בתשובה לתמר ופיני רבנו, 22/04/08 16:57
בקשה 476518
אפשר לוותר על הגוף ראשון רבים, ולעבור להגיב בגוף יחיד? הרי זה לא שאתם באמת יושבים שניכם וכותבים את התגובות ביחד, נכון.

תודה.
בקשה 476519
"הרי זה לא שאתם באמת יושבים שניכם וכותבים את התגובות ביחד, נכון?"

האמת היא שאנחנו באמת יושבים שנינו וכותבים את התגובות ביחד. טיפ מיוחד לך: רק אחד מאתנו מקליד.
בקשה 476551
"... רק אחד מאיתנו מקליד."

בתורנות?... :-]
תורנות 476576
כן. בתורנות. רק שאחד מאתנו משתמט דרך קבע...
בקשה 476578
אם כך, היה נחמד אם הייתם מפסיקים עם המנהג המעצבן הזה. אתם לא דץ ודצה, אתם משוררים. אני מקווה שכל אחד מכם יודע לכתוב לבד/ היה נחמד יותר לקרוא דעה אישית ולא איזה דעה קולקטיבית שנוסחה במטה המפלגה (וככה זה נשמע). זה הופך את האייל ליותר מעניין.
בקשה 476581
חחחח..
דץ ודצה?! זה מה שיכולת למצוא כדי לסמל זוגיות ספרותית? והם כבר לא ביחד! למה לא, למשל, סארטר ודה בובאר?

הבנו שזה לא הkick שלך.אלא שאף אחד לא פנה אלינו באופן אישי. אם יפנו ייענו. יש לך שאלה אל אחד מאיתנו?

ודאי תשמח לשמוע שהספר הבא של כל אחד יהיה נפרד, ואם חלקים מהם יפורסמו באייל, כל אחד יגיב בשמו.
בקשה 476584
וסארטר ודה בובואר כן ביחד?
סארטר ודה בובואר 476588
שמענו שהם בגן עדן, ממשיכים לכתוב ביחד.
סארטר ודה בובואר 476608
אם הם כותבים עכשיו ביחד, זה לא המשך לשום דבר. בחייהם הם לא עשו זאת, הם אפילו לא חיו ביחד.
סארטר ודה בובואר 476611
אכן, סארטר ודה בובאר לא גרו ביחד, ומערכת היחסים שלהם הייתה לא אורתודוקסית, אבל חייבים להודות שהם הפכו לסמל של ''זוג ספרותי''.
סארטר ודה בובואר 476612
גם זה לא מדויק. הם נודעו בעיקר כזוג פילוסופי. אם כבר אתם יכולים לדבר על יונת ואלכסנדר סנד.
סארטר ודה בובואר 476613
או קיי, "ספרותי" במובן שכתבו ספרים.

אכן, יונת ואלכסנדר סנד הם זוג סופרים שכתבו עשרה ספרים במשותף, לזה כיוונה כנראה מיקי בתגובתה תגובה 476326. אבל שם היצירה נכתבה ממש יחד, לא במובן של דו שיח, כפי שמופיע בספרנו "שתי וערב", והם לא הפכו להיות סמל כמו סארטר ודה בובאר.
סארטר ודה בובואר 476614
אנחנו מודים לכם על ההבהרה.
סארטר ודה בובואר 476739
וזה לא קצת מגלומני להשוות עצמכם לסארטר ודה בובואר? צריך לטרוח הרבה יותר מהוצאת ספר שירים כדי להגיע להקבלה כזו... אולי זו הסיבה שהקמתם עליכם פה חצי מהגולשים. בלי להכנס לביקורת אובייקטיבית על טיב השירה, מעטים המשוררים שהיו כה זחוחי דעת מיצירתם.
תגובה לרות 476741
קשה להבין מדוע טרחת להגיב בכלל. אינך רוצה להכנס לדיון סביב השירה. זו סיבה מספקת להמנע מתגובה. מה זה הדחף הבלתי נשלט הזה להעליב? מה האדיאלזציות האלה? את נערה מתבגרת? הרי אף אחד לא עשוי מזהב. בני אדם בסך הכל דומים זה לזה.

תנסי בפעם הבאה להתאפק.
476742
אין שום דבר רע בנערות מתבגרות (ולא ראיתי בתגובה שלה תגובה שנובעת מ''דחף בלתי נשלט להעליב'', דווקא).

העצה שלכם בסוף, אגב, מצוינת.
476746
"אין שום דבר רע בנערות מתבגרות"

גם את נערה מתבגרת?

העצה שלך בסוף, אגב, מצוינת
לא 476758
לא 476800
טוב, זה לא באמת עניין אותי, חבל שענית, יכולת להשקיע את מרצך בכתיבת תגובה מתנגחת נוספת בזוג המבריק הזה, שגורם לאיילים להראות כמו בדיחה מוצלחת
476802
אני לא יכולה שלא לתהות מה היה מתנגח בתגובה ההיא, מעבר ל,אולי, קצת עוקצנות בסופה.
אבל אתה צודק, אני באמת יכולה להשקיע את המרץ שאבד לי בדברים חשובים ומעניינים יותר (או לפחות ללכת לישון).
476810
טוב נו, שכחתי שכאן הסטנדרטים הם אחרים לגמרי. עד שלא דורכים על הגופה זה בגדר עוקצנות. ומעבר לכך, העוקצנות שלך, מתווספת לעוקצנות של האייל האלמוני לפנייך שמתווספת לאייל האלמוני שלפניו שמתווספת לאייל האלמוני הרביעי מלמעלה שמתווספת לאייל האלמוני השמיני באמצע, שהוא למעשה האייל האלמוני הרביעי מלמעלה, השביעי מלמטה, והחמישי מצד ימין, שמצדד באייל האלמוני שהגיב בעקבות תגובתו של האייל האלמוני מס' 14 שהוא למעשה אותו אייל אלמוני זכור לטוב מהתגובה העשרים במספר, ושם גם הוא מחזיק בדעה דומה לדעתו של האייל האלמוני האחרון ברשימה, שהוא אותו אייל אלמוני ממש בעצם. בעצם.
טוב, בסדר. מה שתגיד. 476812
476821
ועל נימתו המתנשאת של הזוג המלכותי דנן אין לך כל ביקורת?
476823
איפה ראית נימה מתנשאת? בסארטר/דה בובואר? זה נאמר עם קריצה לאחר שמי מהאיילים - גם בקריצה ואולי גם בעוקצנות אופיינית, אבדוק את זה אחר כך אם יזדמן לי - הזכיר את דץ ודצה כדוגמא לזוג יוצרים. בשאר הדברים שנאמרו, לא ראיתי שום התנשאות, בדיוק ההיפך. הם לא אשמים שהם כאלה חכמים ורהוטים, ובטח לא צריכים להתנצל על כך.
476824
סארטר וסימון דה בובואר זו סתם מגלומניה. התכוונתי לתגובות כמו תגובה 476684 : מי בדיוק זקוק לאישור שלהם לגבי התאומים חקק ולפועלם? או במקרה אחר - לגבי הזוג סנד? הדידקטיות הזאת הרבה יותר מגוחכת משהיא רהוטה וחכמה.
476825
קוראים לזה דיאלוג, חבּיבּי/חבּיבּתי, אין פה שום אישור, אלא תוספת על דברי המגיבה, זה הכל. איך את/אתה רואה את הדברים שאת/אתה רואה, נשגב מבינתי. אתה (נאמר) בטח מצפה מהמשוררים לשתוק, זו טעות, למה שישתקו? זה פורום שבו הם יכולים להגיב ולהשתתף בדיון, וזו הזדמנות נהדרת מבחינתם. מה אתה חושב שהיה קורה אילו דוד אבידן היה חי והיה מפרסם כאן וזוכה לעוינות שכזו, קרוב לודאי שהיה משאיר אחריו עיי חורבות. או נתן זך, ויזלטיר, ואחרים, לדעתי הם היו הרבה פחות עדינים מהזוג הספרותי הנפלא הזה.
476826
טוב, אין טעם להתווכח עם חסידים שוטים. יאללה ביי.
די עם המגלומניה 476830
מצטערת לדעתי זה קצת מוגזם לכתוב "הזוג הנפלא הזה" על אנשים שאתה כביכול אינך מכיר ומחרפים ומגדפים אנשים אחרים, זה פשוט לא מסתדר.
מה הופך את הזוג רבנו לזוג ספרותי? הם כתבו רומאן? זכו בתחרות המסות של הארץ? מה זו הסתימת פיות הזו שלך ושלהם? איך החלטת שהם מבריקים? אין שום אינדיקציה כזו במעט היצירה המובאת כאן.
ובבקשה סארטר ודה בובואר הספיקו לנו- אל תשווה אותם לאבידן או ויזלטיר.
ביקורת שירה 476804
משהו מוזר קורה כאן- איך יודע "לא אייל" שהזוג הם "זוג מבריק". מה גורם לו לחשוב כך? האם שפנים, פילים או כל מיני חיות אחרות שאינם איילים נקראו על ידי בני הזוג לבוא ולהביע דעתם, לנגוח בקרניהם בגולשי האתר?
למה המגיבה "אורנה" מתלהמת למקרא תגובה לגיטימית, הגיונית וחסרת מגמה?
האם אלה תמר ופיני עצמם או שמא אנשים מטעמם? הסגנון של אורנה דומה מדי לסגנון של תמר: "התכוונת לומר יהיר"- מדוע היא מוצאת לנכון להסביר לרות מה היא התכוונה לומר? מדוע תמר מוצאת לנכון להסביר לאיילים איך לקרוא שירה? מדוע מוצא לנכון "לא אייל" להתלהם בגולשי האתר הותיקים?
ביקורת שירה 476808
צר לי, אבל אין לי שום קשר לזוג רבנו. אני פשוט רואה את ההתנהלות (הצפויה) של המגיבים כאן באתר, ומנגד את המשוררים ומביע את דעתי על הנעשה. לצערי, אני לא מכיר אותם לא מקרוב ולא מרחוק, ולמעשה, התוודעתי אליהם לראשונה כאן. אני מקווה להכיר אותם ביום מן הימים.
ביקורת שירה 477265
ההתנהלות הצפויה של המגיבים כאן באתר? חשבתי שאתה לא אייל. איך אתה מכיר כל כך טוב גם את הזוג‏1 וגם את באי האייל?

---
1 לא עקבתי אחרי הדיון ואני לא לוקח עדיין צד.
סארטר ודה בובואר-תגובה לרות 476756
רות,

התכוונת לומר "זה קצת יהיר".. אולי, אבל "קצת מגלומן"?!
נסי לחדד לעצמך מה פירוש ההפרעה "מגלומניה", לפני שאת משתמשת בה.
מעבר לכך, לא ברורה לי המוטיבאציה הזו לגלות תוקפנות כלפי אנשים שאינך מכירה באופן אישי. אולי הצורך לשחרר אגרסיות על המקלדת? שמעתי על טיפול כזה שמציעים לאנשים אגרסיביים.

שבוע טוב לך וכל טוב.
סארטר ודה בובואר-תגובה לרות 476759
מלים כדורבנות.
ומה המוטיבציה שלך להטיף מוסר לאנשים שאת לא מכירה, ולהציע להם טיפולים?
סארטר ודה בובואר-תגובה לרות 476762
אלמוני - קרא היטב, לא הצעתי טיפול. יש בעיית קריאה? המוטיבאציה שלי היא מוטיבאציה שחסרה לכמה אנשים פה. תחשוב על מחירה של שתיקה מול התנהגויות פוגעניות.
יפה שתיקה לחכמים, קל וחומר לך. 476763
כן הצעת טיפול.
ציטוט מתגובתך הקודמת: "שמעתי על טיפול כזה שמציעים לאנשים אגרסיביים".
מש"ל.
יפה שתיקה לחכמים, קל וחומר לך. 476764
שמעתי... אלמוני ! לא הצעתי. ולא אענה לך עוד.
כל טוב
בתגובה לאורנה 476773
אורנה, אני דווקא נוטה להסכים עם רות ואין כל פסול בתגובה שלה- זה באמת קצת מוגזם להוציא ספר שירים אחד וכבר להשוות עצמך לגדולים בתורה.
באשר לתגובות האלימות- הלא הן שלך ושל פיני ותמר- אני ממש רואה את ההתלהמות מולי "למה מי את איזו נערה מתבגרת! לכי לטיפול יא פסיכית! מי את שתקבעי"
הייתי מצפה לקצת יותר ממי שמתיימרים לעצב תרבות והתגובה שלך היא לא במקום- אין שום דבר תוקפני או מתלהם בתגובות של האחרים שהותקפו כאן ולא אטעה אם אומר שיש לך בסיס הכרות אישי עפ הכותבים שכנראה ואינם רוצים לשמוע ביקורת אלא רק דברי שבח וברגע שמשהו אינו מוצא חן בעיניהם הופכים כתגרים בשוק.ואת טוענת כלפי רות שאין היא יכולה לטעון כלפי תמר ופיני מאחר והיא אינה מכירה אותם והיא הגיבה אובייקטיבית לצורת ה"דיבור" שלהם.
בתגובה לאורנה 476785
אגיב רק לתגובה זו שלך, מכיוון שהתגובה הבאה לוקה בגסות.
הביקורת של רות הייתה ביקורת אישית, על האנשים ולא על היצירה. היא התעלמה לחלוטין ממה שפרסמו פה. אגב, את השתמשת במילה "מוגזם" כחלופה ל"מגלומן" וזה מעודן יותר.
דבר נוסף, השתמשת בדברים שלא עלו: "פסיכית", "לכי לטיפול", "מי את..." - זו פרשנות שלך. את ממש רואה? אולי
רואה בעיני רוחך.
ודבר אחרון, אין לי כל היכרות אישית עם השניים.
ערב טוב לך.
בתגובה לאורנה 476791
הפוסל במומו פוסל- התגובות שלך הן מאד אישיות "יש בעייה בקריאה" "שמעתי על טיפול באגרסיות".
לעניינו: הלא כבר נאמר "אם רוצה אתה לדעת את המשורר לך לארצו". מדוע ראו תמר ופיני לנכון לחשוף פרטים על אישיותם ועברם שאינם נוגעים כלל ועיקר ליצירתם ולא נתנת זכות להגיב להם? מדוע תמר מנסה לחנך את הקוראים כיצד לקרוא את שירתה? האין זה פולשני בהרבה מלהגיב הלכה למעשה לפרובוקציות הנרקיסיסטיות של פיני ותמר?
תגובתך אינה בפרופורציה למקומך אם אכן אינך מכירה את היוצרים. אני הייתי בערב בהשתתפותם ואכן יש טעם לפגם בהתנהלותם האמנותית.
סארטר ודה בובואר-תגובה לרות 476774
וצורת הדיבור שלך ''יש בעיית קריאה'' היא פשוט גועל נפש. תתביישי לך.
סארטר ודה בובואר-תגובה לרות 476777
וואלה. ולמטומטמים גסי רוח יש לך הצעות?
בקשה 476585
הם כבר לא ביחד?! באמת?! וואללה, תזהרו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים