בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 03/11/16 20:28
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685844
כמובן... קרבן.
כי כל זונה עוסקת בזה רק כי מישהו ספציפי הכריח אותה לעסוק בזה. לא כי היא בחרה בזה.

כמובן, אישה אף פעם לא אשמה ורגשות חשובים יותר מעובדות.
פוסט מודרניזם במיטבו.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685863
אוי אוי אוי.
אתה מתבכיין כמו ילדה קטנה עם קוקיות שאמרו לה שזה לא יפה להגיד ''קקי'' ליד שולחן האוכל.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685865
לא. אני מתבכיין כמו עולם מושגים זקן ועתיק בן אלפי שנים שפתאום הופכים אותו מלמעלה למטה ומקצצים ממנו חתיכות חתיכות.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685888
יש חוסר עקביות גדול בין הגישה שלך כאן לגישה שלך בעניין העבריינות בקרב אתיופים.
זונות לרוב (יש אומרים 80% ויש אומרים 50%) חוו התעללות מינית בנערותן. רובן אכן קרבנות.
יהודים ממוצא אתיופי לרוב (נגיד 94%) אינם פושעים.
בכל זאת להגיד שהעוסקות בזנות הן קורבנות לא טוב, ולהגיד שהאתיופים פושעים כן טוב?
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685900
בשביל הצלבה שכזו צריך מתלים גמישים וארוכים.
גם העוסקות בזנות וגם האתיופים צריכים לקחת אחריות על עצמם במקום להתקרבן כל הזמן.

הרי לך עקביות.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685913
איזה אחריות צריך לקחת על עצמו העורך דין טל צ'קול שדיברנו עליו?
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685975
דיברתי על אדם או על קבוצה?
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685994
כתבת "גם העוסקות בזנות וגם האתיופים צריכים לקחת אחריות על עצמם במקום להתקרבן כל הזמן."

עו"ד טל צ'וקול הוא ממוצא אתיופי.
האם לטעמך הוא לא שייך לקבוצה?
אם כך אתה צריך להסביר לי יותר טוב מהי קבוצת "האתיופים" שאתה מדבר עליה.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 686141
א. טל צ'וקול הוא עו''ד. בכך הוא כבר לקח אחריות יותר מרוב אנשי הקבוצה.
ב. כמו שכתבתי לך כשהעלית את הנושא, מאותו סיפור בודד אי אפשר ללמוד שום דבר על תוקפנות מיוחדת כלפי אתיופים. זה יכול להיות תוקפנות רגילה של המשטרה כלפי אזרחים.
מעייף לחזור על זה, אבל אם אני יוצא מתוך הנחה שאתה מודע לכך שהמשטרה בארץ אלימה כלפי כולם, תצטרך להוכיח שהאלימות כלפי טל צ'וקול היתה דווקא בגלל שהוא אתיופי ולא סתם בגלל שהמשטרה אלימה.
ג. אם טל צ'וקול יוסיף ויקח אחריות, הוא ינסה לדאוג שהמשטרה תפסיק להשתמש באלימות כלפי אזרחים, במקום להתקרבן כאתיופי בצורה שלא מועילה לא למשטרה, לא לאזרחים ולא לקהילה האתיופית.
דע את בן שיחך 686233
תגובה 641634, משפט ראשון ופסקה אחרונה.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685936
תגיד, מה דעתך על מישהו שהחליט לא לנעול את הבית, או שכח, וגנבו לו דברים - אחראי למעשיו או קורבן?
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685976
קרבן שאחראי למעשיו.
כמו שאתה מלמד את הילדים שלך להזהר כשהם חוצים את הכביש כדי שיהיו אחראים למעשיהם בלי להפוך לקרבן, במקום לסמוך על זה שתוכל להאשים את הנהג שידרוס אותם.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 686078
יפה מאוד. אז אנחנו מסכימים שאחריות וקרבנות אינן מוציאים זה את זה (אלא אולי בקצות הסקאלה). האם תסכים שמרבית הנשים בזנות‏1 הן במידה מסוימת אחראיות למעשיהן, ובמידה מסוימת קורבנות?

1 מסתבר שאני שותף לסנטימנט, קשה לי רגשית לקרוא להן "זונות".
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 686144
אנחנו מסכימים שאחריות וקרבנות אינן מוציאות זו את זו. אין גם הכרח ששתי תכונות אלה תתייצבנה בשני קצוות מנוגדים של הסקאלה. אלה פשוט שני מאפיינים. הם יכולים לבוא ביחד וכל אחד לחוד.

ודאי שאסכים שמרבית הזונות אחראיות למעשיהן. במידה מסוימת? אולי. אם אסכים עם זה אצטרך לנקוט בגישה שכל אדם הוא קרבן. כי כל כשלון של אדם צומח מתוך שורשים בעברו ויונק את חיותו מטראומות ילדות או משהו כזה.
אם כולם קרבנות, אף אחד לא קרבן. לכן צריך למתוח קו שיבדיל בין קרבן לעוול שגרם לו מישהו אחר, לבין אדם שנכשל בעצמו - ולא משנה הסיבה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים