בתשובה להאייל האלמוני, 30/05/02 21:52
.הנקודה היא 71176
לא כמה פעמים דב מזכיר את האו האו שנתלה על בגידה, או את דרזדן שהופצצה בלי כל "סיבה" צבאית, אלא סתם כך לשם נקמה.
הנקודה היא שהיום האו האו היה נכלא ולא נתלה, והפצצת דרזדן לא היתה קורית, בטח שלא סתם כך, בלי סיבה צבאית או לפחות מראית עין של סיבה צבאית.
היום אפילו למדינה גדולה ומרכזית דבר כזה לא היה עובר בשקט. וישראל... נו, אתם יודעים.
אז מה הטעם לדבר על דברים שקרו לפני ששים שנה, ובשום אופן לא יכולים לקרות היום?
לא, לא, לא 71179
זה שההשוואות שלו הן מופרכות ולא רלוונטיות - שלא לדבר על הקבעון המחשבתי - זה ברור. השאלה היא רק למה הוא מתעקש להדגיש את זה כל-כך.
אם יורשה לי להעלות השערה... 71184
אולי משום שהוא יודע שגם לשעון תקוע יש פעמיים ביממה הזדמנות להיות צודק,המחוגים יגיעו אליו,ואז הוא יוצא גדול!שלא לדבר על זה שחסך אנרגיה(סוללתית/מחשבתית).
כמו יצחק שמיר אמן אי העשייה,שהתגלה כאיסטרטג דגול באי עשייתו במלחמת המפרץ.
השעה ''תגיע'' למחוגיו. 71186
לא, לא, לא 71197
מה שנכון הוא שכל מה שאתה אומר מופרך ולא רלונטי ומציג מאחוריו קבעון מחשבתי.
השאלה היא למה אלהים הרחום עשה אותך כך.
פעם והיום 71195
עמדתך משקפת תמימות דומה לזו שהייתה הרבה פעמים בעבר, כאשר הייתה דעה בקרב ציבורים מסויימים שהעולם השתנה לטובה.
כך כל תופעות האנטישמיות שבאו אחרי "האמנציפציה", שהפתיעו כל כך את הרצל, והנאציזם שנולד אחר כך במרכז המקום הכי "נאור".
פשוט קשה לי להבין מניין את שואבת בימנו, כשהתאומים נופלים והאמריקאים כובשים, את התמימות הזאת.
"דברים שקרו לפני ששים שנה ובשום אופן לא יכולים לקרות היום" ?
עמדה מאד תמוהה. יכולים עוד לקרות דברים הרבה יותר גרועים ואין שום סימן לשינויים לטובה אלא להפך.
קראי את דבריו של עידו הרטגוזן על המוסר של אירופה היום. (אני מתעצל לחפש בשעה זו קישורית, אך אם לא קראת ואינך מוצאת אמצא לך את מחר את המקום. המאמץ כדאי.)
תחי הפרנויה. 71198
הרי זה הדלק שמחזק ומצדיק את הימין - כולם שונאים אותנו ולכן לנו מותר להתנכל לערבים, ולהם כמובן אין הצדקה להטיף לנו מוסר (השואה, אתם יודעים - או שהשתתפו בטבח או שעמדו מהצד). או במילים אחרות - כל העולם נגדנו.
תחי הפרנויה. 71204
איני יודע איך זה אצל ימניים אחרים, אך לי אין שום מטרה להתנכל לערבים, ולו לא היו קיימים כלל ולא היה לי במי להתנכל, הייתי מאושר יותר.
תחי הפרנויה. 71210
גם אילו אתה לא היית קיים אני הייתי מאושרת יותר. איזה עולם קטן!!
תחי הפרנויה. 71218
החלף את המילה ''ערבים'' במילה ''יהודים'' ומצא אסוציאציה לא נעימה...
ההבדל 71222
רבין אמר פעם: לצערנו "אין כאן סקנדינבים וצריך לעשות הסכם עם אלה שישנם."
את האמירה הזאת שמענו לא אחת מקרב השמאל.
אני התכוונתי שהייתי יותר מאושר לו לא היו ערבים בארץ ישראל, אבל גם לא אחרים. איני בטוח שסקנדינבים זה יותר טוב. אולי יותר גרוע.
נכון. 71224
במידה והסקנדינבים לא היו מנצחים אותנו במלחמה, ספק אם הם היו מוכנים לשלום איתנו במקרה של גירוש והפיכת בניהם לפליטים. הערבים הפראגמטים מוכנים לכך.
נכון. 71268
חזרתי לכאן כי משהו הטריד אותי. שים לב. חילופי הדברים האלה התחילו בכך שהערתי שאין לי שום עניין להתנכל לפלשתינים והייתי מעדיף שלא היו כאן כלל.
אתה רמזת לכך שאולי דבריי משקפים גזענות, וכיוון שנקודה זו מאד רגישה אצלי מהרתי להבהיר את כוונתי: מה שחשוב לי הוא הטריטוריה ולו לא היו אחרים שטוענים לבעלות עליה מצבנו היה עדיף. במקרה הזה לא הייתה שום התייחסות לאופיים או לתרבותם של הערבים וכאשר הזכרתי את הסקנדינבים התכוונתי בעיקר לכך שבהיותם יותר מפותחים טכנית ויותר משכילים, אולי היו יכולים לגרום לנו כאויבים יותר צרות.
אבל, כאמור, בקשתי להבהיר שהייתי מעדיף שלא היו לנו כאן עמים אחרים שרוצים באותה טריטוריה, *וזה היה הנושא*.
לאחר הבהרה זו צפתי לכך שתאמר שהבנת את כוונתי, שאתה חוזר בך מהרמזים הנ"ל, ושחילופי הדברים יסתיימו בכך.
אבל אז התחלת להשוות בין הערבים והסקנדינבים ולהראות שהערבים יותר טובים, וכאן הטית את חילופי הדברים מבלי ששמתי לב לנושא אחר לגמרי, ועשית זאת כך שכאילו הויכוח הראשון עדיין נמשך.
זה מין "טריק" כזה שאני לא אוהב. עושים לי את זה שוב ושוב מבלי שאני שם לב.
אני מקווה שאני לא נוהג כך, ומשתדל לענות על הנושאים שהמתווכים עמי מעלים מבלי לסטות לנושאים אחרים בצורה חלקה ואלגנטית כאילו הויכוח בנושא הראשון עדיין נמשך.
זה גם מה שאני מצפה מהמתווכחים עמי.
ההבדל 576388
האירועים האחרונים בנורבגיה מחזקים את דעתי שעדיף שאויבינו הם ערבים מאשר סקנדינבים.
שם כל אחד שני מטר, ואיזה כישרון . . .
לילה טוב 71223
כיון שאני משום מה ער בשעה מאוחרת זו, לפני שאסיים את היום אדבר על המילה החדשה שמדובר בה בכותרת הראשית ב ynet
: "רפורמה" ברשות הפלשתינית.
המילה הזאת היא נושא הפסטיבל החדש שהתחיל לאחרונה ושימשיך לתפוס תאוצה בעתיד הקרוב. עוד מילה.
לולא היה זה כל כך עצוב, זה היה די מצחיק: ערפאת בעד. הוא הולך לעשות רפורמות. בעיותינו לפני פתרון. המזרח התיכון החדש בדרך.
לילה טוב 71225
לא. זה לא מזרח תיכון חדש, אבל זו כן הדרך לתחילת פתרון הבעיות. אי אפשר לקודד את כל המצב על ערפאת. שני עמים היושבים על אותה כברת ארץ צריכים להגיע לפשרה מדינית, אחרת ימשיך להישפך פה דם לחינם.
לילה טוב 71247
ככה זה, ארז: לנו בשמאל אכפת יותר מדם של אנשים - של כל בני-האדם - בעוד הלאומנים, בשני הצדדים, מקדשים יותר את שאלת השליטה בכל מיני רגבי אדמה.
פעם והיום 71201
אגב, המהפיכה הקומוניסטית ברוסיה שהיו לה גם שותפים יהודים הביאה לאופטימיות רבה בקרב היהודים. מיוחסת לביאליק האמירה:
"החזיר הרוסי שכב מאה שנה על צד ימין. עכשיו התנער מעט, והוא עומד לשכב עוד מאה שנה על צד שמאל . . ."
הוא גם כתב שיר שמאד מצא חן בעיני (אני מצמיד אותו לעניין זה, אך אולי אני טועה.):

ערבית

ושוב שקעה השמש
והשמש שוב זרחה
ואני לא ראיתיה
ושוב יום ויומיים
ואף לא פתקה קטנה מן הרקיע

ובפאתי מערב
שוב נערמו העבים
החכמים:
הנבנים שם עתה עולמות ?
ואם עתה נחרבים ?

לא. כי לא נבנה שם דבר
ודבר לא ייחרב
ועיני הרואה:
זה הערב הטומטום בא
ומפזר אפרו על ארץ ומלואה.

ועוד אחת אראה:
חפשתי פרוטתכם ויאבד דינרי
ואשמדאי עומד מאחרי
ושוחק השחוק האכזרי
פעם והיום 71205
כשלימין נגמרים הטיעונים, הוא חוזר לקומוניזם (ע''ע אורי מילשטיין, אמנון לורד) ומביא אותו כדוגמא כאילו היו השמאל הישראלי והקומוניזם עשויים מקשה אחת.
חלילה 71208
השמאל הישראלי מעורר הרבה יותר תמיהה.
וגם לא נגמרים לו הטיעונים כי הוא יודע וקובע מה טוב ומה רע, ולא טורח כלל לגבות את דעותיו בטיעונים.
פעם והיום 71211
אלא מה אתה רוצה - שייתווכח לעניין?
באמת.
פעם והיום 71230
חוץ מהבעה עזה של רגשות בדבר האושר שהיה נגרם לך לולא הייתי קיים ושנמאס לך (ממה ? מהחיים ?) יש לך איזה שהם טענות מנומקות לעניין בעד או נגד משהו ?
נמאס לי מהשטויות הלאומניות שלך 71248
והיית שמחה להתווכח לעניין, אבל אתם, הרי, ממילא לעולם לא תקשיבו. כל מי שמתווכח אתכם מוגדר אוטומטית כסטליניסט-בולשביק-אש"פיסט-בוגד-רודף וטראח!! שלוש יריות.
ולו יימצאו עשרה צדיקים בסדום 71265
אם את כוללת אותי בתוך ה ''אתם'' הזה אשמח לראות קישוריות שמוכיחות שאכן זו התייחסותי.
ללא מובאות כאלה דברייך הם כמעט בגדר הוצאת דיבה.
את מוזמנת ללחוץ על שמי במאמר האחרון שכתבתי על האופק המדיני ולקבל את כל מאמריי. אני כותב באייל יותר משנתיים. אם תמצאי שם ולו ''טראח'' אחד, אני מבטיח לשפר את דרכיי. . .
אבל תגובתך האחרונה, בניגוד לקודמותיה, לפחות העלתה חיוך על שפתיי, וגם זה משהו . . .
פעם והיום 71206
יש כאן הפרה של זכויות יוצרים.
יכול להיות. 71207
אבל אם הזכויות הן עד 70 שנה לאחר מות המחבר אז בשנה הבאה הן יפקעו, וניתן יהיה לפרסם את שירי ביאליק בפרויקט בן-יהודה.
בקרוב: ביאליק 139142
חלק ממתנדבי פרויקט בן-יהודה מקלידים את יצירות ביאליק בימים אלו ממש (כל תוכן הספר "שירים" בהוצאת דביר כבר מוכן, למשל), לקראת פקיעת זכויות היוצרים בשנת 2004. עם פקיעת הזכויות, יפורסמו רוב יצירותיו של ביאליק בבת אחת בפרויקט בן-יהודה.
אתר הפרויקט: http://benyehuda.org
מקלידים? 139144
אין OCR בעברית (ואם לא, למה)?
מקלידים? 139145
יש, אבל לא בחינם, למיטב ידיעתי. הפרויקט כולו בהתנדבות, ולכן אין מימון לרכישת רשיונות לתוכנת OCR.
מקלידים? 139233
יש גם בחינם(1), לפחות היו פעם, כאשר רכשתי את הסורק שלי, אבל באיכות נמוכה למדי.

____
(1) כלומר כלול במחיר הסורק
מקלידים? 139315
בעברית?
מקלידים? 139383
כן.
אאל"ט קראו לו "אות", או "אותיות", (או אולי "אלף") או משהו דומה, ואם אני אחפש בבית, אולי אפילו אמצא את הדיסקט ("3.5) שזה הגיע עליו.
זה בא יחד עם סורק "UMAX" בימים שסורק נראה (מבחינת הגודל) כמו ארון מתים, ועלה כמו מחשב (כולל מסך).
פעם והיום 71219
:-)

(מעניין אם את/ה ה"ב/מיץ פטל" מהפעמים הקודמות. לאור ההדרדרות ברמת התגובות שלי לאחרונה‏1 אולי כדאי להשאיר אותך פה לייצג אותי, ושאני אפרוש).

1 אמנם רוב הקוראים לא ערים לניואנסים שבין "גרוע מאד" ל"בלתי נסבל", אבל אני בכ"ז מבחין בירידה בתת-רמה.
פעם והיום 71221
הפעמים הקודמות? אני לא יודע לאילו הודעות בדיוק אתה מכוון אבל זאת הודעה שלי:
שלך,
המעריץ האלמוני
יודע אייל נפש ארנבו 71281
בין גרוע מאוד לבלתי נסבל? מה, אתה סובל מצורך פתאומי בחיזוקים חיוביים? אתה באמת חייב שמישהו יגיד לך "אתה עדיין בסדר, אתה עדיין מבריק, אתה עדיין מהיהלומים בכתר האייל"?

נו, טוב: אתה עדיין בסדר, אתה עדיין מבריק, אתה עדיין מהיהלומים בכתר האייל.
ברבו ירדן! עדיין,ותמיד תהיה! 71291
יודע אייל נפש ארנבו 71292
בכתר כזה לא בעיה להיות יהלום. אבל מיץ פטל באמת על הכיפאק.
דלגתי על שורה 71209
אחרי "בפאתי מערב"
צריך להיות:
"כעין גלמים על גלמים"
הבהרה 71229
תגובתי ובה ציטוט שירו של ביאליק ''ערבית'' באה כהמשך לתגובתי האחרונה בתשובתי לאסתי, וקשה לראות זאת מהפורמט שבו מסדרת תוכנת האייל את התגובות. (בין תגובה זו והתגובה עם השיר נכנסו עוד כמה תגובות אחרות שלי.)
פעם והיום 71234
המימרה בענין החזיר מופיעה אצל דרויאנוב. מקור הרעיון אצל הנביא יחזקאל, אצלו מייצגת השכיבה את שנות הגלות (אם אינני טועה, הוא שוכב קודם על צד שמאל ואחר כך על צד ימין).
פעם והיום 71323
החידוד בענין ה"דבר אחר" אכן מופיע ב"ספר הבדיחה והחידוד" (מס. 2787) שם הוא מיוחס להילל זלאטופולסקי.
פעם והיום 71357
הדיון בשאלת מקורה של האמירה, אפשר שהוא מעניין כשלעצמו, אך אני הבאתיו בצורה שבה הוא יוחס לביאליק, וגם את השיר ''ערבית'' (שכל כך הרשים אותי עד שאני יודע אותו בעל פה עוד מתקופת התיכון שבה למדתיו), מתוך כוונה מסוימת.
העניין הוא האנטישמיות שטבועה כל כך עמוק בתוך תרבות העמים, במקרה זה הרוסים, ששינויי משטר אינם מצליחים להשריש אותה.
ברוסיה היה משטר הצאר והייתה אנטישמיות. אחר כך היה המשטר הקומונסיטי והייתה אנטישמיות, כפי שניבא ביאליק באמירתו. ובימנו הקומוניזם מת שם, אבל בכל זאת יש חשש מהתפרצויות אנטישמיות גדולות עוד יותר ממש כפי שמתואר בתמונה שמצירת האמירה הזאת.
בשיר ''ערבית'' מובעת אכזבה מתקווה מסוימת (שיבואו עם בניית ''עולמות חדשים''), ובסוף השיר מסופר אפילו על נזק שנבע מהחלטות שבאו בעקבות האופיטימיות הזאת. (חיפשתי פרוטתכם ויאבד דינרי). אני ייחסתי את כוונת השיר הזה לאותה אכזבה צפויה מתוצאותיה של המהפיכה הרוסית בקשר למצב היהודים, אך, כאמור, אפשר שאני טועה.
דבריי באו להזהיר מאופטימיות בקשר למצב העולם בהווה כפי שהשתקפו בדבריה של אסתי, שעלולה להביא לא רק לאכזבה, אלא אפילו להחלטות מוטעות שיביאו נזק.
על מצב ''הקידמה'' במערב אירופה בהווה, כתב עידו הרטגוזן בתגובה לגלעד דנבאום, ודבריו יוזכרו כנראה על ידי בעתיד יותר מאשר הסיפור על אותו האו האו בריטי (אולי למגינת לבו של הכותב, שהיה רוצה אולי תמיכה לדבריו ממקורות יותר ''מתקדמים''). . .
פעם והיום 71447
הכוונה באמירה היתה לומר שכשם ששהחזיק מעמד השלטון המושחת הקודם (בית רומנוב, על פי הערת דרויאנוב) כך עשוי להחזיק מעמד גם שלטון הקומוניסטים. (דרויאנוב מייחס לזלאטופולסקי את האמירה שייחסת אתה לביאליק - היכן מצאת שביאליק הוא המחבר?)
כמובן שאין לי אלא להסכים איתך בקשר לאנטישמיות הטבועה באירופה. מבחינה זו הערבים הם "מומרים לתיאבון" בעוד האירופים הם "מומרים להכעיס"; לערבים יש טובת הנאה משנאת היהודים.
פעם והיום 71486
איני זוכר היכן מצאתי. שמעתי פעם (לפני הרבה שנים) מישהו אומר את הדברים ומיחסם לביאליק. אולי שמעתי זאת מפי אבי ז''ל. איני זוכר.
האופן שבו אני תפסתי את הדברים, ולכן הבאתים בהקשר זה הוא, ש ''ההתנערות'' אינה משנה את החזיר, והוא נשאר חזיר (בנמשל - אנטישמי) ללא קשר לצד שעליו הוא שוכב.
כמובן ייתכן שאני טועה או שטעה זה שמפיו שמעתי את הדברים, וכאמור לענייני, זה לא כל כך חשוב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים