בתשובה לסתם יהודי, 18/04/11 9:14
בלי בכי ובלי נהי 568486
לומר שהם נרצחו רק משום שהם יהודים, זה - בוא נאמר, חוטא לעובדות.
תראה את הלינק הזה : http://idanlandau.com/2011/03/14/lost-memories-from-...

אני חשוב שהחקירות חשובות, וביקורי הזדהות כרגע הם לא לעניין, אבל אנשי איתמר הם לא שה תמים.
בלי בכי ובלי נהי 568490
תמיד נחמד לומר על רצח של פעוטה, 'כן, אבל'. זה מאפשר להצדיק עמדות מאוד לא מוסריות ולהרגיש מה-זה מוסרי.
אני לא יודע מה בקשר אליך, אבל אני לא רוצה לתרץ תירוצים בשביל מי שרוצח ילדים בכוונה תחילה, וגם לא יהיה חלקי עם מי שמבחינתו לחימה זהה לרצח בכוונה תחילה של חפים מפשע (אני תמה אם לנדו רוצה להרשיע כל אדם שהרג, בלי קשר לכוונתו, ברצח גם בתחומי ישראל?)

גם אני יודע לקרוא את כל ה'כן, אבל', אבל אם אתה ולנדו ישרים, אני מצפה לשמוע את אותן זמירות אם יהיה רצח שיופנה כלפי תושב עוורתא חף מפשע.
עידן לנדו (וגם אתה) מציבים את עצמכם בדיוק בעמדה המוסרית של חסידי גולדשטיין, שטוענים שהוא רצח כדי למנוע פוגרום מתוכנן בחברון. או בעצם, אנשי איתמר איבדו הרבה יותר הרוגים בפעולות טרור ממעשי הרצח שלנדו מדבר עליהם. אז אולי למעשי הרצח האלה תמצא תירוצים, תוך הסבר שהם מתועבים ומגונים וכולי?

וזו דוגמה יפה למעגל: אין לי ספק שאתה ולנדו רחוקים 359 מעלות ממצדיקי זכרו של גולדשטיין. אבל במעגל, אתם גם רחוקים מהם מעלה אחת בלבד.
בלי בכי ובלי נהי 568556
יש כאן שני ענינים: המקרה הפרטי - הרצח עצמו, מתועב ללא ספק ודורש את הענשת האשמים והסיפור הכללי והגדול יותר שבמיסגרתו הפשע התבצע - אי-זכותם של אנשי איתמר להיות במקום מגוריהם ולסכן את חיי ילדיהם וכל מה שהעניין הזה גורם למדינת ישראל מאז 1967. לישראלים רבים מדי נוח להתמקד במקרה הפרטי ולשכוח או לבטל את העניין הכללי. אלה שאינם כאלה ונאבקים בכך נחשבים לקיצונים אבל ההיסטוריה תראה אותם אחרת. וראוי לימין לא לחפש את הגינוי של השמאל על הרצח או לגנות אותו על היעדרו האמיתי כביכול. השמאל פטריוטי לא פחות מהימין (ואולי אף יותר) וזהו חלק מגל הפשיזציה הרע העובר על ישראל (ושאף אחד לא יגיד שאין כאן פאשיזם ומקארתיזם).
בלי בכי ובלי נהי 568561
הו, שמאלני נוסף
הידד.
חשבתי שנותרתי בדד.
+ מחזק
בלי בכי ובלי נהי 568564
שכחת אוסלוגפינפים.
בלי בכי ובלי נהי 568498
אולי לא שה תמים, אבל כשדרומי ירה בגנב שנכנס אליו, הטיעון מהצד של לנדאו של המפה הפוליטית, היה שאין עונש מוות על פריצה באישון לילה.
באותה המידה, גם אין עונש מוות על זה שאתה שכן של מתאנים סדרתיים לפלסטינים, ובטח שבטח לא על זה שאתה בן השכנים של מתאנים סדרתיים לפלסטינים.
בלי בכי ובלי נהי 568499
אף אחד לא טען שיש.
בלי בכי ובלי נהי 568565
לא טענתי שהרצח הוא בסדר, ושלא צריך לחקור, ושלא צריך להעניש את מבצעיו בחומרה.

טענתי נגד הדמגוגיה של ''סתם יהודי'' - ''והם נטבחו רק משום שהם יהודים.''
בלי בכי ובלי נהי 568570
כדי שהמשפט ''והם נטבחו רק משום שהם יהודים.'' יהיה דמגוגי, הכרחי שהוא לא יהיה נכון.
דבר נוסף, כל תגובותייך התמקדו בשאלה אחרת לגמרי, אם החשודים שנתפסו הם אכן הרוצחים, כפי שמיוחס להם.
בלי בכי ובלי נהי 568576
בעניין הזה, אני לא משוכנעת שהוא לא צודק.
מי שלא נרתע מלהרוג ילדים קטנים בדם קר - לא בטעות, לא כי יורים עליו מהכיוון ההוא, לא כי הוא לחוץ בשעת קרב - אלא פשוט לבוא לתינוקת ולשחוט אותה בשנתה, אני לא משוכנעת שלא היה מרחיק עוד כמה קילומטרים כדי לעשות את זה, לא למתנחלי איתמר הלא-נחמדים, אלא לאנשים נחמדים יותר.

למה, ויטוריו אריגוני היה מתנחל-צמא-דם-מתעלל-בפלסטינים?
בלי בכי ובלי נהי 568592
אני לא מצדיק את הרצח או הרוצחים. באופן כללי, אני חושב שהפלסתינאים הרבה יותר גרועים מהמתנחלים.
אבל יש לי אמות מידה גבוהות יותר למתנחלים, כי אני רוצה לחיות איתם, לא להתנתק מהם.

השימוש במשפט הוא דמגוגי, ומתנתק את הרצח מההקשר הרחב שלו, והופך את הסיבה לשנאה כללית ליהודים באשר הם, ללא קשר למציאות,
בעוד שלשנאה שלהם יש הרבה סיבות שאפשר להצביע עליהן, שמחוברות למציאות הרבה יותר.
בלי בכי ובלי נהי 568594
מי שלא נרתע מלהכנס למפגש חברתי של בני נוער יהודים ולהתחיל לרסס - לא בטעות, לא כי יורים עליו מהכיוון ההוא, לא כי הוא לחוץ בשעת קרב - אלא פשוט לבוא למפגש של בני נוער ולהתחיל לרסס, האם הוא עושה את זה "רק משום שהם יהודים"?

(ושאלת המשך, מה אפשר להסיק מזה שראש הממשלה אומר "לא נעבור לסדר היום כשטובחים בבני עמנו" ובו בזמן עובר לסדר היום על טבח בבני עמו?)
בלי בכי ובלי נהי 568602
רק משום שהם הומואים.
בלי בכי ובלי נהי 568605
האמנם?!
האמנם מה? 568609
הרצח בברנוער
האמנם מה? 568611
(זה לא אותו קישור מתגובה 568594?) "לחשדות אלה לא נמצא ביסוס עובדתי שכן חקירת המשטרה והשב"כ עד כה לא הצליחה לגלות את זהות מבצע הירי ומניעיו"
בלי בכי ובלי נהי 568505
מביא העורב כראייה את דברי חברו הזרזיר.
נו, באמת.
בלי בכי ובלי נהי 568566
לא לימדו אותך אף פעם שבגלל שנאת חינם נחרבה ירושלים?
בלי בכי ובלי נהי 568571
הוא שאמרת - שנאת חינם.
בלי בכי ובלי נהי 568590
כשאתה קורא לאנשים שונאי ישראל ואנשים מרושעים ממש - לא על סמך מעשים שעשו, או חקר עמוק של האישיות שלהם,
אלא על סמך כמה תגובות באינטרנט, שלא מתאימות לדיעותיך - זו שנאת חינם.
שנאת סתם 568613

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים