פיני ותמר היקרים: 476035
ברשותכם, בחרתי להגיב על המהות ולא על התוכן...
מרגש עצם הרעיון בו זוג נשוי, הורים לילדים, שותפים לחיים יכולים לחבוק יצירה משותפת ולקיים דו שיח ואינטראקציה אינטלקטואלית ורגשית.
הרעיון שביצירה משותפת משקף לדידי חיי נשואים אידילים, בו יש אינטימיות ואף היטמעות באחר באופן מסויים, ומאידך נשמרת היכולת של כל אחד לשמור על האינדיבידואליות שלו.
בפיוטכם משתקף השיח הרגשי, היצרי והיצירתי ומאידך ניתן לזהות היכן האחד מסתיים והשני מתחיל.
חשתי ביצירתכם פן נוגה, שאני משערת כי קשור לסיפור החיים של כל אחד מכם וכבר אמרו חכמים כי יצירתו של האומן צומחת ומוזנת דווקא מייסוריו.
תמר, רציתי להתייחס לפן הדתי שביטאת ביצירתך.
ואולי בראייתי הסובייקטיבית כאשה מאמינה ומסורתית (יתכן כי טעיתי בפרשנותי) הבחנתי בצליל הנוגה, השבור, הכאוב שהתלווה למילים ולשורות שדיברו על בחירה חופשית והחלטה מדעת.
כמו בכל בחירה אנו מרוויחים דבר אחד ומאבדים דבר אחר.
אישית התרגשתי כשזיהיתי בין מילותייך את הכיסופים לשורשים, לדבר שהשארת שם לפני שהמשכת הלאה, לאותו החלק בנשמתך שעדיין נותר שם (גם אם הוא חלק קטן), לתעתועי הלב ולעוצמת החוויה הכואבת של פרידה.
אני מקווה שלא הייתי ''אישית'' מדי, אולם יש שיאמרו כי לשם כך התכנסנו כאן ואילו זה החלק הקשה אם כי גם המאתגר שבחשיפה.

ולשניכם, מעומק ליבי אני מאחלת שנים רבות של יצירה ויצרנות. חג שמח.
ורד
ורד יקרה 476045
ורד, את נוגעת בנושא המרכזי בקשר הזוגי והוא השילוב המורכב בין חיבור לנפרדות. אהבה אינה מלאכה קלה. היא דורשת תחזוק מתמיד, בו כל צד מתחייב לראות את כל האמיתות בעיניים פקוחות. חיי הנישואין כשלעצמם אינם מבטיחים דבר. אמנם ישנה ברית שנכרתה בזמן מסוים בעבר. ברית זו, שנוסחה בארמית והבטיחה עולם ומלואו במילים לא כל כך מובנות, יכולה להוות בסיס, אך היא אינה הדבר כולו.

כתבת:"חשתי ביצירתכם פן נוגה". אחד המשתתפים הקודמים בדיון פנה אלינו בבקשה לא להתעסק במוות, שמדכא אותו מדי.. אבל מה לעשות שהחיים שופכים את תוגתם על שמחתם בערבוביה אחת גדולה.

ובאשר לפן הדתי - צדקת כשזיהית את "הכיסופים לשרשים...לאותו החלק בנשמתך שעדיין נותר שם". הדבר המדהים הוא שהגעגועים (של תמר) לשרשים פרצו בלא שליטה בתוך היצירה. יחד עם זאת יש שם גם הרבה התחשבנות עם העולם הדתי, כמו שבאה לידי ביטוי, למשל, בשיר "כשנגעת באגרופך" במילים: "שקר החן והדת והיופי".

תודה רבה על תגובתך המעמיקה והנוגעת וחג שמח גם לך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים