בתשובה לצב מעבדה, 22/11/11 21:08
מה שלא כתוב 587974
אגב ההתיחסות לשעורי האבחון באוכלוסיה: התנדבתי במשך כמה שנים בתגבור לתלמידי תיכון מאחד האזורים החלשים יותר בירושלים. התפלאתי לראות כמה מהם סבלו מליקויי למידה ואולי גם הפרעות ריכוז. אין לי הכשרה באבחון, אבל כשאתה רואה נער בכתה י"א שמבלבל בין m ל-w או בין p ל-q אז די ברור שיש כאן מישהו שהתפספס במשך שנים רבות. אף אחד לא אבחן אותם, והם מצליחים לגרור את עצמם בבית הספר משנה לשנה בעזרת כל מיני הסתגלויות למערכת שהם מפתחים. כואב הלב לראות נערים כאלה שזקוקים לאבחון והקלות ולא מקבלים אותם בזמן שאחרים מקבלים את מה שלא מגיע להם.
מה שלא כתוב 588271
בילבול בין אותיות זו דיסלקציה. אין לה קשר להפרעת קשב.

דיסלקציה היא מום במוח בחלקים שעוסקים ב''עיבוד מידע של צורות''. זו בעיה קשה שאין לה פתרון.

יתכן שאפשר לשפר במעט את יכולת הלימוד בהשכלה נמוכה, כלומר שיטות הוראה שמצמצמות את ההסתמכות על על קריאה, אבל לא מעבר לכך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים