בתשובה להמסביר לצרכן, 05/11/08 22:33
אני הייתי רוצה לראות את הראיון 494890
ההמצאה השניה הכי מתוחכמת של השטן, היתה כנראה, לשכנע את העולם שגם אם הוא מתגלה במקרה, עדיף לא לחשוף את זה.

בתגובה שענית לה, לא היה כלום בדבר הבנת עולמם הרוחני של רוצחים-
אלא, עלתה הטענה כי מכיוון שהרוצח הונע בידי ''''ערכים רוחניים'''' (המרכאות במקור) וכי באותם ה''ערכים רוחניים'' סביר שהאח הקטן הנ''ל יתקל בהמשך חייו בארצנו - קיים טעם לשמוע (ולראות) את הרוצח חושף (ולו מעט) מ''ערכיו הרוחניים''.
אני הייתי רוצה לראות את הראיון 494895
אני כמעט בטוח שלא הבנתי את ההסתייגות שלך מדברי.

גם את ה"ערכים הרוחניים" שמניעים את החמאס וכל השאר הנ"ל אני לא צריך לשמוע מפי החזיר האינטרסנטי, אם כי יש מקום לחשוף את הערכים הללו ומקורם (= עולמם הרוחני).
אני הייתי רוצה לראות את הראיון 494904
קודם כל ההסתיגות: תגובה 494801 טוענת כי צריך לדעת כמה שיותר על הנושא וכי,לשם כך, צריך לדעת על הערכים-במרכאות ומקורם וכי משום כך, ראיון מצולם עם הרוצח הוא חומר שעדיף לא להתעלם ממנו.
אצלך בסוף התגובה, זה הפך ל"רק כדי שהילדים יבינו את עולמו הרוחני". נראה לי דמגוגי. מקווה שהובנתי.

אני מבין שלשיטתך עדיף למחוק מתוך סירטי תעודה על רוצחים ורשעים למיניהם, את מושאי הסרט ולהחליף במספר-כל-יודע?

לא מדובר בדובר אינטרסנטי, מסוג עורך הדין של...(ראיונות כאלו, היתי מנסה למנוע), אלא, בצפיה מיד ראשונה, בדמות, שבצורת המחשבה שלה חיוני לדעתי להגות מידי פעם.

* ביטוי שאני לא היתי בוחר להשתמש בו, בדברים התומכים בהבאת החומרים המקוריים לאור, הוא: "להראות את כל הצדדים", מכיוון שמדובר בקלישאה (שיקרית) כל כך רווחת, אני מוכן הלהתעלם ממנה, לעיתים, כשהמשך המשפט מראה שמדובר רק בביטוי נבוב. (כדרך להרוג את הקלישאה)

* לגבי עריכת הראיונות כאלו, אני חצוי קלות: אף כי הצפיה בחזיר עצמו-עצמו חשובה לדעתי, יש משהו נותן לגיטימציה, בישיבה של מראין לצידו. הדבר לגביו אינני חלוק עם עצמי כלל, הוא חשיפת ראיון שכזה אם כבר נערך. יש פה בין רעה וחצי לרעה כפולה.

מצד שני, אין לי ספק שהחומר הזה, יהיה זמין, בצורה זו או אחרת, בהמשך. לכן הדעות שלי בנושא הן קצת סרק-סרק. אני נותר עם הטענה העקרונית וטענת הדמגוגיה.
אני הייתי רוצה לראות את הראיון 494963
לגבי ההסתיגות, אני חולק על הפרשנות שלך לתגובות של אבי ושלי. נדמה לי שהיא קטנונית.

===>"אני מבין שלשיטתך עדיף למחוק מתוך סירטי תעודה על רוצחים ורשעים למיניהם, את מושאי הסרט ולהחליף במספר-כל-יודע?"

(מי הזכיר דמגוגיה?).
לא. אין לי התנגדות שיראו, למשל, את סרטי שיחזור הרצח או הקלטות המשטרה מהחקירה וההודאה ברצח, או גם סרטים ארכיוניים על הסביבה, המשפחה, מוסדות החינוך והתנועות שבהן התפתח הרוצח.
כל אלו עונים על הצורך "לדעת כמה שיותר על הנושא". (אם כי נראה לי חשוב לעשות זאת במידה והשוואה לנושאים אחרים - כמו האישים שהזכרתי).

===>"לא מדובר בדובר אינטרסנטי, מסוג עורך הדין של..."

לדעתי בדיוק בזה מדובר. יש לו שני אינטרסים לעניין זה:
1. אינטרס אישי - להראות שהיו נסיבות מקלות לרצח, כמו "ממומחי בטחון אמרו שאוסלו = אסון".
2. אינטרס פוליטי - להסיר את האחריות מהמחנה שלו (הרבנים) ולהעביר אותה למיינסטרים. כאילו "זה לא במצוות הרבנים אלא כתוצאה מדברי שרון".

אני חושד שטענות כאלו הן שיקריות ולכן לא מלמדות אותנו על הנושא. אבל גם אם הן אמיתיות, לא צריך לשמוע אותן מפי הרוצח. את המידע הזה אפשר להעביר בהודעה בגוף שלישי "רוצח ראש הממשלה אמר שביצע את הרצח בגלל דבריהם של גורמי בטחון ולא רבנים". לטעמי אפילו זה לא מידע מעניין (זו רכילות) ולכן אני מרשה לתקשורת לקבור אותו בשקט. אבל מי שאוהב רכילות זכאי למידע הזה יחד עם חדשות על התפתחות בנו של הרוצח (שגם מהן לא נלמד על הנושא)

לסיכום, באופן עקרוני: כדי לדעת יותר על הנושא צריך להציג בפנינו חומרים על אירועים שהתרחשו לפני 4.11.95. דעותיו ופרשנותו של הרוצח דקה אחרי הרצח (שלא לדבר על שנים אחריו) לא תלמד אותנו כלום. והרצון לצפות בו נובע לדעתי מהמשיכה הפרימיטיבית לצפות בעיוותים - "אמא תראי, הנה גיבנת".

כמובן, בכל עניין, תוכל למצוא מי שינמק מציצנות בזכות הציבור לדעת, למשל את צבע התחתונים של ליבני. אני לא משתכנע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים