בתשובה לצפריר כהן, 25/10/19 17:47
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710487
אם אני מבין נכון, הם אולי 'הרויחו' מכונית בודדת, אבל הפסידו נתיב שלם שחסום עבורם. אם נניח הכביש היה 3 נתיבי לפני כן, עכשיו הוא שני נתיבי, כך שלמשל במקרה שאף אחד לא משתמש בנתיב החדש לזוגות ומעלה, רוחב הכביש קטן בשליש וזה אומר שהעומס עלה בשלושים אחוז, שזה המון מכוניות. כדי ששאר המכוניות לא יפסידו, צריך לפיכך שכשליש מהן תשתמשנה בנתיב הזוגות, מה שנשמע רחוק מהמציאות כרגע.

אבל אני עליתי על פטנט מתבקש שיכול מאד לעזור כאן - סטארטאפ 'נוסע מזדמן': הסטארטאפ מספק אנשים שמצטרפים אליך למכונית ליד הכניסה לנתיב המהיר, ונפרדים ממך לשלום ביציאה ממנו. אם נניח הנתיב חוסך לך עשרים-שלושים דקות נסיעה/עבודה, זה ודאי שווה לך יותר מ-‏15 שקל שתשמח לשלם לאותו נוסע מזדמן.
והרי לך עסקה שמשתלמת לכל הצדדים, וגם עבודה ראויה שלא דורשת המון כישורים.
(בעצם יש כאן ניצול של פער ארביטראז' בין הנתיבים, ועל כן זה ממש לאסוף כסף מהרצפה).
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710494
לכן כדי לסגור את פער הארביטראז’ אנשים צריכים לנסוע יותר ביחד. עכשיו יש להם תמריץ לכך.

ומהתמריץ הזה יכולים להגיע כל מיני פתרונות, כמו זה שהצעת.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710496
אני מקווה שאתה מבין שההצעה שלי חותרת תחת הפתרון, כי היא מגדילה את מספר האנשים על הכביש לצרכי רווח כלכלי.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710499
מאיפה תשיג אנשים שצריכים להיכנס לתל אביב בשעות העומס תמורת 15₪ בלבד? תמורת תשלום כזה לא משתלם להם לחזור מיד (לסיבוב נוסף?). לכן מדובר יהיה ככל הנראה על אנשים שצריכים להגיע לכיוון שלך. או בעברית: טרמפיסטים.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710505
מה שהסטרטאפ עושה זה לארגן לעובדים שאטלים זולים ומהירים לכיוון ההפוך (הלא פקוק). זה כל המודל העסקי.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710614
כמדומני שהפונז כיוון לאנשים שעכשיו מתומרצים ליסוע בשעות העומס דווקא. לדוגמא - סטודנט שבמקום ליסוע באוטובוס בצהרי היום יעדיף לצאת שעתיים קודם תמורת נסיעה חינם + אש"ל.
לתמריצים יש תוצאות מוזרות לעיתים.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710561
יפה. אבל תחזוקת צי השאטלים אינה בחינם. אני מנחש שתחב"צ יותר זול כי הוא מסובסד. אוטובוס תל-אביב נתניה עולה 9 ש"ח. זה משאיר 6 ש"ח. נדמה לי שזה פחות משכר מינימום אם הנסיעה הלוך-חזור היא בסדר גודל של שעה.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710562
אתה יכול כמובן לתמחר ביותר מ-‏15 ש"ח, אפילו הרבה יותר, וכנראה שעד גבול מסוים (מחיר מונית מוסקת?) יהיה לזה עדיין פלח שוק. אבל לא בטוח שהמוני.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710567
בהחלט נראה לי שאפשר יותר - לראייה מחיר הנתיב המהיר משפירים לתל אביב מאמיר בבוקר ל-‏90 ש"ח כמדומני.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים