בתשובה לראובן, 14/12/10 9:06
מי? 559021
4. אדרבא.

אם בתנאים אופטימליים יש סכוי גם לתכנית בינונית להציג הצלחות פה ושם, הרי בתנאים קטסטרופליים נדרשת תכנית מעולה.

____
מצד שני, ייתכן כי בתנאים הנתונים זה לא כל כל משנה - לאף תכנית אין סכוי להצליח.
מי? 559033
הטיב של התוכנית גם תלוי בסביבה בה היא אמורה לפעול.
מי? 559034
מה שלא הולך דרך הראש הולך דרך הרגליים?
מי? 559036
גם, אבל למשל, בכיתות נמוכות מקובל שהמורה נותן עבודה בכיתה ואז ניגש למתקשים. זאת שיטה גרועה מאוד לדעתי כאשר יש בעיות משמעת.
מי? 559043
לענ''ד, בעיות משמעת הן בעיה בכל שיטת לימוד. אם פתרת את בעיות המשמעת, כבר פתרת חצי מבעיה.
מי? 559061
לתת עבודה בכיתה זו שיטה טובה *נגד* בעיות משמעת.
מי? 559063
אני לא מסכים. כשהמורה עסוק עם תלמיד מתקשה אחד, שאר הכיתה חוגגת.
אני לא מדבר על השיטה של "פיתרו את עמודים 40-43 בחוברת ותגישו לי בסוף השעור". זאת באמת מעולה לפיתרון בעיות משמעת וזוועתית מכל בחינה (חה!) אחרת.
מי? 559065
אה, או קיי. דווקא על זה בדיוק דיברתי...
מי? 559084
שיטת הלימוד אצלי בתיכון, ב-‏5 יח"ל מתמטיקה.
המורה כותב תרגיל על הלוח.
כולם פותרים.
בסוף המורה כותב את הפתרון.
"מי הצליח?"
אחד (תמיד אותו אחד) מרים את היד.
"טוב, נעבור הלאה".

__________
כך סיפרו לי אלה שלמדו 5 יח"ל. אני למדתי ב-‏3.
מי? 559502
התכוונתי לקשר לזה תגובה 532958 אבל אז ראיתי שכל הפתיל החל מתגובה 532900 עוסק בהוראת המתמטיקה וברון אהרוני. מצער לראות שגם לא זכרתי את הדיון ההוא וגם לא הייתי מקורי במיוחד בדיון הזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים