עיתוי מעניין 66162
משיחות עם כמה מידידי הצמחונים התברר לי שבתקופה האחרונה רבים מהם חזרו לאכול בשר (מדובר באנשים שנמנעו מאכילת בשר ודגים במשך שנים רבות). האם עוד מישהו שם לב לתופעה כזו או שמדובר באנומליה של סביבתי הקרובה בלבד?
עיתוי מעניין 66165
ההתרשמות שלך, אני מבין, היא שאולי החזרה לבשר היא מאפיין של תקופתנו, לעומת תקופות קודמות.

זה מעניין לבדיקה סטיסטית; הייתי משער משהו אחר, שגם הוא ניתן לבדיקה: אולי הדה-צמחונות מאפיינת, סטטיסטית, קבוצת גיל מסוימת. אני יכול לנחש סיבות לכך, ואני יכול לנחש שבין ידידיך יש נטייה סטטיסטית לקבוצת גיל מסוימת (זו שלך, לרוב), מה שיכול להסביר את ההתרשמות שלך.
עיתוי מעניין 66167
בדיוק כפי שצמחוניזציה היא אפיינית לגיל קבלת הווסת (וחכו עד שהפרק הרלוונטי של סאות' פארק יגיע אליכם).
עינוי מעתיין 66342
כן, לצערי הרב צמחונות מאפיינת את *בנות*-העשרה.

אבל אצלי דווקא החלה בגיל הזה קורניבוריזציה:)

וכמובן, אין כמו שווארמה עשויה היטב-היטב-היטב.
בטח שיש: 66347
פחמים :)
אצלי בחברה יש חזרה לצמחונות. 66495
אבל רוב חברותי הן בגיל העשרה וכמו שציינו גיל זה מתאפיין בצמחונות. אני לעומת זאת התלבטתי קשות בין נא למדיום-ריר. בסוף בחרתי בנא כי אני אוהבת אותו עסיסי, אבל זה מאוד תלוי היכן אוכלים.
עיתוי מעניין 67465
אני גם שמתי לב שמספר חברים צמחוניים החלו לטעום פה ושם בשר ואחת אף ויתרה על צמחונותה.
אף על פי שהיתה ועדיין צמחונית על בסיס אידיאולוגי
על צמחונות אידאולוגית 67492
נזכרתי מי כתב על זה, ניטשה בספר על וואגנר.

וואגנר היה צמחוני דוקטרינירי שהשפיע על גיסו של ניטשה. על זה ניטשה כתב לאמו ''...צמחונות כזו הופכת אופי כזה למרגיז יותר.'' צמחוני הוא מי שנזקק לסם ממריץ, המחשבה שמשהו מזיק היא מחשבה מזיקה, ולהיות מסוגל להמנע מדבר מה מזיק היא סימן לנעורים וחיוניות. התשושים נמשכים לדברים המזיקים, הצמחונים לירקות. מחלה יכולה להמריץ את החיים אבל צריך להיות בריאים מספיק כדי להזקק לתמריץ הזה. כמו שניטשה לא סבל את האנטישמיות של וואגנר, כך הוא בז לצמחונות שלו. (התרגום לקוח מהטקסט האנגלי של קאופמאן).
על צמחונות אידאולוגית 67500
המחשבה שמשהו מזיק היא מחשבה מזיקה... אכן, אין כמו איגנורנטיות המתודלקת בהדוניזם עיוור לחיזוק הנפש והגוף.

תודה על התגובה המרשימה שמשלבת את חוק גודווין עם טיעון אד הומינם שאיש חכם אמר פעם, והכל בפסקה אחת קצרה.
מצד שני 67714
אני מניח שניטשה היה תומך בגרסה המשופמת של הצימחונות. אדולף היטלר, כפי שידוע, היה צימחוני - לא מטעמי מוסר או רכרוכיות - אל כי ציד לשם אכילה היא דבר זול וברברי, ציד צריך להעשות רק לשם ציד. אני חושב שהוא גם אמר פעם, שחיה לא ראויה להיות מאכל לפיו.
מצד שני 67721
להנחה שלך אין רגליים כי בפרוש ציטטתי את מה שהוא כתב. חוצמזה להבנתי, מי שמנסה להעביר את ניטשה לאיזו סביבה קונקרטית עושה זאת על אחריותו הבלעדית.
מצד שני 69333
הכתיבה של ניטשה היא כתיבה כ''כ מלאת פאתוס ומלאת שניות (למשל, חתימת ''הצלוב''), כך שאני חושב שהשענות על ציטוט מסויים הוא לא בהכרח הוכחה.
מי שמנסה להעביר את ניטשה לסביבה קונקרטית עושה זאת על אחריותו, נכון. אמרתי שאני חושב, לא אמרתי שזה מה שהיה עושה. זה נקרא השערה.
מצד שני 67958
דיון קצר שהתקיים כאן לאחרונה בנושא צמחונותו (או אי-צמחונותו) של היטלר:

תגובה 66074

(לא, אין מסקנה בסוף).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים