בתשובה להאלמוני המזוהה, 21/04/13 21:22
614849
המערכת פרסמה משום מה דיון נוסף על שביתת העובדים בשל מדיניות השמיים הפתוחים. יש שם קישור לידיעה שבה שוטח מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי את טיעוניו:
כמה טיעונים (אני לא בהכרח מסכים עם כולם)

1. לאל על (מה עם חברות ישראליות אחרות? צ.כ.) יש דרישות בטחוניות גדולות יותר מלחברות אחרות. זו אפליה לרעה ועל כך צריך לפצות אותה.
1.א. הוזכרה שם טורקיה שאליה אסור לאל-אל לטוס משיקולים בטחוניים (אבל ההסכם הוא הסכם עם האיחוד האירופי וטורקיה לא חברה בו. צ.כ.)
2. לא הבנתי אם זה בדיוק מה שהוא טען) חברות ישראליות מוחרמות על ידי בריתות חברות התעופה (ר' ברית חברות תעופה [ויקיפדיה]) השונות ולכן לא מתמודדות בתנאים שווים.
3. יש נושאים לא סגורים, ובפרט נושא ה"סלוטים" - מתוך הכתבה: "סלוטים למשל, שהם האפשרות לנחות. נניח שאנחנו טסים היום מהית’רו לתל אביב כמו בריטיש איירווייז. כשהשמים ייפתחו, בריטיש תבקש ותוכל גם להגדיל את תדירות הטיסה לישראל. ההיגיון מחייב שגם אני אוכל להגדיל את תדירויות הנחיתה שלי בהית’רו. זוהי תחרות הוגנת, אבל זה לא מופיע בהסכם. במשרד התחבורה שולחים אותנו לדבר עם המדינות, אבל זה לא משהו שאני כחברה צריך לעשות." (אבל יש זמן עד שההסכם ייכנס לתוקף. האם זה לא בדיוק הזמן למשא המתן האמור? צ.כ.)
4. הוא לא הזכיר את העובדה שאל על לא טסה בשבתות.
614851
4)ובצדק שכן הבחירה שלה לא קשורה לממשלה וחוץ מזה...
614852
4. קשורה מאוד. אמנם מ-‏2006, אבל אחרי ההפרטה ואף על פי כן:
614857
או.קי. אז הממשלה תלויה בבחירה שלה, אבל לא להיפך. מעבר לזה הלינק שהבאתי מראה שבסופו של דבר מבחינה עסקית המשמעות קטנה מאוד , בטח אחרי שיורשה לכל החברות הישראליות לשתף פעולה.
614864
אני לא חושבת שההכנסות מהחכרת מטוסים משתוות להכנסות מהפעלת טיסות.
614908
זו ''החכרה רטובה'', כלומר גם אנשי הצוות הם של אל על. אני לא ממש בטוח איך זה מתנהל היום אבל כשלא יהיו הגבלות על ההתקשרויות זה יתקרב לזה שאל על תשלם לארקיע על השימוש בשם.
סליחה, תקלה (שתוקנה) 614854
שתי הידיעות מוזגו לידיעה אחת. עם קוראינו הסליחה.
614923
1. השביתה הסתיימה. הממשלה הסכימה לשלם חלק גדול יותר מהוצאות האבטחה של אל־על.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים