בתשובה לאותו אלמוני, 22/01/09 11:55
משחק מגוחך 502043
הרעיונות שלו לא מסוכנים רק לקבוצות בחברה ("אתאיסטים, לליברלים, ליהודים שנשואים ללא יהודים"). צריך להגיד זאת בלי היסוס: מימוש ה"חזון" שלו (בהנחה שזה בכלל אפשרי‏1) מסוכן גם לעצם המשך קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (ולמען האמת, לדעתי גם בכלל‏2). הפשרות בין האוכלוסיות בישראל (כולל האוכלוסיה הערבית), הנסיון לחיות כאן למרות הסתירות ואי הבהירות הפורמלית של הגדרת המדינה ואופיה (ואף של מה זה בדיוק "יהדות"), הערכים הדמוקרטיים והפלורליזם, אלו לא הדברים שמסכנים את המשך קיום מדינת היהודים כפי שטוען וחושב סתם יהודי. אלה הם הדברים היחידים שמצליחים לשמר את המשך קיומה של המדינה הזאת. אלו הם התפרים היחידים שמצליחים להחזיק את התלאים השונים מהם מורכבת האוכלוסיה הישראלית. נלך נגד הכיוון אליו כיוונו מיסדי המדינה (למשל דב"ג) ונבחר ללכת בכיוון מדינת פייגלין אליה שואף הסתם יהודי והמדינה הלכה‏3.

מדינת ישראל לא שורדת למרות שהיא דמוקרטית. היא שורדת *בגלל* שהיא דמוקרטית. הרעיונות של "סתם יהודי" מסוכנים להמשך קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לא פחות מהרעיונות של בל"ד (שתי מדינות לשני עמים ורק אחת מהן מדינת כל אזרחיה).

___________
1 גם אם החזון שלו יתממש (נניח), אני לא רואה איך מדינה כזאת יכולה לשרוד לאורך זמן.
2 ישות מסוג אחר, פשוט לא תצליח לשרוד לאורך זמן כמדינה.
3 "מדינת הלכה, הלכה המדינה". כבר יש סטיקר כזה?
משחק מגוחך 502051
__________
3]- כן.
משחק מגוחך 502079
3 ואפילו שורה מ"שירת הסטיקר" של גרוסמן והדג נחש.
משחק מגוחך 502091
3 וואלה. זה מאוד מעודד שככל שאני אזדקן ואהפוך סנילי, אני ארגיש יותר שנון, יצירתי ומקורי כשאחזור על דברים שאחרים כבר מזמן אמרו.
Welcome to the club, sonny 502103
משחק מגוחך 502379
''הצטטן מחפה בכוח זכרונו הטוב על העדרה המוחלט של יצירתיות''
משחק מגוחך 502386
זה אולי נכון (אחרי הכל, יש מגוון מרשים של דרכים להיות לא יצירתי. זאת כמעט אמנות בפני עצמה), אבל גם ההנחה שבשביל להיות יצירתי לא צריך להכיר את מה שאמרו ועשו לפניך היא בעייתית. היא מאפיינת זרמי חינוך מסוימים, שטוענים שלימוד ושינון פוגעים ביצירתיות ולא נותנים לאישיות להתפתח בדרכה הייחודית.
לעומתם, לי נראה שבשביל יצירתיות אנחנו כן צריכים להכיר את הציטוטים, ולו כמעין ''חומר גלם'' שאותו אנחנו מעצבים בדרכנו ועושים עליו מניפולציות יצירתיות.
משחק מגוחך 502392
שיעור ראשון בפסיכומטרי - מהעובדה שמי שיודע לצטט מצטט כי הוא לא יצירתי, לא נובעת בהכרח ההנחה שמי שיצירתי לא יודע לצטט.
משחק מגוחך 502394
יפה שאת מצטטת.
משחק מגוחך 502395
זה לא היה ציטוט, זה היה יישום חומר נלמד. צק צק.
משחק מגוחך 502396
יפה שאת מיישמת, אבל אני לא בטוח שאת עושה זאת כיאות. לא טענתי ש''מי שיצירתי לא יודע לצטט''. (אולי לומדים את זה בשיעור השני. אני לא יודע).
משחק מגוחך 502397
"גם ההנחה שבשביל להיות יצירתי לא צריך להכיר את מה שאמרו ועשו לפניך היא בעייתית" - איך אומרים פה? "הנחת קש! הנחת קש!"?
משחק מגוחך 502398
קודם כל, הנחת קש אינה נביעה (שיעור שלישי).

שנית, זה הרהור בעקבות דבריו של איזי. גם הציטוט של איזי, למיטב הבנתי, היה הרהור אסוציאטיבי על דבריו של אביב ולא טענה על העדר מוחלט של יצירתיות אצלו.
>נאנחת בייאוש< 502399
הנחת קש נובעת מהליך לוגי שגוי. טה-דה!
קשה, קשה 502400
מי אמר? לדעתי בד"כ היא יותר עניין פסיכולוגי (הנחות שאנחנו באים איתן מראש, הנחות שאנחנו מייחסים לבני השיח שלנו) מאשר תוצאה של הליך לוגי.
קשה, קשה 502401
מה זאת אומרת מי אמרה? אני. תסתכל תגובה אחת למעלה.
אני ואני 502402
היית בכל השיעורים בקורס?
אני ואני 502496
הייתה לה ברירה? היא לימדה אותו.
משחק מגוחך 502494
ציטוט של מי זה?
משחק מגוחך 502507
לא יודע. יש סיכוי שהוא שלי, אבל זה לא מאוד סביר. מישהו בטח אמר את זה קודם.
משחק מגוחך 502530
אז ודאי שהוא שלך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים