גם הרב אבינר פוסק כך, לכן אין בזה שום חידוש 614380
גם הרב אבינר פוסק כך:
למקרים כאלה נאמר "עשה לך רב", אין הלכה אחידה לכלל ישראל לכן אדם חייב שיהיה לו רב שותו או מוקיר ומעריך וממנו יאב את ההלכה בלי להתחשב בדעות של בלוגריסטים.
הלכה לומדים מרב! לא מספרים ולא מאינטרנט, אותו רב יכול להתיר משהו למישהו ולאסור אותו דבר למישהו אחר אין בכך חידוש וגם אם הוא טעה העבירה היא עליו ולא עליך במקרה ששאלת אותו פנים אל פנים
גם הרב אבינר פוסק כך, לכן אין בזה שום חידוש 614384
פסק ההלכה האמור הוא נייר עמדה של רבני (ורבניות) ארגון בית הלל. אין לי מושג אם מי מהם, או אף כולם, הם גם בלוגרים. לא ברור לי אם לרב אבינר יש בלוג (לפי הדף הזה יש לו, אולם הקישור משם שבור. יש לי הרגשה שהדבר המצולם כאן הוא בדיוק מה שמכונה באותו דף "בלוג").

האם אין ערך בכך שרבני בית הילל טורחים לפרסם את דעותיהם של אותם רבנים שלא מחמירים לשוא(?) בעניין "קטניות"‏1 בפסח כדי להקל על מי שמחמיר בגלל בורות ("יש ספק: אין ספק")?

1 ההיגיון ההלכתי בפעולה: אורז אסור לא מכיוון שהוא דגן אלא מכיוון שהוא קטניה. בימינו יש הרי הקפדה חמורה על הפרדת "דגנים", כלומר, מה שמכיל גלוטן, מכיוון שחולי צליאק רגישים לזה. אבל חשוב יותר לשמור על המסורת ולקדש מנהג שאיבד את תכליתו המקורית.
גם הרב אבינר פוסק כך, לכן אין בזה שום חידוש 614401
העניין שרציתי להעביר שגם מצד ציבור "מקבלי ההלכה" קל יותר ופשוט לחפש באינטרנט או בילקוט\קיצור הלכה וללכת לפיו כשזה במקור אמור לשמש רק כ"קווים מנחים" ולא הלכה למעשה! הלכה למעשה לומדים או דרך הסבא (במידה והוא שומר תורה ומצוות וכך הוא נהג) או דרך רב "אישי"-"הבקיא בכל התורה כולה" ומכיר מנהגים שונים ואת מצב קהילתו הפיזית והרוחנית ויודע ולא מפחד לפסוק בהתאם. בימינו פשוט התחילו הרבה "רבנים קטנים" להעביר שיעורים פעם פה פעם שם ללא הכרת הקהילה ופוסקים הלכה מתוך ספרים לרוב של הרב עובדיה ולא נותנים מקום לדעה אחרת שלה יש גם מקור הלכתי מכובד. ונוסף על כך בגלל האופן שזה בנוי הספרים הם לא מפרידים בין עיקר לטפל בין חובה לחומרה -ברור שיש עניין בהחמרות אבל רק למי שבדרגה רוחנית מסוימת (למרות שהרב עובדיה לא נחשב למחמיר בפסקיו) לכן מי שהחליט ללכת לפי בית הלל- מי שלא יהיו כל עוד יש להם בסיס הלכתי ילך אחריהם תמיד ומי שהולך לפי הרב אבינר ילך אחריו בכל דבר ומי שהחליט ללכת לפי הרב עובדיה ילך אחריו תמיד וחשוב שכל הרוצה להקפיד יעשה לו רב!, מסופר על הרב קוק שבקהילה שלו בליטא לדעתי ידע אפילו מה כל אחד המקהילה שלו לומד בביתו והדריך אותם גם בזה
העניין הוא לא להחמיר או לא 614783
זו לא חוכמה להחמיר או לא להחמיר. אין מישהו שמחפש להקל מתוך מגמה להקל, ואם כן אז הוא לא מתעסק בהלכה אלא בגימיקים שאפשר לפרסם באינטרנט.
העניין הוא להוציא "חידוש". להראות פנים חדשות בתורה מתוך עיון במפרשים ראשונים ואחרונים על הגמרא ופוסקי הלכות כדוגמת הרי"ף והרא"ש והרמב"ם והטור בית יוסף והט"ז והב"ח, ולחבר את הנקודות כך שתצא תוצאה שונה מבלי לעוות את האמת. כשאני פוסק הלכה (אני לא יודע איך, אני לא פוסק הלכות) אני מצמיד לחידוש הזה חותמת עם השם שלי, "הרב האייל התיר קטניות בפסח" ואז אותם האנשים שסומכים על הרב האייל, נניח שיש כזה רב, אז הם סומכים עליי שאפשר לעשות את זה ***מצד האמת.***

לא הצלחתי להבין עדיין את המיתוג של ההלכה עם לוגואים ושמות ודפי עמדה ודוברים. שיהיה להם בהצלחה, אני נשאר עם מרן...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים