בתשובה למתנחלת, 31/03/08 16:12
474846
כולנו ועדים למעידות, זה נכון. רק שאצל חלקנו המעידות הן שלא אספנו את הקקה של הפודל מארגז החול בגן השעשועים של הילדים, אצל אחרים המעידות הן התחמקות מתשלום ארנונה ואצל חלק מאיתנו המעידות הן אונס.
אז תסלחי לי על תכונתי האנושית (כך לפחות חשבתי עד לפני רגע) בגללה אני מעדיפה להתרחק מאנשים עם נטייה למעוד לכיוונים מסויימים ולא אחרים.
יש הבדל בין רצון להתרחק לבין נסיון להרחיק. 474850
יש הבדל בין רצון להתרחק לבין נסיון להרחיק. 474853
וגם יש הבדל בין רצון להתרחק לבין רצון לקרב. הדברים שלי היו בתגובה ל"...יש לנו חובה אנושית ומוסרית ממדרגה ראשונה לקרב אדם שמעד, ו*כולנו מועדים למעידות*, אל ישלה עצמו איש, *חובתנו לקרב אדם כזה* ולסיע לו להחזור להיות ככל האדם, *אחרת איננו קרויים בני אדם*."(ההדגשות שלי)

אני לא חושבת שמחובתי לקרב פדופיל לבתי ההיפוטתית גם אם זה הופך אותי לפחות צדיקה.
צודקת. 474907
פירשתי את תגובתך לאור שאלת הסקר, ולא בהתאם להקשר. סליחה.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475152
עובדת סוציאלית את לא, זה ברור. נו מה לעשות לחברה האנושית יש שוליים, וטוב שחוץ מאלוהים יש גם אנשים טובים שמסוגלים להבין את נפש האדם על צדדיה המוארים והאפלים כאחד, ממליצה לך לפנות לעולם הסיפרות, ''בעל זבוב'' ''כל החיים לפניו'' בד' ואפילו הקולנוע ''תקנות בית השכר'' וכד' יש רשימה ארוכה של יצירות שעשויות להרחיב את דעתנו על גבולות נפש האדם.
475153
"מי שחילל שבת בשבוע שעבר, סביר יותר שיחלל שבת בשבוע הבא, ממי שלא חילל שבת בשבוע שעבר." - נכון או לא נכון?
וואו! צדדים מוארים ואפלים! איזו פסיכולוגיית מעמקים מאירת עיניים! 475160
סליחה, אבל ההתנשאות הזאת היא מאוד לא במקומה. לפני שאת משתמשת בכישורייך העל-חושיים המבריקים לקביעת ייחוסו החברתי של אדם, אולי כדאי שתגלי גרם אחד של צניעות ותלמדי עליו דבר או שניים. גלית, המוכרת כאן בכינוי "העלמה עפרונית", כתבה את המאמר שבראש דיון 983 - כך שגם אם אינה עו"ס במקצועה, היא עשתה כמה דברים המקבילים בהחלט לעבודתו של עו"ס. בניגוד לקריאת הקרב המקובלת (והפופוליסטית להפליא) "לא כולנו נולדנו וגו' " - העלמה היא דווקא מבאר שבע, וכיום היא סטודנטית למשפטים באונ. העברית, כך שאת יכולה להרגע - כשהיתה תיכוניסטית, סביר להניח שהיא קראה את "בעל זבוב", במסגרת רשימת הספרים המומלצים של משרד החינוך.

מומלץ לך לפנות לעולמה של מסכת פסחים: "כל המתייהר, אם חכם הוא – חוכמתו מסתלקת ממנו. אם נביא הוא – נבואתו מסתלקת."

(עפרונית, סליחה על הפרסומת הבלתי צפויה)
וואו! צדדים מוארים ואפלים! איזו פסיכולוגיית מעמקים מאירת עיניים! 475198
אזא''מ, העלמה סיפרה כאן פעם שהיא קראה את בעל זבוב ולא אהבה אותו.
יפה! 475199
תגובה 99045
אתם חולים בראש. 475200
________
העלמה עפרונית, מרוצה משעון הקיץ ובאופן כללי.
וואו! צדדים מוארים ואפלים! איזו פסיכולוגיית מעמקים מאירת עיניים! 475201
כל הכבוד!

ש"ר: מי האלמוני שיזכור איזה ספר *אני* מאוד לא אהבתי? (היו כמה, אבל אחד במיוחד).
וואו! צדדים מוארים ואפלים! איזו פסיכולוגיית מעמקים מאירת עיניים! 475313
מילכוד 22?
וואו! צדדים מוארים ואפלים! איזו פסיכולוגיית מעמקים מאירת עיניים! 475316
ממש לא. כתבתי על אותו ספר בפירוט ובמגוון סופרלטיבים.
נראה לי שאת זה 475327
"הציפור הצבועה"

תגובה 91411
נראה לי שאת זה 475334
יישר כוח! אני אמליץ לממונים על קידומך.
נראה לי שאת זה 475335
אם הממונים האמיתיים היו יודעים מה אני עושה בזמן העבודה...
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475168
להבין אין לי בעיה. לשלם ועד בית עם החבר'ה של בעל זבוב ממש לא בא לי.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475169
וכמובן, ''תקנות בית השכר'' היה ספר (ארווינג) לפני שהיה סרט.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475423
נו, מסתבר שידענות ואקדמיה לא תמיד מקדמים את הצד האנושי, אקרא את המאמר של עפרונית, נדמה לי שלא כל באר שבע היא שכונות עוני, וילדות בתנאי מצוקה היא לא ערובה ליתר אנושיות או הבנה, בכל אופן לא התכונתי להתנשא אני באמת סבורה שכולנו ''חיללנו שבת'' פעם (או פעמיים), ותמיד צריך לתת צ'אנס, מזה לא אזוז.

(אינני אדם דתי, משום מה נוצר רושם כזה, לא שזה משנה אבל בכ''ז)
475442
רוב באר שבע היא לא שכונות עוני (אלהים אדירים!), וכשהייתי בערך בגיל ארבע ההורים עזבו את באר שבע ואני איתם. נכון שמיצינו?
475474
כתבתי ''לא כל'' אבל באמת מיצינו
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475452
אפשר לתת לאדם הזדמנות שניה גם מבלי לחשוף את עצמך באופן מיידי ומלא לפגיעה מצידו. כשהפשע חמור, אין הגיון לאפשר לו להשתלב מחדש בחברה באופן מלא רק בגלל שעבר הרבה זמן. הוא צריך לעבוד בכדי להחזיר את האמון בו.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475464
לשמור על גליון הרשעות נקי עשר שנים זה מספיק?
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475467
סתם בצד: זה לא אומר שלא פשע עשר שנים - רק שלא נתפס עשר שנים.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475503
לא.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475476
זה כבר יותר מתקבל על הדעת, תקופת ניסיון, שלב מעבר בתנאים מוגנים רעיון טוב.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475504
זה לא ''כבר יותר מתקבל על הדעת'', זה הולך יד ביד עם מה שנאמר מקודם, ושכנגדו התפרצת - ניתנה לו הזדמנות שניה בכך שהוא שוחרר מהכלא. יותר מזה אף אחד לא חייב לו, ושכל אחד יעשה בעצמו, עבור עצמו, את החישובים של כמה אמון לתת בו בכל שלב לאורך הדרך. (ורשויות החוק יעשו את החשבון של איזה מרחק מותר לזולת לדרוש ממנו לשמור מהם.)
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475527
"ורשויות החוק יעשו את החשבון של איזה מרחק מותר לזולת לדרוש ממנו לשמור מהם.)" נשמע לא ברור משהו, מי מחליט מה ? אני בכל זאת חושבת שמלחתחילה צריך לתת צ'אנס, אדם שמעד הוא עדיין אדם. ומה אם היה מדובר בבן משפחה שלך (חלילה) למשל ילדך ? גם אז היית נלחמת על הרחקה ויהי מה?
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475559
לא דובר על ''מלחמה על הרחקה ויהי מה'', דובר על ''מחאה ציבורית''.
אם קרוב משפחה שלי, אפילו בני, היה מורשע, בצדק או שלא בצדק, בעבירה חמורה, והיה משתחרר בגלל שתמה תקופת מאסרו, ולא בגלל שהוא זוכה בינתיים, הייתי מבין לגמרי כל אדם שלא היה רוצה להתגורר בסמוך אליו. לא הייתי אומר, או אפילו חושב, משהו מתנשא כמו שלך, על איך שצריך לתת לו הזדמנות שניה, גם במחיר הבטחון של חפים מפשע.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475605
א. למה מתנשא? ב.ברור שזה לא דבר שצריך לשמוח עליו ולרצות בו, אבל מחאה ציבורית ? אז מה אנחנו אומרים ? נשליך אותו לחצר של מישהו אחר ?
חוץ מזה כאמא לילדים אני תמיד בצד של ילדי, (ושלא יובן מזה שאצדיק מעשה שלילי, להיפך נתינת דין על מעשים היא הכרחית -goes with out saying) אבל אדם שריצה את עונשו ? להעניש שוב ?
מה זה משפט המוני חוזר בככר העיר ? לא אני לא מקבלת ולא חושבת שזו התנשאות.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475830
זה לא ברור מאליו, ולדעתי גם לא נכון, שלהמשיך להיות מוקע חברתית גם אחרי ששוחררת מהכלא, זה עונש חדש, ועוד אחד שלא במקומו.
האם לאזרח מותר לבחור לא רק איפה לגור, אלא גם מי יגור לידו (אבל במידה פחותה של נחרצות ממי יכנס אליו הביתה, כמובן), הוא נושא נוסף בדיון, ומי שתשובתו בנושא היא שמותר, לשיטתו, המחאה החברתית האמורה איננה המשך העונש, אלא חלק מיחסי האנוש השגרתיים של אותו אדם - שהוא במקרה פושע מורשע שריצה את עונשו - שהינם רעועים, והוא קוצר את הפירות.

---
חיטה זה פרי? מישהו אי-פעם קצר תפוח? אז איך קוצרים פירות?
פירות קוטפים, לא קוצרים 475832
ענבים בוצרים וזיתים מוסקים.
אהה, נכון. תודה. 475849
אהה, נכון. תודה. 475850
רגע, לא, זה עדיין לא מסתדר לי בראש - נראה לי שנתקלתי ב''קוצרים את הפירות'' הרבה יותר מ''קוטפים את הפירות''. בשני אולי אפילו בכלל לא, בהקשר הלא אגררי.
אהה, נכון. תודה. 475851
אני, נראה לי, נתקלתי *רק* ב"*קוטפים* את הפירות".
475875
בטור של דנה ספקטור (גליון שבעה ימים מאתמול) היא מסיימת בהתייחסות לקצירת הפירות. מצד שני, באותה נשימה היא מתייחסת לתל אביביות הכרוכה בכך (אין לי את הציטוט המדוייק מול העיניים), ככה שבמקרה שלה בהחלט יכול להיות שזו טעות אירונית ומודעת לעצמה.‏1

1ואם לא, נו, אז יצא לה בטעות. (;
475876
אז עכשיו זה ברור: אני לא תל אביבית...:)
אהה, נכון. תודה. 475866
פירות עמלו + מי שזורע קוצר
פירות קוטפים, לא קוצרים 475853
ומה אוֹרים?
פירות קוטפים, לא קוצרים 475856
וגודדים?
475868
תאנים ותמרים.
פירות קוטפים, לא קוצרים 475862
את מני?
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475842
קוצרים איברים.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475869
'
הסרט 'ביקור התזמורת' קצר שבחים בפסטיבל קאן וקטף פרסים בפסטיבל ברלין.
לא כולנו נולדנו ברמת אביב ג' 475881
"קטף פרסים" אני עוד מבינה: קוטפים אותם מידי המעניק. אבל לקצור שבחים? איך עושים את זה?
במגל 475882
הרומנטיקה תהרוג אותך 475888
לא שמעת על המצאת הקומביין?

____
והמהדרין יאמרו: קְצַרדָש עַצמונָע.
הרומנטיקה תהרוג אותך 475890
הקצרדש עצמונע שלי קצרדש עצמו וקצרדש עצמו מבוקר ועד ערב.

ויש מזרון גומאויר בקבינה.
סביר להניח שמשהו אחר לפני 475895
לקצור שבחים בקומביין? כמה יומרני וחמדן אפשר להיות?
סביר להניח שמשהו אחר לפני 475909
הוא לא באמת התכוון לקומביין, אלא לקומבינה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים