בתשובה לצב מעבדה, 13/11/10 17:37
איך אמתו את הנתונים? 556152
אני עבדתי אחרי הצבא כמתרגלת בתיכון, במסגרת העבודה ישבתי עם הילדים בכיתה בשיעורים. בכיתה שעבדתי בה באמת לא היו חסרות בעיות משמעת, אבל הופתעתי כמה יחס המורים השפיע על המשמעת. היו כמה מורים טובים במיוחד שגם התייחסו בהרבה מאוד כבוד לתלמידים, וברוב הזמן כמעט ולא היו הפרעות בכיתות שלהם, והיה מיעוט של מורים שזלזלו בתלמידים, גם אם לא במופגן, והם זכו ליחס איום ונורא ובקושי הצליחו ללמד. כשאני אומרת שהם זלזלו בתלמידים, אני מתכוונת לכך שהם חשבו (וגם אמרו לי) שהילדים האלו טיפשים, שאין לרובם סיכוי להצליח בבחינה ושזה בזבוז זמן ללמד אותם. זכור לי רק מקרה אחד שבו מורה התפרצה על אחד התלמידים ואמרה לו מה היא חושבת. רוב הזמן אף אחד לא אמר שום דבר לילדים, אבל היחס כן חלחל.

הייתי בכיתה מתחילת השנה, וראיתי את היחס של התלמידים משתנה עם הזמן. זה באמת נראה לפעמים כאילו אני בתוך שיעור על הוראה. המורים שלא הצליחו להסתיר את חוסר ההערכה כלפי התלמידים פשוט לא הצליחו ללמד בשלב מסוים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים