בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 07/07/16 20:58
השערת האפס נקודה שתיים בחינוך 682513
אם ככה, אז אפשר להפסיק לשגע את הילדים עם חינוך כזה או אחר ולתת להם להתמקד בילדות מאושרת וחסרת דאגות במידת האפשר?

זה בהחלט על סמך מעט מאוד‏1, ותואם לא רע את הערכים שלי...

--
1. "מעט מאוד" במובן של תגובה בודדה באייל. אנא אל תראה בזה זלזול.
השערת האפס נקודה שתיים בחינוך 682543
זה החשד שלי לפעמים. על הילד שלי הפרטי אני כן מתקרצץ לעתים קרובות עם חינוך כזה או אחר.
השערת האפס נקודה שתיים בחינוך 682547
זה מזכיר לי את אחד הטענות של פריקונומיקס הראשון.

בתרגום חפשי: זה לא משנה מה תעשה, בסוף הילד שלך יצא כמוך.

עוד ציטוט לא מדויק - נראה שאת רוב החינוך האפקטיבי של הילד ההורים מבצעים עוד לפני שהוא נולד.
כלומר, אם אתה רוצה שילדך יסיים תואר אקדמאי, עשה בעצמך תואר עוד לפני שהוא נולד‏1.

----
1. אחרי כל הפעמים שסטיב לויט הדגיש את ההבדל בין מתאם לסיבתיות, נראה לי שהטיעון הזה נאמר כהלצה. די ברור שבעלי הגן של "תואר אקדמי בקלי קלות" יורישו אותו לצאצאיהם - ומכאן המתאם הגבוה. אבל לא מי שיאלץ את עצמו להוציא תואר בשיניים חשוקות ועבודה קשה‏2.
2. מצד שני, אולי המהלך הזה יגדיל משמעותית את הסיכוי למצוא בן/בת זוג עם הגן הנ"ל. אבל זה כבר שייך לסיפור אחר.
השערת האפס נקודה שתיים בחינוך 684071
לא יודע אם זה בהכרח נכון - עצם העובדה שעשית תואר עשויה להיות נקודת ייחוס עבור הילד שלך ולגרום לו לרצות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים