בתשובה לeasy, 19/04/18 22:21
מהר חלל חש בז 698787
בעיקרון אתה צודק, ולכן כל התעשיות הבטחוניות מנסות לייצא. אבל לקחת את זה לקיצוניות. בתנאי שהצבת, לכל התעשיות הביטחוניות מלבד אלביט, אין זכות קיום.
צריך גם לומר, שספק אם ימצאו לקוחות זרים לתעשייה בטחונית שלא תצליח למכור בישראל.
נראה לי שקריטריון עדיף הוא תעשייה שכל קיומה תלוי בפרוייקט יחיד.
מהר חלל חש בז 698790
אני חושב שגם לרפא''ל יש יותר מלקוח אחד (אם כי אני מעריך שגם היא תלויה לחלוטין בצה''ל). בכל אופן, אם למדינה חשוב להחזיק בתעשייה בטחונית היא יכולה להכריח את משרד הביטחון לקנות ממנה גם אם זה לא המחיר הטוב ביותר. במקרה של תעשיית לוויינים, נראה שצה''ל הוא לא ממש לקוח בתחום זה.
מהר חלל חש בז 698795
המשפט האחרון שלך היה בצחוק, נכון?
מהר חלל חש בז 698796
כשכתבתי אותו הנחתי שהלקוח של לווייני אופק הוא משרד הבטחון ולא צה''ל, אבל בעקבות הערתך, אני לא בטוח בזה. אולי צה''ל הוא כן לקוח משמעותי של תעשיית הלוויינים הישראלית. בכל מקרה, בניגוד לכטב''מים ולטילים מסוגים שונים, אני לא רואה מצב שבו ישראל מוכרת לווייני אופק למדינות אחרות.
מהר חלל חש בז 698797
אוקי, אני לא דייקתי אולי בהבחנה ביניהם, אבל מן הסתם אלה מערכות שחלקן חופף (מי קונה את מטוסי החמקן, משהב"ט או צה"ל? ומי הלקוח?).
לפי ויקיפדיה נראה כי ישראל כן מוכרת לפחות תוצרים של לווינים באופן מסחרי.
מהר חלל חש בז 698798
זה מחזק את החשד שכל הסיפור הוא נסיון ללחוץ על הממשלה לסבסד את הוצאות הייצור של לוויין עמוס חדש ושהאיום בסגירת המפעל הוא רק חלק מהלחץ.
מהר חלל חש בז 698799
א. לזה רמזתי ב-ב. בתגובה הראשונה למאמר.
ב. קשה לדעת, זה כבר תלוי בנתונים פרטניים וארכניים כמו שולי רווח, גבייה על שירות לאורך זמן ושאר ירקות שכאלה.
מהר חלל חש בז 698808
לחץ לגיטימי במיוחד בהתחשב בכך שכפי הנראה צה''ל חזק מדי ומשרד הביטחון חלש מדי בהקשר הזה. בצה''ל יש נטייה לתעדף אוייבים שיש להם גבול יבשתי איתנו. במציאות של איראן, עירק וטורקיה, לווינים (וצוללות) הם חיוניים לא פחות ממטוסי קרב וטנקים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים