בתשובה להעלמה עפרונית, 21/07/11 19:50
לא עלות דירה - עלות מגורים 576201
שיקנה אופניים. הם שימושיים גם בתחבורה מתחנת הרכבת בלוד לשכונות אחרות. יש כמובן הגיון בחישוב הוצאות התחבורה בעלות המחיה (למעשה, מאוד לא הגיוני לעשות את זה), אבל מרוב רצונו להוכיח את הטענה הוא משתמש בדוגמה לא ממש נכונה: האזור הסמוך לתחנת הרכבת (שאליה מגיעים כמה וכמה קווי אוטובוס) הוא לא 'פרברי' קלאסי, חלקו שכונה חרדית וחלקו ממש לא, ואם נניח הוא גר בסביבות אמצע איינשטיין ומשתמש רק בכבישים ראשיים, אזי הוא יצטרך כל יום לדווש על אופניו 1.5 ק"מ לרכבת, ולקניות - עוד ק"מ לקניון (בהנחה שהוא לא יקנה במכולות בשכונה שום דבר), ואם הוא יחתוך דרך רחובות צדדיים הוא יכול לקצר בשליש את המרחק לרכבת ובחצי את המרחק לקניון. כמובן, הבילויים וכו' אינם כמו בת"א, אבל מבחינת עלות המחיה - אין שום דבר ש*יחייב* אותו לקנות רכב במקום אופניים כפי שהוא מציג את זה.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576224
הבעיה בלהסביר עניין בעזרת דוגמא, היא שבמקום להתייחס לעניין עצמו, מחפשים חורים בדוגמה הקונקרטית.
אישית אני לא מכירה מספיק טוב את לוד כדי להתייחס אליה, ובכל מקרה - תחבורה ציבורית פועלת רק חמישה וחצי ימים בשבוע, והרכבת בלוד היא בדיחה. כך למשל אם אני רוצה להגיע מב"ש לגני אביב, אני צריכה לעלות על הרכבת ללוד, ומשם לעלות על הרכבת לגני אביב. נסיעה קצרה מאד, עניין של כמה דקות, רק שהרכבת ללוד מגיעה 5-6 דקות (בהנחה שיצאה בזמן, כמובן) *אחרי* שיצאה הרכבת לגני אביב. לרכבת הבאה צריך לחכות 50 דקות בערך. כנ"ל לגבי יציאה מגני אביב לת"א.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576225
אין רכבת ישירה מב"ש? זה בגלל העבודות?
לא עלות דירה - עלות מגורים 576226
לא הבנתי את השאלה. כרגע אין רכבת ישירה אל ומבאר שבע לשום מקום. בעצם, גם רכבת לא ישירה אין. למעשה כל קווי הרכבת דרומה משותקים לגמרי בגלל העבודות.
רכבת ישירה מבאר שבע לגני אביב אין בכלל. למיטב ידיעתי, גם אין רכבת ישירה מתל אביב לגני אביב, אבל לא טרחתי לבדוק. זה קו שהשתמשתי בו בעבר‏1 ואני במקרה זוכרת את הזעזוע מחוסר ההתאמה בין הרכבות.‏2

1 מעט, חברים גרו בסביבה ומרגע שהם עברו דירה לא נזקקתי יותר לשירותיו
2 מיותר לציין שבכל פעם הפתרון היה שהם יאספו אותי, ברכב, מתחנת הרכבת המרכזית של לוד.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576230
יש רכבת ישירה מת"א (על כל תחנותיה) לגני אביב פעם בשעה. מסתבר שאם את באה מב"ש, משתלם לך יותר להחליף רכבת בת"א ההגנה ולשוב על עקבותיך. זה חוסך לך 3 דקות שלמות מחייך.
אני יכול לנחש מה הרציונל מאחורי חוסר התאום הזה - ההנחה שאין לאף אחד מבאר שבע מה לחפש בגני אביב (ולהיפך, גם בכיוון ההפוך התאום בין הקווים פשוט לא קיים). תחנת גני אביב נועדה לחבר את השכונה לתל אביב ולתל אביב בלבד.
השמועות אומרות שבלו"ז הבא הרכבת מגני אביב (שמתחילה למעשה בראשל"צ) תסיים את מסלולה בתחנת ההגנה ומי שמעוניין להמשיך צפונה משם יצטרך להחליף רכבת.
פרט מעניין אחר, הוא שלמרות השירות הגרוע (פעם בשעה וחוסר תאום עם הקו לבאר שבע) התחנה ממוקמת במקום ה-‏34 מתוך 47 במספר הנסיעות שהחלו או הסתיימו בה, כאשר היא מקדימה תחנות עם שירות טוב בהרבה כמו קרית חיים, פאתי מודיעין, באר יעקב ועתלית. בממוצע עלו וירדו בה כ-‏39,000 נוסעים בחודש ברבעון האחרון.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576231
לא יודעת אם יצא לך לקרוא את התגובות לפוסט שקישרתי אליו קודם, אבל באחת התגובות‏1 כותבת שרון:
"אתמול משום מה הייתי צריכה, אחרי העבודה, להגיע למקום שחייב רכבת. בדיקה מסיבית העלתה את הנתון המבדר הבא: האוטובוס שמגיע פעם בשעה אל תחנת הרכבת של גני אביב בלוד (שמשום מה כה אוהבים לציין את קיומה בדיונים על לוד), תוזמן כך שינחת בה תמיד כחמש דקות אחרי שהרכבת (שמגיעה גם היא פעם בשעה) כבר יצאה את התחנה.
לקחתי מונית."

לא עלות דירה - עלות מגורים 576240
זה ברור ונובע ישירות מהגישה של משרד התחבורה. קווי האוטובוס הפנימיים בלוד מופעלים על ידי חברת ויאוליה שגם מפעילה את הקווים בין לוד ובין תל אביב ומתחרה ברכבת. אם ויאוליה תספק שירות טוב לרכבת היא תתמוך במתחרה שלה על חשבונה, ולכן אין לה שום סיבה לעשות כך. משרד התחבורה קבע בתנאי הרשיון שהחברה חייבת לספק קו אוטובוס לתחנת הרכבת פעם בשעה. הוא לא טרח לקבוע שצריך להיות תאום בינו ובין הרכבת.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576312
העניין עצמו הוא, שהבחור ניסה כמיטב יכולתו למצוא הוכחה ש*לא ייתכן* לחיות מחוץ לת"א בצורה סבירה. וחוששני שהוא מעוות את הדוגמאות.

אכן, יש לרכבת ישראל המון בעיות, אבל כשהבחור מתלונן על יציאה מתל-אביב, הרי שהסיפור של ב"ש-גני אביב הוא הפחות רלוונטי פה, מה גם שבמפורש התייחסתי ללוד פרופר ולא לגני אביב בכלל (לא הבנתי גם למה את אומרת 'כנ"ל לגבי יציאה מגני אביב לת"א'; נסעתי מת"א לגני אביב וחזרה פעם-פעמיים, ואין שום צורך לעבור דרך תחנת לוד בשביל להגיע לתחנת לוד גני אביב; מהשלום לגני אביב זה בערך 20 דקות, רכבת אמנם פעם בשעה אבל לא צריך בכלל להתקרב לקו ת"א-ב"ש בשביל זה).

סיכומו של עניין, אין לי מחלוקת עם כך שתח"ץ בארצנו היא בעיה. לאמיתו של דבר, אני סובר שבמידה רבה היא בעיה יותר ממשבר הדיור במרכז, כי תח"צ יעילה ממש יכולה הייתה לאפשר לאנשים לגור רחוק יותר מהמרכז מאשר כיום, ולעודד יצירת מרכזים אחרים. עד כאן אני מסכים איתו - אבל הוא הלך לקיצוניות בנסיונו להפוך *כל* פתרון שאיננו בתחומי ת"א רבתי לבלתי-ישים כתחליף לת"א רבתי.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576317
אני לא חושבת שהוא "ניסה כמיטב יכולתו למצוא הוכחה שלא ייתכן", הוא הציג למה אפשרות שעל פניו נראית סבירה (לוד בסך הכל לא רחוקה מתל אביב/תל אביב רבתי, ויש לה רכבת. רכבת!‏1) היא בעצם לא ממש פתרון להרבה מקרים. ההתייחסות לגני אביב הייתה שלי.

מה שאותי יותר מעניין, זו ההתעקשות למצוא חורים בדוגמאות במקום להתייחס לעובדה שיש בעיה אמיתית וממשית.

1 מאיר ניצן כבר טען שמדובר ב"עשר דקות מתל אביב". אני לא רוצה להתחיל אפילו להסביר את החורים בטענה המגוחכת הזו שאולי נכונה מבחינה עובדתית (מתחנת לוד לתחנת ההגנה הנסיעה אכן נמשכת עשר דקות בימים כתיקונם) אבל ממש לא רלוונטית בפועל.
לא עלות דירה - עלות מגורים 576320
במקרה ולא שמת לב, או משום מה לא קראת את שאר התגובה, או לא הבנת: הסכמתי שיש בעיה אמיתית וממשית בתחום הדיור. לא על זה הויכוח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים