסיה אחת משותפת 443988
ה''ואו'' מביע התפעלות מההומור.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים