בתשובה לנדב, 14/01/02 19:50
רביעיית המאוננים מסיאטל 52735
1. משמעות אישית במובן שאין לשירים שלהם משמעות חברתית הם לא שרו על כמה שהעולם דפוק אלא כמה שהחיים שלהם דפוקים.
רוב האנשים מכירים את סמלס ועוד כמה שירים מההופעת unplugged. אני חושב שזה האלבום הכי נמכר שלהם, כנראה בגלל שאנשים לא כל כך אוהבים פידבקים.
בקשר להומור שיש בסמלס, כנראה שלא הבנת אותו אולי הוא צחק גם עליך, תנסה לקרוא את המילים ולהבין את המשמעות שלהן.
אני לא טוען שנוורמינד לא היה אלבום גדול, אני טוען שנירוואנה אם הייתה מתקיימת 25 שנה לפני כן לא הייתה להקה יוצאת דופן, היחוד העיקרי שלה הוא שהיא הגיעה 10שנים אחרי שהרוק פינה את מרכז הבמה לסוגי מוזיקה אחרים.
2. אני הייתי מציע לך להקשיב שוב לג'ימי הנדריקס, אני לא חושב שהסולואים של קוביין יותר חדשניים ומהפכניים משלו, אולי הסאונד שונה אבל הכאוטיות, הקפיצות בקצב והשימוש בפידבאק, דומים, רק שהנדריקס שולט בגיטרה שלו הרבה יותר.
יש התקדמות מסויימת אבל היא קטנה.
3. אני חושב שמבחינה מוזיקאלית ה"שחרור" של ההומואים מזוהה יותר עם מוזיקת דאנס של שנות השבעים מאר עם גראנג'. אני חושב שבגדי נשים בהופעות זה יותר השפעה של דיויד בואי בתחילת דרכו מאשר הזדהות עם מאבק ההומואים להכרה בזכויותיהם (לא נורא אם זה מתפרש גם ככה אבל ספק אם זו הייתה המטרה המקורית).
4. I will survive של גלוריה גינור מושמע ברדיו כבר 25 שנים וזכה לכמה ביצועים מחודשים של להקות די נחשבות (REM וקייק).
רביעיית המאוננים מסיאטל 52824
1.הם לא שרו על העולם הדפוק שלנו?
מה שהם שרו לגבי עצמם מסמל הזדהות עם החברה הכל כך דפורה שהיתה באותם ימים,רצון לשבירת אותה חברה,ואת אותו ממסד.
הסקס פיסטולס לא הביאו למהםכה חברתית?
והם לא שרו בעצמם-
"אני אנטי ישו,אני אנרכיסט"
הכוונה היא להשפיע,זה שהאומן נכנס כאן לתמונה האישית שלו זה לא אומר שהוא שוכח ממה שקורה בעולם.
האלבום הכי נמכר שלהם הוא הנוורמיינד,אני לא חושב שיש ספק ביכלל.
אני חושב שאתה מתבלבל בין צחוק לבין ציניות ואירוניה,שבהם נירוונה שופעים.
וברור שאם הנוורמיינד היה יוצא לפני 25 שנה הוא לא היה אומר כלום לאף אחד,כי אז המציאות היתה שונה,הנוורמיינד לא יצא במקריות בדיוק מתי שכולם היו זקוקים לו,אלא ביגלל שקורט ידע מה לכתוב ומה לנגן.
הוא ידע מה יקרה אם הוא ינגן ככה ואם הוא ינגן ככה.
אם הוא היה נולד 25 שנה לפני התאריך שהוא נולד,אני בטוח שהוא היה עושה מוסיקה שהיתה מתאימה לזמן ההוא.
זה מה שניקרא רגישות לסביבה ולמציאות.
ולמה הרוק פינה מקום ללהקות כמו נירוונה?
נירוונה היא הרוק ב-ה' הידיעה של שנות התשעים,הרוק היה זקוק לה,הוא לא עשה לה טובה.
2.הסולואים של הנדריקס נוגדים את הסולואים של נירוונה ברוח התקופה,אך לא באופן החשיבה של שני האומנים.
שניהם הבינו מה צריך לעשות-
ג'ימי הנדריקס ידע שהעולם רוצה סולואים בלתי יאמנים,משהו שאף אחד לא הצליח לעשות לפני והרבה אחריו.
לעומת זאת,קורט ידע שהעולם באותה תקופה לא רוצה את אותם סולואים קלישאתיים של ג'ימי שחרשו עליהם אלפי אומנים אחריו,אלא סולואים טפשיים שצוחקים בציניות על כל הסולואים המקצועיים שהיו לפניהם.
3.בל לנו לשכוח שקורט על להופעות עם שמלות,היה מצהיר בכך שאם הוא לא היה מאוהב בקורטני הוא היה בי סקסואל,התנשק לא פעם עם קריס נובסליק ועם דייב גרול בהופעות וכו
ההומואים אולי לא שמעו גראנג' ולא ישמעו גם,אבל אין ספק שקורט ייצג את הדיכוי שבהומואים,אולי לא את הדיעות שלהם כמו את הרגשות שלהם.
ואני בטוח שהם הושפעו ממנו.
4.אני אשאל אותך שאלה שאולי תסתור את מה שאתה ודובי כותבים לי לגבי שירים שמוזכרים ברדיו אפילו שהם חסרי משמעות-
אם הייתי שואל אותך מי האיש של המאה,
לאיזה קרטריון היית מתייחס בראש ובראשונה?
אני בטוח שהתשובה תהיה-רמת ההשפעה של אותו איש.
אני בטוח שעכשיו אתה מבין את ההבדל בין מרילין מונרו לבין אדולף היטלר.
זה ההבדל בין נירוונה לבין להקת "אבא" לדוגמא.
את נירוונה ישמעו ברדיו כי הם השפיעו לעומת אבא שסתם היו קליטים.
רביעיית המאוננים מסיאטל 53021
1. הם שרו בעיקר על החיים הדפוקים של עצמם, אתה יכול להשליך את השירים שלהם על החיים הדפוקים/מאושרים שלך אבל אני לא מאמין שזו הייתה הכוונה.
שיהיה ציניות, אני חושב שזו הייתה יותר פארודיה אבל לא מלך מכות על הנקודה הזו. אני חושב שנוורמיינד הוא המשך ישיר של המוזיקה של סוף התקופה ההיא, התכנים מתאימים לשנות התשעים אבל החידוש ההמוזיקלי הוא לא גדול.
2. לא הבנתי מה כתבת כאן, הסולואים של הנדריקס הם לא קלישאתיים, למעט מאוד גיטריסטים הייתה היומרה לנסות לנגן כמוהו, רובם הלכו בכיוון של סולואים יותר מהירים ומדויקים.
3. אני חושב שהוא היה מבולבל, באותה תקופה לא מעט שחקנים ומוזיקאים יצאו מהארונות, והוא הצהיר כמה הצהרות כאלו, אני לא חושב שהקהל של נירוונה הפך להיות יותר ידידותי להומואים (הוא היה ברובו כבר קודם) או שהקהילות ההומולסביות בעולם אימצו אותו כסמל (הם מעדיפים ברוב המקרים את בוי ג'ורג') בכל אופן העניין שהיה לקוביין בהומואים היה חלק מהזרם ששלט באותה תקופה ולא הוא זה שעורר אותו או תרם לו בצורה מיוחדת.
4. רדיוהד הצליחו ליצור סינטזה מוצלחת מאוד בין מוזיקה אלקטרונית לרוק, רוב השירים שלהם אינם קליטים ודורשים יותר מכמה האזנות כדי לאהוב אותם.
רביעיית המאוננים מסיאטל 53102
1.כמו שאמרתי,לשיר שיר על עצמך כאות הזדהות עם החברה הדפוקה של אותה תקופה לא עושה אותך יותר קטן,פחות משפיע,או פחות עמוק.
הסקס פיסטולס עשו מהפכה חברתית והם שרו רק על עצמם כל הזמן.
אף אחד לא שילב פאנק,פופ,אלטרנטיב,וגראנג' ביחד לפני כן.
למעשה,השילוב של פאנק וגראנג' הוא יחיד במינו,ועד היום יש אולי להקה אחת או שניים שמבצעים אותו.
הזבל שהיה לפניהם והשתייך לחבורת הקופים סאונד גרדן וחבריהם-פרל ג'ם,הוא זבל מיושן,ראוי לקרוא לו הארד רוק,לא יותר מיזה.
ה"גראנג"' הזה שהם יצרו אין לו כל בסיס מוצק ולכן את סאונד גרדן לא מכירים ביכלל ואת נירוונה כן.
2.הסולואים של הנדריקס לא קלישאתיים?
כל נגן גיטרה מקצועי כיום מנסה לבצע את הסולואים שלו,זה שאף אחד לא מצליח זה לא אומר שלא מנסים.
3.קורט לא היה מבולבל בקשר לזהות המינית שלו,הוא ידע טוב מאוד שהוא נמשך לנשים,ובכל זאת הוא מאוד התעמק בדיכוי החברתי כלפי ההומואים.
שנות השמונים היו שייכים לגברים ממולחים,נוסח קריס קורנל ואקסל רוז.
נירוונה היא הלהקה הראשונה מבין הלהקות בשנות התשעים ששברה את המוסיקה ההארד רוקית הגברית ששלטה בשנות השמונים.
הומואים או לא הומואים,דכויים הם היו.
4.אני ביכלל לא מתעסק במוסיקה קליטה.
בלאק הול סאן של סאונד גרדן הוא שיר שמבחינתי יותר קליט מסמלס לייק טין ספיריט.
לא אכפת לי אם המוסיקה קליטה או לא,זה ביכלל לא קרטריון שעומד על הפרק.
יש הרבה להקות לא קליטות שהם גרועות וגם ההפך.
אני אישית לא שמעתי הרבה אלקטרוניקה אצל רדיוהד.
באוקיי קומפיוטר היה אלקטרוניקה?
כי שמעתי את כל האלבום ולא שמעתי משהו מיוחד.
אבל נסיים האופטימיות-
pyramid song הוא שיר טוב.
קשה לי להסכים עם האמירה ש 53104
"הסקס פיסטולז שרו רק על עצמם כל הזמן". 'bodies' עוסק בהפלות, 'god save the queen' בחברה הבריטית ובית המלוכה, וכו'. לא זכור לי ש'סימנים של חולשה' עסק באבטלה הגואה, המצב בשטחים או הרעב בסומליה. קשה לי לחשוב על אלבום שלא מתעסק בעצמו לפי הקריטריונים האלה, אולי 'רדיו בלה-בלה'.

מצד שני הדיון הזה באמת משעמם תחת.
קשה לי להסכים עם האמירה ש 53110
הכוונה העיקרית שלי היתה שזה באמת לא חשוב אם אתה שר לגבי עצמך או לגבי אחרים.
העיקר שהמסר יעבור.
הסקס פיסטולס הצליחו להעביר אותו,נירוונה בהחלט הצליחו להעביר אותו,ורדיוהד לא.
אני חוזר בי מהמשפט המוגזם הזה שהסקס פיסטולס שרו רק לגבי עצמם.
רציתי לכתוב בהתחלה-''שרו כמעט ורק לגבי עצמם'' אבל בסוף מחקתי את המילה ''כמעט''.
לא משנה.
רביעיית המאוננים מסיאטל 53549
1. אני לא ממש מבין מה כתבת שם, אז נעזוב אתץ הנקודה הזו.
2. הסולואים של הנדריקס לא היו קלישאתיים כשהוא ניגן אותם, היום הרבה מנסים לנגן כמוהו אבל מעט מאוד מצליחים להכנס בהצלחה קצת השפעה הנדריקסית לנגינה שלהם (שימוש בפידבק למשל) בדרך כלל משתמשים בזה כדי לחזק סולו ולא להחזיק סולו שלם. רוב הגיטריסטים הלכו לכיוון של פייג', קלפטון קנופפלר ודומיהם, סולואים קצת יותר איטיים, והרבה יותר נגינים (אני לא בטוח שאפילו הנדריקס עצמו היה מסוגל לחזור על כמה מהסולואים הקיצוניים שלו), לפני כמה שנים הוציאו אלבום מחווה עם גרסאות כיסוי לשירים של הנדריקס, כל מי שניסה לעשות כיסוי קוב למקור קיבל חיקוי עלוב, רק השירים שקיבלו עיבוד שונה לחלוטין (למשל purple haze בביצוע אלקטרוני של הקיור) יצאו שוים שמיעה.
3. שנות השמונים היו שנים של פופ אלקטרוני, היה מעט מאוד רוק אמיתי, אקסל רוז עשה מוזיקה סתמית אבל לזכותו יאמר שאחריו התחילו אנשים להיזכר שיש גיטרות חשמליות וסולואים מהירים, אחרי שאפילו U2 ויתרו ועברו לפופ והשאירו אותנו עם בון ג'ובי.
4. קליטות זה לא קריטריון משמעותי עבורך אבל הוא אחד הקריטריונים החשובים של עורכים מוזיקליים בתוכניות רדיו ובMTV.
ב OK computer יש לא מעט צלילים אלקטרוניים (לא כולל גיטרה חשמלית), בעיקר בפתיחות סיומות וקטעי קישור אבל גם בתוך השירים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים