בתשובה לניר, 12/01/11 13:51
מה סופרמנים/יות יש? 561496
מאות אלפי מורים ?

לפי חשבון זריז שלי צריכות להיות בערך 40-50 אלף מורות (מליון וחצי תלמידים מחולקים ל40 תלמידים לכיתה)
מה סופרמנים/יות יש? 561501
מתוך תקציר המאמר: "למעלה מ-‏130,000 איש בישראל עוסקים במקצוע".

ישנם מורים שאינם מחנכי כיתה.
מה סופרמנים/יות יש? 561574
מספר המורים במערכת יגיע לכ- 127.5 אלף
מה סופרמנים/יות יש? 561513
כיתה סטנדרטית לומדת 6 ימים בשבוע 5-7 "שעות" (של 45 דקות) ביום ומונה בין חמישה (חינוך מיוחד נניח) ל-‏40 תלמידים, מורה סטנדרטי מלמד (ככה מספרים בעיתון) 20 וקצת שעות פרונטליות בשבוע, וזה אם מדובר במורה במשרה מלאה. כך ששום חלק בחישוב שלך לא היה נכון.
מה סופרמנים/יות יש? 561519
אף מורה לא יודע הכל.
אתה צריך מורים מקצועיים למתמטיקה, לאנגלית ולמדעים - גם אם נניח שאת יתר המקצועות יכול ללמד אותו המורה. וזה, אפילו ביסודי.
מה סופרמנים/יות יש? 561523
זה, לא סיבה לכלום, מורה יכול ללמד בראשון ושני תנ"ך לכיתות ג'-ה' בבבית ספר א', ובימים שלישי עד חמישי אותו דבר בבית ספר ב'. סך העבודה בכיתה X היה מצטבר, לו כל התלמידים היו לומדים תמיד באותה כיתה, ללא פיצולים, הקבצות וכיו"ב ולו המורה היה עובד 40 שעות בשבוע, לכדי עבודה של מורה אחד, ואז חישובו של קונשטוק היה נכון בקירוב.
מה סופרמנים/יות יש? 561535
40 שעות בשבוע של הוראה פרונטלית? מתי המורה יכין מערכי שיעור, יבדוק עבודות ומבחנים, יפגש באופן אישי עם תלמידים, יקיים ימי הורים וכו' וכו'?
מה סופרמנים/יות יש? 561540
אולי לא הייתי ברור, התכוונתי לציין שלטענתה של נועה "צריך יותר ממורה אחד לכיתה" אין קשר לכמות המורים המערכת החינוך. ברור שמורה לא מלמד (ולא יכול או צריך ללמד) 40 שעות פרונטליות.
מה סופרמנים/יות יש? 561548
ביסודי זו פחות בעיה. תנ"ך מלמדת המחנכת. ומן הסתם יש בבית הספר עוד כיתות, כך שדי במורים ספורים לאנגלית ולמתמטיקה על מנת לכסות את כל בית הספר.
זה המצב היום.
40 שעות פרונטליות בשבוע?
ללא פיצולים והקבצות? אני לא יודעת איך המצב כיום, אבל מוטב לדעתי ללמד מתמטיקה ואנגלית בכיתות קטנות יותר, ורצוי בלי הבדלים רבים ברמות התלמידים.
בי''ס יסודי זה סיפור אחר 561635
בבי"ס יסודי רצוי שהמחנכת תלמד את רוב המקצועות, ובעיקר מקצועות רבי-שעות כמו חשבון/הנדסה ושפה/לשון/תנך.
מקובל שיהיו מורים מקצועיים לאנגלית, חינוך גופני ומקצועות אומנותיים למיניהם. יש גם אילוצי מערכת - צריך מספיק מורים אחרים כדי למלא את היום החופשי של המחנכת.

הסיבה שמצב זה הוא רצוי הינה, שבבי"ס יסודי לומדים ילדים קטנים, ונושא הדמות המתווכת חשוב להם מאוד. המצב של חטיבת ביניים, שבה כל שיעור יש מורה אחר, הוא קשה לילדים קטנים.
בי''ס יסודי זה סיפור אחר 561730
ב-א', ב' ג' כן. גם ב-ד'.
כמדומני, ברגע שחשבון מפסיק להיות "חשבון" והופך להיות "מתמטיקה", נכנסת המורה המקצועית.

אגב, בשוויץ, עד ה'-ו' מלמדת הכל מורה אחת‏1, וב-ז'-ט' מלמדות 2 מורות את הכל.

____________
אבל אצלם, גם חלק ניכר מהתלמידים מתחילים אחרי ט' לעבוד כשוליות, ולומדים 2-3 ימים בשבוע דברים פרקטיים למקצוע אותו בחרו. עוברים מחלקה כל חצי שנה על מנת להתנסות, וראו זה פלא, חיים אח"כ יפה מאוד ומשתכרים יפה, גם בלי תואר אקדמי לעבודות שממש לא דורשות את זה. מי שחפץ אח"כ בתואר, שנה השלמות באוניברסיטה מספיקה לכל הדברים שאינם רפואה, ושנתיים השלמה בשביל ללמוד רפואה.

1 או מורה אחד

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים