בתשובה לאריק, 22/02/21 12:05
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733359
א. כמו שהראיתי, תקציב 2022 עומד לקבל עוד עשרות אלפי שקלים מכל קונה של מכונית היברידית (יחסית לתקציב השנה). קל להניח שיש הרבה יותר קוני היברידיות - שבכל זאת מתפרסות על טווח מחירים רחב ונושק לעממי - מאשר קוני טסלה, שעדיין תעלה קרוב ל-‏200 אלף שקל בדגם הכי זול.
בבדיקה נוספת ה-‏20 אלף שלך נראה לגמרי מופרך: המכונית הכי נמכרת ב-‏2019 היתה טויוטה קורולה עם 14,000 חתיכות, והעשירית היתה עם 5,000, כולן שתי דרגות מחיר מתחת לטסלה הזולה ביותר.

בקיצור - אם יימכרו 2000 טסלות בשנה זה יהיה מפתיע, וגומת ה-‏150 מיליון שקל לשיטתך שתחסר לא תהווה אפילו מכה קלה בפגוש של המשק הישראלי.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733363
יש (בעולם) מכוניות חשמליות במחירים עממיים (רנו, ניסאן, סיטרואן, פג'ו, קיה...)
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733367
הכל טוב ויפה, הפתיל (וההייפ התקשורתי בעניין) הם לגבי טסלה.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733375
אני אופתע מאוד אם יימכרו רק 2000 טסלות בשנה. 8 מ 10 המכוניות שמובילות את הטבלה שהבאת נמכרות ב 140 אלף ש"ח וצפונה (הטסלה 3 ב 180 ומעלה). העשירית ברשימה מכרה 5500 מכוניות.
אין לי ספק שבהנתן מספיק היצע היא תתברג יפה מאוד בטבלה של 2021, ויכולה לכבוש את ראש הטבלה ב 22'.
תן לישראלי מבצע, והוא ייקח אותו בשתי ידיים. וזה מבצע של ממש! הטסלה חזקה בהרבה מהמתחרות, הרבה יותר זולה לאחזקה ("תדלוק" חשמלי בשליש מחיר, פחות חלקים נעים) והמותג שלה חזק בטירוף. הישראלי יעשה חשבון של 4000 ש"ח בשנה חסכון בדלק, וישלם את התוספת בשמחה.

_________
נראה שטסלה, בהיותה היצרן והיבואן גם יחד, די שוברת את השוק. הפיז'ו 2008 החשמלית, רכב קטן‏1 וחלש‏2 בהרבה, נמכרת ב 165 אלף ש"ח.
1 בסיס גלגלים 2.61 מ' מול 2.88 מ' בטסלה
2 136 כ"ס, האצה ב 9.5 שניות ל 100 קמ"ש, לעומת 225 כ"ס והאצה ל 100 קמ"ש ב 5.3 שניות בטסלה.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733377
מבצע שמבצע, תבדוק כמה מכוניות ב-‏190 אלף שקל נמכרות בשנה.
אגב, כשאתה אומר "הישראלי" אתה מדבר על זה שהשנה נסע פעמיים בחודש לעבודה ותידלק פעם בחודשיים (ולא ברור לו שזה הולך להשתנות כל כך מהר)? נראה לי שהחשבונות של הישראלי הזה יהיו שונים משלך‏1.

1 גם אצלך כדי לכסות על הפער במחיר הוא צריך לנסוע 10 שנים בטסלה, ואני לא מכיר המון כאלה (חוץ ממני) שזה אופק התמחור של המכונית שלהם.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733404
גלול קצת למטה בלינק שלך, ותמצא את סקודה סופרב (1253 יחידות) יונדאי סונטה (737 יחידות) ומאזדה 6 (707 יחידות) שנמכרות בקטגורית המחיר המדוברת.
ועוד למטה יש לך את הסקודה קודיאק (4403 יחידות) שהיא אמנם בקטגוריה של ה Y, וה Y תאכל אותה בלי מלח, אבל עונה לשאלת קטגורית המחיר.

ה 3 בקלות יכולה לקחת 1000 יחידות מהקטגוריה של הסופרב, ועוד כמה אלפים מהקטגוריה הנמוכה יותר. אני מנחש שה Y תשתלט על הקטגוריה שלה לחלוטין.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733421
ועל כן אמרתי 2000: 1000 מקטגורית הסופרב ועוד אלף מפה ומשם. הנתונים שלך רק מחזקים את השערוך שלי.
הסקודה קודיאק היא בכלל קטגוריה אחרת (7 מושבים, SUV וכו') והטסלה המקבילה עולה פי שניים, אין שום סיבה שמישהו יקנה במקומה טסלה משפחתית קומפקטית.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733426
גם אין סיבה שמישהו ישלם 40% פרמיה על אייפון או מקבוק, והנה.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733427
ועל כך נאמר - נחיה ונראה.
_____
בתור זה שכבר שנים מטיף לנו לעשות שורטים על אפל, התירוץ שלך נשמע קצת אירוני :)
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733429
אני ממליץ עוד יותר על שורט טסלה.
בנובמבר 99' עשיתי שורט על אמזון ב 60 דולר, היא עלתה ל 110 תוך שבועות.
סגרתי בתיקו, ואחרי שנה שנתיים היא ירדה ל 5.
כמובן שהיה יותר משתלם לקנות ב 5 מאשר לעשות שורט ב 110 כי עכשיו היא ב 3000.

In the land of the blind, the one eyed man shorts too soon

למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733437
The market can remain irrational longer than you can remain solvent.
למה להקטין כשאפשר להגביר פליטה 733379
______
רק שיהיה ברור שנראה לי משמח אם טסלה אכן תשבור את השוק, אני רק מתקשה לגייס את האופטימיות שזה אכן יקרה לאור הנתונים הנ"ל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים