בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 27/07/23 12:39
חופשי בארצנו 760112
1. שמונה ימי מילה, תשעה ירחי לידה וכו׳.
2. ׳ אף אחד לא יעלה בדעתו לפגוע במה שעבורנו הוא קודש הקודשים…׳ - למה השימוש בטרמינולוגיה דתית? אם כדי לסבר את אוזנו של המאמין, אז כופר אתה. אז למה באמת יש לחילוני משהו ׳קדוש׳?
חופשי בארצנו 760114
כן, כדי לסבר את אוזנו של.
חופשי בארצנו 760116
כלומר זה וזה קדוש לי ובתמורה אני מוכן להסכים שזה וזה קדוש לך ? כי אם כן, אז איזו סדרה כולנו צופים בחצי השנה האחרונה ? לא על אילו שטוענים שיש קדושה שגוברת על קדושה?
חופשי בארצנו 760122
הסדרה בה אנו צופים היא ''אפוקליפסה עכשיו'' (שאמנם לא היתה סדרה אלא סרט אבל לומשנה).

אני לא יודע איך מודדים רמות של קדושה, וכל מה שאני דורש הוא הדדיות.
חופשי בארצנו 760126
בהחלט. אני בעד הדדיות.
חופשי בארצנו 760119
2. זה פשוט לדבר בשפה שהצד השני (אולי,בסיכוי נמוך אבל עדיין מתאמצים) יבין.
חופשי בארצנו 760124
אני סבור שדווקא העמדת הדברים בצורה זאת כן תהווה משקל משמעותי אצל האדם הדתי. עצם הרצון של הצד השני להנגיש את עמדותיו בשפתו הוא, יכולה לפחות לפזר את העשן. וכן, אם תעלה טענה שליברליזם ודמוקרטיה הם קדושים כמו ששבת, כשרות ונישואין הם קדושים, אני מניח שתהיה אוזן קשבת כי הצהרה זאת אומרת בעצם שיש צד שכן מכבד את קדושיו של האחר וכעת הנטל מוטל עליו. אבל גם יישור דברים אלו באותו מפלס של הוגנות בקדושה, לא תפתור את הבעיה - מיהו קדוש ומיהו קדוש יותר.
חופשי בארצנו 760125
כמובן שהשאלה שלך בסוף היא השאלה הלא נכונה - זו שלא מובילה לפתרון ישים.
השאלה הנכונה היא - איך שנינו מאפשרים זה לזה לקיים זה את קודשו של זה, ומשתדלים לא להפריע.
חופשי בארצנו 760129
חוקה בהסכמה. זאת אופציה שיש לה כיום קהל גם בצד הדתי והימני.
חופשי בארצנו 760133
כן. חד משמעית. חוקה בהסכמה ואם לא יהיה בהסכמה אז שיהיה גם ׳בהסכמה׳. חייבים כאן דחוף חוקה. ולמי שזה לא מתאים, הוא מוזמן לעוף מכאן.
בארצנו 760475
הזכרת "תשעה ירחי לידה וכו׳"
__

האם ידוע לך מה הכוונה בזה בכלל?
עם סגולה 760485
אני לא קוזמו, ואני לא יודע למה התכוונת, אבל "בזכותך" גיליתי את הקטע החביב הבא:

"דרש רבי שמלאי, למה הולד דומה במעי אמו... ונר דלוק לו על ראשו וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו... ואין לך ימים שאדם שרוי בטובה יותר מאותן הימים... ומלמדין אותו כל התורה כולה...
בפשטות, כל הדברים הללו אמורים רק בוולד במעי אם בת ישראל, ולא בגויים" (הדגשה שלי).

(לבורים ועמי ארצות - כמוני עד לפני כמה דקות - זה בקשר ל"בעיה" עם תשעה ירחי לידה שאינם מאפיינים דווקא את עם ישראל אלא הם קבוע אוניברסלי (למה "אחד אלוהינו" לא מהווה בעיה דומה? שאלו את רב השכונה שלכם) שמשותף לכל המין האנושי (וגם ג'ירפות, סוסים, גמלים, גורילות ודולפינים מסויימים).
עם סגולה 760592
אז אסביר לך...

את זה (''תשעה ירחי לידה'') הכלילו, עשו בחכמה, ובהסתר, נגד השקר הנוצרי כאילו שאותו האיש לא נולד מאשה...
עם סגולה 760615
אותו איש, כלשונך, בודאי נולד מאישה, גם ע"פ הנצרות. התפילה הקתולית הנפוצה ביותר אומרת "ברוכה את בנשים, ברוך פרי בטנך".
יש אצל הקתולים עניין הרבה יותר מסובך של לידה ללא פגם (Immaculate Conception), אבל אני לא בטוח שתרצי להעמיק בכך. בכל אופן זה מופיע בויקי (אנגלית).
עם סגולה 760616
>> יש אצל הקתולים עניין הרבה יותר מסובך של לידה ללא פגם (Immaculate Conception)

לא לידה, אלא התעברות (למיטב הבנתי).
עם סגולה 760724
כוונתי ליהודים שהיו במדינות קתוליות כמו בספרד, מאות שנים קודם הגירוש..
עם סגולה 760735
אבל הקתולים לא בכיוון של: "תשעה ירחי לידה.." אלא מ"הבתולה"-יעני..
עם סגולה 760736
התכוונתי לטעות שכאילו "לא" נולד מאיש-ואשה. (גם, מאות שנים לפני- insemination ... LOL)
עם סגולה 760625
אהה, תודה. כפי שהעירו לך, הנוצרים אינם מתכחשים לעניין הלידה או להריון אלא לשאלת ההפריה, אבל אולי אם לא היתה הפריה אפשר לטעון שמריה היתה בהריון מהיום בו נולדה (או אפילו קודם, כמו חרקים מסויימים).

ועוד שאלה סקרנית (מלווה ב"היתר" הרגיל לעבור עליה בשתיקה): באיזו מידה את מכירה את הברית החדשה ו/או את התיאולוגיה הנוצרית?
עם סגולה 760640
אסתכן ואסביר, למרות שאיש לא טען אחרת, שמי שנולדה בלי פגם היא מרי, אם האלוהים עצמה ולא בנה. כתבתי מרי ולא מרים, משום שזו דוגמה המקובלת בעיקר בקרב הקתולים ואינה מקובלת בקרב פרוטסטנטים.
איני זוכר זאת בודאות, אבל נדמה לי שגם שאלת לידתו בלי חטא ואפילו שאלת אלוהותו של ישוע מנצרת היו נושא לויכוח בין זרמי הנצרות הקדומים. אאל''ט הנוצרים האריאנים האמינו שישוע היה אדם רגיל (נניח כמו משה או מוחמד).
עם סגולה 760642
בעצם התעברה בלי פגם. בעניין זה, יובל צודק.
עם סגולה 760647
כולו יהודי רפורמי. בסה''כ הקדים את זמנו בכמעט אלפיים שנה.
עם סגולה 760648
כיהודי הצופה מבחוץ, ועם גנטיקה של תיעוב ורתיעה, אני צופה על הדת הנוצרית מתוך הקסמות ופליאה.
הנצרות מסמיכה עקרונותיה על כתבים עתיקים המתארים באופן בלתי עקבי ולא היסטורי יהודי אחד שחי לפני 2000 שנה. מדהים לראות עד כמה כל הנפלא והנשגב בנצרות, נשאב מתוך אותם דיווחים מעורפלים ולא מהתפתחויות מאוחרות יותר כמו ביהדות או באיסלם.
אפשר לראות את הניגוד הזה דרך ציון שתי עובדות יסוד: הנצרות הכנסייתית (החל בפטרוס ופאולוס) רואה את ישוע כבנו של אלוהים. הברית החדשה אכן שמה בפיו את הקריאה "אבי, אבי", אבל האם זה כל כך שונה מ"אבי, אבי, רכב ישראל ופרשיו" או "אבינו שבשמיים". לעומת זאת ישוע עצמו מקפיד לקרוא לעצמו "בן האדם".
במחשבה שנייה ההגדרה שלך קולעת להפליא. ישוע מנצרת בקע מן המצוקה והמבוכה הרוחנית של היהודים במאה הראשונה לספירה. כל מה שהברית החדשה מייחסת לו, אפשר לקשר לרעיונות שנפוצו בעולם הרוח היהודי של אותן שנות מבוכה וסער שלפני חורבן הבית.
עם סגולה 760664
ישועה בן יוסף בכלל לא התכוון לייסד דת חדשה. הוא רק רצה להכניס מוסר ליהדות. אולי אפילו לא ליהדות אלא רק ליהודים בני זמנו. רפורמיסט לכל היותר.

אחר כך תלמידיו עשו מזה דת חדשה. אני חושב שההמחזה הטובה ביותר של העניין היא ב''בריאן כוכב עליון''.
עם סגולה 760666
בדומה לאיוב ובן סורר, ישו מעולם לא היה. זאת מסקנתו של השופט כהן זל בספרו על האישיות הכי נוצרית.
עם סגולה 760667
לא יודע. אולי היה ואולי לא‏1. בכל מקרה לא היה כפי שתיארו אותו תלמידיו.
חופרי החרסים גם אמרו שממלכת דוד לא היתה, ושינו את דעתם.

___________
1 [ויקיפדיה גלוסקמת יעקב אחי ישו]
עם סגולה 760671
הגלוסקמה התבררה כזיוף.
עם סגולה 760672
בעצם לא.
עם סגולה 760673
שתי התגובות שלך מתארות במדויק את מה שקרה.
עם סגולה 760681
בהחלט סביר שהשם היה ישו. נראה שהשם „ישו״ היה יותר נפוץ מ„ישוע״ באותה תקופה (אבל שניהם היו שמות נפוצים).

די ברור שפטרוס הוא דמות היסטורית. יכול להיות שיוסף בן מתיתיהו (שנולד בערך בזמן שישו הוצא להורג ומדווח בספריו על מאורעות שונים מאותה תקופה) הזכיר את ישו. יותר ברור שהוא הזכיר את יעקב שהוצא להורג בירושלים אחרי שכבר היו לו חסידים.
עם סגולה 760690
אני חושב שהשליח יעקב אחי ישו, הוא דמות היסטורית לא פחות מפטרוס. הוא היה מנהיג הקהילה הנוצרית הקטנה, אחרי מות ישו.
יוסף בן מתיתיהו אכן מדבר יותר על הקהילה הנוצרית הקטנה במאה הראשונה מאשר על ישו בעצמו. הוא מזכיר את יעקב וכותב שהיה אחיו של ישו. יש כאלו שמערערים על האותנטיות של הקטע על הנוצרים בקדמוניות היהודים.
לגבי הגלוסקמה של יעקב אחי ישוע, הגלוסקמה אותנטית, אבל הכתובת מזוייפת. על גלוסקמאות, אפילו של אנשים חשובים מאד, בד''כ לא היו כתובות.
עם סגולה 760691
עפ"י ויקי ייתכן בהחלט שגם הכתובת אותנטית.

מתוך גלוסקמת_יעקב_אחי_ישו [ויקיפדיה]: "המומחים... קבעו, על סמך איתורה של פטינה טבעית ממקור ביולוגי שהתפתחה באופן איטי במשך מאות שנים בחריצי אותיות שונות בכתובת (בפרט בחלק הכתובת שנחשד על יד הרשות להיות חדש), כי ניתן לקבוע בוודאות כי הכתובת לא נחקקה בדורות האחרונים".
עם סגולה 760695
עודד גולן הוא זייפן ידוע ומומחה. הגלוסקמה גם לא נמצאה בחפירה מסודרת. (סיפור מציאתה לא נשמע לי אמין). בנסיבות אלו ההנחה הראשונית צריכה להיות שמדובר בזיוף.
סיפור הפטינה לא עושה עליי רושם. גם על כתובת יהואש (גם היא של עודד גולן) נמצאה פטינה מימי הבית השני ואפילו רסיסי זהב מותכים. הזייפנים פשוט לוקחים אפר מאתרי שריפה מן התקופה הדרושה ומיישנים אותו על הזיוף בתהליכים מחוכמים להפליא. לא כל כך קשה לרמות מומחים ממדעי הטבע ובפרט אם אינם מן התחום, אינם באים בגישה חשדנית ואינם מכירים היטב את הטכניקות של זייפנים.
עם סגולה 760700
ייתכן. קטונתי.
עם סגולה 760727
אותו-האיש עשה עצמו לאליל כשקרא על עצמו כאילו הוא בן של...
ב-John 5:18, ועוד).
עם סגולה 760729
אלולא הנצרות והאיסלם, לא היה רקע של טמונה באלוקים בכלל (ברחבי תבל). והכל כדי שיהיה כשיר ומוכן לימות המשיח כשהאמת חתפשט בכל העולם.(שינויי נוסחאות לפי הצזורה, אבל בעיקרון, זאת הנקודה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים