בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 26/06/07 18:09
יפה, אז זה הפתרון 448621
קודם כל, שנינו טעינו, כלומר - אני טעיתי בעקבותיך. זה לא "להגדיל תקציבים" אלא "להשיב תקציבים שקוצצו בשנים האחרונות". אם קוצצו תקציבים בשנים האחרונות ובאותן שנים אחרונות גם ירד מספר התלמידים הלומדים פיזיקה וירד אחוז הנבחנים ב-‏5 יחידות במתמטיקה (?), לא ייפלא בעיני אם מישהו רואה קשר בין שני המשתנים.

שנית, לא דיברתי על מישהו שיישב במשרד החינוך ויקווה שבמקרה ינחת עליו מאחד העצים מורה שהמציא שיטת הוראה טובה. זוהי פנטזיה שלך, ממש כשם שבניית מכונת הזמן היא פנטזיה שלך שאין לה ולא כלום ואף לא דמיון קל שבקלים למה שאני אמרתי.

אני דיברתי על "אולי", כשהאולי הזה מבוסס על הנחת האופן שבו פועלות מדינות בעולם הנאור, שבהן השכר הטוב והתנאים הטובים מושכים כוחות הוראה טובים למערכת החינוך.

ה"אולי" שלי לפחות מבוסס על איזושהי הנחה, הדיבור שלך על "דרך פעולה גרועה למדי", אינו מתבסס על דבר. אין לך (וגם לי) מושג מהי דרך הפעולה האמורה לנבוע מעניין התקציבים ומהצעת הפרוייקטים.

מה זה "להשקיע בצורה אקטיבית במציאת תוכנית לימודים טובה יותר"? האם במילה "להשקיע", אתה מתכוון שישקיעו זמן ואנרגיה בחיפוש אחר איזה סנדלר חביב האוהב את ארצו, או בעל פיצוציה שהוא אדם נחמד במיוחד - ואז יפנו אליו ויגידו: "בוא'נא, שב תכתוב לנו תוכנית לימודים טובה במתמטיקה, אבל טובה-טובה, כזאת שעוד לא היתה מעולם, ותעשה את זה בחינם, בהתנדבות, כי גדי אמר שזה פויה לדבר ישר על תקציבים, אז בהשראתו לא סידרנו לנו תקציב ואין לנו במה לשלם לך"?

לא נראה לי. אם נרצה או לא נרצה, ופרוזאי, ביורוקרטי וחסר השראה ככל שזה יישמע - הכל מתחיל מהתקציב. ככה זה בחיים.
יפה, אז זה הפתרון 448632
אתה צודק, ''להגדיל תקציבים'' מכיל כתת קבוצה את ''להחזיר תקציבים שקוצצו'', ולמעשה השני נחות מהראשון - אז מה שהראשון לא משיג, כנראה שגם השני לא.

עם כל הכבוד למדינות העולם הנאור, אני מנסה לרמוז שאם שיטת הבדידים (ז''ל, אבל זו רק דוגמה) היא אסון, אז מורה מוצלח שנמשך למערכת יוכל לכל היותר לנטרל את נזקיה - הוא יתקשה להכניס שינוי פרדיגמה למערכת כולה, ולדעתי אולי זה מה שצריך.

הפסקה הלפני אחרונה שלך לא ברורה לי. אני לא רואה סתירה ולא טוען שיש סתירה בין הגדלת תקציבים ובין שינוי תוכנית הלימוד, אלא רק שההצעות של הועדה לא דיברו על שינוי שכזה, ולכן ממילא אין סיבה מיוחדת להניח שזו מטרת התקציבים. ולא, אני לא מציע לפנות לסנדלרים. אני מקווה שיש בארץ מספיק אנשים שמבינים במתמטיקה ובחינוך שאליהם כן אפשר לפנות.
יפה, אז זה הפתרון 448636
''להשיב תקציבים שקוצצו בשנים האחרונות'' - לפי אותו היגיון, הקיצוצים היו תיקון כלפי מטה, בחזרה למצב הטבעי של תקציב החינוך - זה מימי התנ''ך.

''אין לך (וגם לי) מושג מהי דרך הפעולה האמורה לנבוע מעניין התקציבים ומהצעת הפרוייקטים'' - אבל לא בלתי הגיוני לצפות שזה יהיה דומה לשנים לא רחוקות, וששום דבר של ממש לא יעשה.

''הכל מתחיל מהתקציב. ככה זה בחיים.'' - שום הגדלת תקציבים לאורוות ממשלתיות לא הייתה מביאה לנו את המכונית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים