בתשובה לברק, 09/06/02 14:19
מי לגות' אלי! 72288
העובדה ש-REM היו מוכרים ומכרו עשרות אלפי אלבומים בשנות השמונים לא הופכת אותם אוטומטית למיינסטרים. עדיין המוסיקה שלהם לא היתה הכי קליטה ונגישה בעולם (למשל ב-Fables, האלבום השלישי, וב-Dead Letter Office, האלבום החמישי), והם נשארו מחוץ לתחום עבור קהל פוטנציאלי גדול. זה אומר שהם אלטרנטיביים, לדעתי. מה עם ה-Pixies, כוהני המוסיקה האלטרנטיבית? גם הם הצליחו לא רע והיו מוכרים מאוד. מיינסטרים?

כפי שכבר כתבו כאן, גם באלבומיהם האחרונים של REM יש שירי מחאה (King of Comedy ב-Monster, למשל). ישנם גם שירי מחאה של אומני פופ מיינסטרימים למדי (מייקל ג'קסון?), כך שזה לא קריטריון.

לא הבנתי את ההגדרה למוסיקה אלטרנטיבית שאתה מציע. אני לא מבין את החשיבות של איך השיר נוצר (אנחנו מדברים על המוסיקה נטו ולא על ההיבט המסחרי, נכון?) והשאר נשמע לי מעורפל. קשה אפילו לתחום את המוסיקה האלטרנטיבית מבחינת כלי הנגינה בהם משתמשים, הטקסטים או המקצבים, בדיוק בגלל האופי של הסגנון הזה - גיוון, שוני והמנעות מתוויות. נו טוב.
מי לגות' אלי! 72293
אני בסך הכל אומר, שקשה מאוד לספור את המאזינים ורק על פי זאת להקיש על מידת האלטרנטיביות שבמוזיקה - וזאת כיוון שהפופולריות של אמנים משתנה על פני זמן.

ולך אני עונה, שהמוזיקה נטו היא עצם העניין, אבל כיוון שהפופ הוא תעשייה, וגם הרוק מראה לפעמים סימנים כאלה, יש בכל זאת איזושהי חשיבות לדרך שבה נוצרה המוזיקה. יש זמרים שהם לגמרי ''מוצר מסחרי'' (קיילי מינוג למשל, או להקות בנים כמו בקסטריט בויז), יש זמרים שעובדים מדם לבם וכותבים שירים שבחיים לא יתקבלו במיינסטרים (כמו שלום גד). אלה נשענים על חברות מוזיקה זעירות, או מוציאים אלבומים בכוחות עצמם. יש גם זמרים שעובדים מדם לבם, ומה שיוצא להם זה בכל זאת מיינסטרים, בחסות החברות הגדולות (עברי לידר למשל). ויש אפילו כאלה שהתחילו כמיינסטרים בפופ, עברו ליצירה אישית שלא הצליחה מסחרית, ולאט לאט בנו את עצמם כמיינסטרים בתוך הז'אנר החדש (שלמה ארצי).

ככה שיש לשקלל את מספר המאזינים במידת המעורבות של חברת המוזיקה, באמצעי ההפצה שעומדים לרשות האמן, במידת ה''חריגות'' והניסיוניות של המוזיקה שלו (הסדר לא מחייב) - ואת כל אלה להכפיל בארבע ולהחסיר משנת הלידה של המפיק המוזיקלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים