708686
יש היום מספיק אנשים בוגרים שהיו על ריטלין בגיל בית הספר. מעניין אם כבר נעשו המחקרים ששואלים אותם, בדיעבד, האם הם שמחים על כך.

לא שזה יענה על כל השאלות הקשות כאן. ייתכן שבהינתן מערכת החינוך כפי שהיא, עבור ילדים רבים ומשפחות רבות ריטלין הוא הרע במיעוטו, ועם מערכת חינוך טובה יותר עדיף בלעדיו. מצד שני, שינוי בסדר גודל כזה במערכת החינוך זה אתגר קשה בסדר הגודל של שינוי מגמת הרס הסביבה (כולם מסכימים שחייבים שינוי, אף אחד לא מצליח אפילו לדגדג את הבעייה). אבל אני חושב שזה נתון מאוד מעניין לדיון, ומבחינה מערכתית לא קשה מדי להשיג אותו.
708697
מהזווית האישית אני יכול לענות לשאלה שלך בחיוב רבתי (במקרה הזה לא ריטלין אלא קונצרטה, אבל זה אותה משפחה).
708706
והיית אומר כך גם אילו בתי הספר היו מכילים היטב את ה"חריג"? זה הועיל (במקרה הפרטי שלך) גם בלי קשר לבית הספר?
708714
במקרה הספציפי שלי ביה"ס העממי, כמוסד, לא הכיל אלא אנשים ספציפיים רגישים (מורה, מנהל) ידעו איך לגשת ולהתייחס. בחטה"ב/תיכון ביה"ס לא היה מעורב, אלא מיודע בלבד. התרופה אירגנה את החיים בצורה הרבה יותר טובה ויצרה מרחב "רגוע". זה גם איפשר ללמוד טכניקות אישיות (עם עזרה קטנה של מומחה) שבמוצת הזמן אפשר היה להפסיק להישתמש בתרופה ומאוחר יותר לקיים חיים בוגרים רגילים. אני חייב לציין שגם לאורך כל התקופה תנועת הנוער עזרה בצורה יוצאת מגדר הרגיל. זאת לא היתה עזרה מכוונת או ממוסדת אלא עצם הרוח החברית והשיתופית שלה תרמו לדעתי בצורה קריטית ליכולת "להישתפר".
708722
תודה!

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים