בתשובה לניר, 18/04/11 9:49
בלי בכי ובלי נהי 568490
תמיד נחמד לומר על רצח של פעוטה, 'כן, אבל'. זה מאפשר להצדיק עמדות מאוד לא מוסריות ולהרגיש מה-זה מוסרי.
אני לא יודע מה בקשר אליך, אבל אני לא רוצה לתרץ תירוצים בשביל מי שרוצח ילדים בכוונה תחילה, וגם לא יהיה חלקי עם מי שמבחינתו לחימה זהה לרצח בכוונה תחילה של חפים מפשע (אני תמה אם לנדו רוצה להרשיע כל אדם שהרג, בלי קשר לכוונתו, ברצח גם בתחומי ישראל?)

גם אני יודע לקרוא את כל ה'כן, אבל', אבל אם אתה ולנדו ישרים, אני מצפה לשמוע את אותן זמירות אם יהיה רצח שיופנה כלפי תושב עוורתא חף מפשע.
עידן לנדו (וגם אתה) מציבים את עצמכם בדיוק בעמדה המוסרית של חסידי גולדשטיין, שטוענים שהוא רצח כדי למנוע פוגרום מתוכנן בחברון. או בעצם, אנשי איתמר איבדו הרבה יותר הרוגים בפעולות טרור ממעשי הרצח שלנדו מדבר עליהם. אז אולי למעשי הרצח האלה תמצא תירוצים, תוך הסבר שהם מתועבים ומגונים וכולי?

וזו דוגמה יפה למעגל: אין לי ספק שאתה ולנדו רחוקים 359 מעלות ממצדיקי זכרו של גולדשטיין. אבל במעגל, אתם גם רחוקים מהם מעלה אחת בלבד.
בלי בכי ובלי נהי 568556
יש כאן שני ענינים: המקרה הפרטי - הרצח עצמו, מתועב ללא ספק ודורש את הענשת האשמים והסיפור הכללי והגדול יותר שבמיסגרתו הפשע התבצע - אי-זכותם של אנשי איתמר להיות במקום מגוריהם ולסכן את חיי ילדיהם וכל מה שהעניין הזה גורם למדינת ישראל מאז 1967. לישראלים רבים מדי נוח להתמקד במקרה הפרטי ולשכוח או לבטל את העניין הכללי. אלה שאינם כאלה ונאבקים בכך נחשבים לקיצונים אבל ההיסטוריה תראה אותם אחרת. וראוי לימין לא לחפש את הגינוי של השמאל על הרצח או לגנות אותו על היעדרו האמיתי כביכול. השמאל פטריוטי לא פחות מהימין (ואולי אף יותר) וזהו חלק מגל הפשיזציה הרע העובר על ישראל (ושאף אחד לא יגיד שאין כאן פאשיזם ומקארתיזם).
בלי בכי ובלי נהי 568561
הו, שמאלני נוסף
הידד.
חשבתי שנותרתי בדד.
+ מחזק
בלי בכי ובלי נהי 568564
שכחת אוסלוגפינפים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים