![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לא מדויק. אין מצב של "עודף ייצור" בחשמל. אני מסכים אתך (ואפילו ציינתי זאת בתגובתי הראשונה) שאנרגיה שאובה עשויה לחסוך (גם מבחינת הגמישות) הפעלת טורבינות גז. במשאבות חשמליות אין מיסבים? הזורם לא מתחמם? ובכלל, מה הקשר בין אמצעי ההנעה של המשאבה (מנוע חשמלי, מנוע דיזל, חמור או כל אמצעי סיבוב אחר) לבין היעילות של המשאבה עצמה? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אין מצב של עודף ייצור בחשמל כי לא מייצרים אותו (ולמשל מבזבזים אותו ע"י הרמת משקלות והורדתם באמצעות מנועים חשמליים) אבל הדלק שנשרף במקום שייצר חשמל הוא סתם מחמם את הסביבה. חבל שאתה מתווכח על דברים ידועים. אשר לבזבוזים שמנית בטורבינות מיים, אלה אמנם קיימים (זה לא קשור בחוקי התרמודינמיקה), אבל ניתן לצמצמם עוד ועוד, והמספרים הם כפי שציינתי: לפני כשלושים שנה הנצילות הייתה כתשעים וחמישה אחוזים, אבל שמעתי פה ושם שהצליחו להעלות במתקני המרת אנרגיה כאלה (למשל במתקני התפלת מיים) את המספר הזה בהרבה. [להשוואה, בתחנת כח פחמית שבה מדובר על מחזור קיטור (רנקין) הנצילות היא קצת מעל ארבעים אחוזים. בטורבינות גז המספר עוד קטן בהרבה] |
![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |