אדים על העיגולדים 590294
העלילה של מטריקס 1 ושל מלחמת הכוכבים 1 היא זהה

היינלין שייך לאותו דור ספרותי (תור הזהב) כמו אסימוב וקלארק ובכל מקרה חזון העתיד שלו הוא הרבה יותר אופטימי משלהם אז מה בדיוק האזכור שלו אמור להראות?

היחס בין מספר המדענים למספר הלא מדענים שכותבים מדע בדיוני לא ממש השתנה (לכל אסימוב אפשר למצוא היינלין)

מי זה בכלל הבאלארד הזה?

על כל "בלייד ראנר" או "שליחות קטלנית" פסימיים הוליווד מייצרת שניים שלשה סרטי גיבורים כמו "תור" או "גרין לנטרן"(חבל שלא תרגמו את השם) או "ספיידרמן" אופטימיים

בקיצור הכותב משליך את המצברוח שלו על הסוגה
אדים על העיגולדים 590302
איך ת'ור, גרין לנטרן או ספיידרמן נחשבים מד"ב? וגם אם נרשה לגרין לנטרן להיות מד"ב (יש בו חייזרים!) הרי שהוא לא עוסק בעתיד, ולכן הוא לא דיסטופי ולא אוטופי (שניהם ז'אנרים שעוסקים בעתיד).
אדים על העיגולדים 590304
חייזר ,שוטר גלקטי ומוטנט נכנסים לבר ...

אם זה לא מד"ב אז מה כן?

והטענה שנגדה יצאתי חוצץ הייתה שב30 השנים האחרונות במד"ב ובמיוחד בקולנוע המד"בי "המדע (טכנולוגיה, ביולוגיה) והעוסקים בו, נתפסים כאחראים המרכזיים לרע המתואר, או לכל הפחות משתפי הפעולה עמו."

הטענה הזאת לא נכונה בשני הכיוונים

זה לא נכון שבעבר הקולנוע היה יותר טכנופילי ("מטרופוליס" אמרנו? גודזילה? "תוכנית 9 מהחלל החיצון"?)

וזה גם לא נכון שהקולנוע המודרני הוא יותר טכנופובי (מול T-800 יש וולי ולמול המטריקס יש מסע בין כוכבים)

.
מה שכן נכון זה שהוליווד סבלה תמיד וסובלת עדיין מטכנופוביה קלה

אבל זה דבר קבוע מאז צ'רלי צ'פלין ו"זמנים מודרניים" ועד "אווטאר" ולא איזה זייטגייסט של העידן הפוסט ואטעבער

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים