טיטאניק 449216
ומי היה המהנדס שקבע כי הפלדה הזאת היא המתאימה לבניית ספינות ענק?
ברור שהיום אי אפשר לייצר תסריט דומה אבל מהנדסי חומרים (ע"ע פלקל) עדיין מפשלים על חשבון חיי אדם
טיטאניק 449229
לכשל של אולמי ורסאי אין כל קשר למהנדסי חומרים.
במקרה של אסון ורסאי שהתרחש ב-‏2004, הכשל היה מבני ולא כשל של חומרים.

רצפת האולם נבנתה בשיטת הפל-קל באופן רשלני ולא תקני. השקיעה ברצפת האולם החלה מספר שבועות לפני האסון בעיקבות הסרת קיר תומך, ללא אישור הנדסי לכך.
ב-‏2004 הורשעו בעלי האולם בגרימת מוות ברשלנות. ב-‏2006 הורשע גם אלי רון, מהנדס הבניין שהמציא את השיטה, על הפצתה תוך כדי התעלמות מהסכנות הכרוכות בכך.
טיטאניק 449258
בתאונה בסדר גודל ישנו שילוב של כמה משתנים שכשלו, באסון הטיטאניק גם מתכנן השלד טעה בעניין התאים (על כך שמעתי ממקור אחר) וגם מהנדס החומרים שקבע את סוג הפלדה המתאים לתנאים
באסון ורסאי כשלו גם בעלי האולם בשינוי המבנה וגם מתכנן הפלקל על ההפצה הקלוקלת
טיטאניק 449270
וגם מארי אנטואנט.
טיטאניק 449276
מארי אנטואנט הייתה האשמה הראשית. הרי בגללה הם אכלו עוגות ושקלו יותר מדי.
טיטאניק2 - הצפלין 2000 449299
בחייכם, יש המון תאית בעוגות.
בעיית הקונספציה 449312
אסון הטיטאניק נובע כמו רוב האסונות משילוב כמה גורמים יחדיו, כאשר העיקרי שבהם הוא התעלמות הקברניט - השליט - המנהל - המפקד וכדומה, מתנאי הסביבה והעובדות הרלוונטיות והעדפת הישענות על דעה ותפיסת עולם מוקדמת.

ברבים מהאסונות יש את התופעה של התעלמות מאיתותי אזהרה מוקדמים והיצמדות להנחות בסיס חרף אי התאמתן למציאות שהשתנתה.
תגובה ל mute 449334
איזה קשקשן - מערבב נושאים שאינם קשורים ומפזר השמצות ( מה הקשר בין מהנדסי חומרים ופל-קל?).
בטיטאניק השתמשו בחומר שאינו מתאים לפי הסטנדרטים של היום אך אז זו היתה הפלדה הטובה ביותר. למעשה הרבה שנים אחרי זה, במלחמת העולם השניה טבעו הרבה ספינות מלחמה אמריקאיות מדגם "ליברטי" בגלל פריכות הפלדה שלהם בטמפרטורות הים הצפוני.
זה תמיד מסוכן להשתמש בחומר מעבר למגבלות הידע עליו. הבעיה היא שלפעמים אתה לא יודע שחסר לך ידע מסוים. במקרה זה - מעבר משיך-פריך של פלדות בטמפרטורות נמוכות.
אני רק הערה 449602
ספינות "ליברטי" היו ספינות מטען, לא מלחמה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים