בתשובה להאייל המתלמד, 06/05/02 12:14
זעזוע. 68781
"מדוע תזדעזעי כאשר בנך ישחק במשחק אשר יש בו אלימות מסוימת... וגו"

בדיוק בשל העובדה שבקריאת הספר הוא מצייר לעצמו בראש את התמונה ולא מנותב ע"י גחמה של גרפיקאי/תפאורן/מפיק/במאי/תסריטאי וכולי.
זעזוע. 68829
אבל השאלה מתארת משחק בו יש כמות טקסט לקריאה גדולה יותר מאשר בספר ממוצע (בערך 6 נובלות באורך מלא).

ה"כולי" מכיל גם את ה/סופר/.
זעזוע. 68831
אבל בנוסף לטקסט, המשחק נותן גם תמונה ויזואלית שהספר לא.
זעזוע. 68848
אפשר לדבר על נושא "פיתוח דמיונו המופשט של הילד" ולדבר על יתרונות וחסרונות של הטקסט מול התמונה, אבל זה לא הנושא.

מדוע הויזואלי מזעזע או מסוכן יותר* מהלא ויזואלי?
האם אין דוגמאות רבות בהיסטוריה של גילויי אלימות מתוך השפעתם של טקסטים?

האם ילד שקורא ספר של סטיפן קינג מושפע פחות* מילד שמשחק את המשחק המדובר, רק בגלל שהמשחק הוא ויזואלי יותר? מדוע?

* לגבי התנהגות אלימה או הגברת האגרסיביות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים