בתשובה להעלמה עפרונית, 17/07/07 15:06
אפשר גם לוותר על תעודת הזהות 452360
מה זה משנה אם הלאום והדת מוגדרים באותה מילה? בהקשרים לאומיים היא מציינת משהו מסוים, בהקשרים דתיים משהו אחר. איך להגדיר את אולארצ'יק? החוק מגדיר אותו לענינים מסוימים כבן הלאום היהודי (למשל לענין חובת גיוס לצה"ל), ולענינים של מעמד אישי כבן לעדה דתית אחרת. העובדה שאותה מילה משמשת בשתי הוראות שונות אינה משמעותית במיוחד לענין זה.
אפשר גם לוותר על תעודת הזהות 452418
על פי מה שכתוב כאן, אלון אולארצ'יק [ויקיפדיה] הוא גוי ולא יהודי, לא בלאומיותו ולא בדתו. תושבי קבע בישראל חייבים בשירות צבאי ללא קשר לשאלת היותם יהודים.
אפשר גם לוותר על תעודת הזהות 452429
אולארצ'יק אכן אינו יהודי מבחינת דתו. את לאומיותו קשה יותר להגדיר.

תושבי קבע שהם בני הלאום הערבי אינם חייבים בשרות צבאי.
אפשר גם לוותר על תעודת הזהות 452436
רבינו סעדיה גאון התייחס לעם היהודי כאל אומה וכך היה לפניו ולאחריו. מי שאינו יהודי אינו שייך ללאום היהודי. אם קשה לו להגדיר את לאומיותו אז מה? אולי ניתן להגדירו חסר-לאום. בעצם למה לכל איש צריך להיות לאום?

תושבי קבע בני הלאום הערבי הם הני חיוב בשירות צבאי על פי חוק. שר הביטחון פוטר אותם משירות. כך לפחות למדתי בשיעורי האזרחות אצלינו בישיבה הקדושה ‏1.

1 קריאת העיתון החרדי וכדומה ...
אפשר גם לוותר על תעודת הזהות 452464
רבינו סעדיה אלפיומי היה גאון, בחור יוצא מן הכלל והמורה (ויש חושדים - גם הסבא) של דונש בן לברט (שחיבתי אליו נובעת מן האקזוטיות המוסיקלית של שמו ולאו דווקא מן הקשר הלאומי החם והאמיץ שבין שנינו), אבל הוא חי במאה העשירית ולא שמע מימיו על היישות המדינית-משפטית המודרנית הקרויה מדינת ישראל.

ואילו רבינו אולארצ'יק אמנם מעולם לא הוכרז רשמית כגאון (בעיקר עקב בעיה תקציבית בענייני יחס"צ), אבל הוא מוסיקאי-תמלילן טוב שתרם לעמנו (בין השאר) את השירים - "המגפיים של ברוך", "מאיר ואלון", ו"בא לצ'כונה בחור חדש".

(יצויין כאן להגנתו של רבינו סעדיה כי את כישוריו בתחום המוסיקה לא היתה לנו הזדמנות לבדוק, בהיעדר מכשור מתאים)

ומה שיותר חשוב לענייננו - בכלל לא קשה לו, לאולארצ'יק, להגדיר את לאומיותו. על פי טענתו הלאום שלו הוא הלאום הישראלי, ולדעתו זו שותפים חכמים וטובים, וביניהם הפרופסור עוזי אורנן מדיון 1779 ודיון 2223.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים