בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 04/10/23 11:46
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762384
כן, בודאי לא הועיל. אבל צריך לומר שמדובר במלכודת פוליטית שהוצבה ע"י האוייב וכמה עשרות של חסידים קנאים רצו לתוכה בהתלהבות.
להאשים תנועה המונית ולא באמת מאורגנת מי יודע כמה במעשיהם של כמה עשרות קנאים נרגזים, זו סתם דמגוגיה.
מצד אחד, אני לא חושב שצריך להתחבא מאחורי תירוצים כמו זהותם של מארגני מפגני התפילה או אפילו הפרות החוק שלהם. אני מניח שהמניע האמיתי של המפריעים הוא מיאוס מהחדירה המתמידה והממומנת בכספי הציבור של קנאי הדת למרחב הציבורי ואפילו הפרטי של החילוניים. אפילו בת"א יש מספיק בתי כנסת ואין שום צורך דחוף להפוך כל אירוע דתי להפגנה. מותר לחילוניים לרצות לקיים את אורח החיים הלא דתי שלהם, מבלי שהשכן הדתי שלהם יחשוב שיש לו זכות להעיר להם או להטיף להם מוסר.
מה שכן אפשר לומר הוא שיש כאן מסע הסתה מתוזמר כנגד המחאה, המנסה לנפח ולהגזים את מימדי האירועים לסוג של פרעות חווארה חילוניות, בואכה נאצים ואנטישמים. בינתיים לא ראיתי שהמשטרה עצרה אפילו מפגין אחד על הפרעת הסדר הציבורי של התפילות והתרשמתי לגמרי שהמתפללים היו הרבה יותר אלימים מאשר המפריעים.
גרוע מזה, היא העובדה שאוייבינו הם שרצחו את אבא ועכשיו בוכים שהם יתוםר. בחברה מתוקנת סכסוכי שכנים מסוג המתלהב הדתי שחייב לכבוש את הכיכר ביוה"כ כדי שלא יסעו שם על אופניים או החטפן הישראלי המצוי החייב להקים את סוכתו הפרטית דוקא על חלקת הדשא הירוקה הציבורית של הבניין, לכל היותר אמורים להגיע לבתי הדין.
אבל היה כאן מישהו שהיה חשוב לו מאוד להציג את המערכת המשפטית כ-deep state של זקני ציון או כסניף של מרץ ועכשיו הוא בוכה שעושים לו "פרהוד".
עיריית ת"א החליטה שאינה מסכימה להפרדה מגדרית במרחבים הציבוריים שלה. ובית המשפט אישר את זה. אפשר להתווכח אם זה מוצדק או לא, אבל האזרח מן השורה אמור היה להניח שבתי המשפט יודעים מה הם מחליטים, בודאי יותר ממנו עצמו.
מעבר לעניין הצדק והתועלת מול נזק, יש כאן לדעתי עניין משמעותי יותר עבור המחאה. המחאה מטלטלת בין שתי פאזות. בםאזה אחת, אנו כִּמְטַחֲוֵי קֶשֶׁת מהחזרה לשלטון. זה רק עניין של זמן עד שנשיג את הרוב האלקטורלי והבעיה המרכזית שלנו היא איך משקמים את סוג הלכידות והמשילות שנדרש כדי שמדינה שבטית צנטריפוגלית כמו ישראל תוכל להמשיך להתקיים. הפאזה השנייה היא שאנו שוקעים למצב של מיעוט קבוע (כמו הסקטור הערבי למשל) והבעיה המרכזית שלנו היא איך להגן על הסקטור שלנו מהתנכלות השלטון.
יש להעיר כאן, שאנו כרגע תלויים על חודם של מנדטים ספורים לכאן או לכאן ואיש אינו יודע כרגע מהי הפאזה הנכונה. הדרך מן המצב כרגע לביסוס רוב יציב רחוקה עדיין מאד.
שתי הפאזות האלו מכתיבות את הטקטיקה התואמת להן. אם אנו המדינה בדרך אז ההשתלטות על המרחב והתודעה הציבורית היא הכרח. משמע להגיד לכל האחרים מה נכון ומה חוקי היא הדרך הנכונה. ואם אנו סוג של סקטור נרדף אזי עלינו לדבוק בכל תוקף בסרבנות שתמנע פגיעה בערכים ובקניינים של הסקטור. והדרך הנכונה כאן היא לזכור שהסרבנות אינה זכות אלא חובה.
המחאה נראה שהולכת בדרך המדינה בדרך ולא מן הסיבות הנכונות. מלכתחילה נוצרה הפרדה בין האופוזיציה הפוליטית לבין הנהגת המחאה. זהו ניגוד למה שקורה אצל אוייבינו, שם המנהיגים הפוליטיים גם מובילים את המחאה החברתית שלהם. יש שיאמרו שזו תוצאה מתבקשת מן התיעוב כלפי הפוליטיקה המפלגתית שקנתה לה שליטה בציבור. אני חושב שיש סיבה נוספת. נראה שמנהיגינו הפוליטיים (בני גנץ ויאיר לפיד) הם מסוג האריסטוקרטיה של "אלוהים לשלטון בחרתנו". הם מחכים שנפתולי הגורל או משהו אחר יעניק להם את השלטון על מגש מוזהב ואז הם ינווטו אותו על הרוחות של ברירת מחדל שהיא לעשות ולהרגיז מה שפחות. הם אינם מן הסוג שיכתת רגליו מן הבימה בקפלן לכיכר חורב ולהפגנה של 10 אנשים בכרמיאל. הם אינם מן הסוג של הפוליטיקאים היודעים שאת השלטון לא מקבלים אלא צריך להשיג אותו. אלמלא הרעה החולה הזו יכלה האופוזיציה הפוליטית לתפוס את פאזת המדינה בדרך והמחאה את הפאזה של תנועת ההתנגדות ובשורה הסופית, זה היה מחזק את שני הצדדים.
בדיעבד מה שקרה הוא שהמחאה תפסה את פאזת המדינה בדרך ואילו האופוזיציה הפוליטית הולכת ונדחקת אל שולי התודעה. לדעתי זוהי סיבת העומק מדוע האופוזיציה לא מצליחה לזכות בעשרת המנדטים האחרונים להן היא זקוקה, אפילו בהינתן ממשלת הכישלון המתגלגל של המנוול. אילו זכתה בהם, אני מניח שגם העריקים מן הצד השני היו מגיעים.
אני חושב שזו טעות של המחאה להרחיק עצמה מתנועת ההתנגדות והסירוב רק על סמך שני מנדטים היפוטתיים בסקרים. ההבנה של הציבור שלנו שהוא לא מוכן יותר לממן את החינוך והילודה של אוייבינו וההבנה שאיננו יכולים להפקיר את ילדנו לשרת בצבא הכפוף לערכים ואג'נדות הנוגדות את אמונתנו, הן בסיס חיוני להקמה מחדש של החברה הישראלית. בלי זה אין כל טעם בהמשך המאבק ועדיף להתרכז בהצלת הניצולים ורילוקיישן. העובדה שישראל הראשונה הצליחה לקיים את צה"ל על אף ההשתמטות החרדית והשירות החלקי והבעייתי של הכיפות האחרות ואילו ישראל השנייה מנסה לשרוד ע"י גיוס בכפייה של ישראל הראשונה היא חריגה וסוטה, אבל זו כנראה האמת.
באופן עקרוני, אני חושב שמוטב למחאה להתרכז במה אנו צריכים לעשות ולא לעשות ופחות להתעסק עם ההפרדה המגדרית אצל אוייבינו ובהתנהגותם המבישה של נבחריהם.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762391
אתה עדיין אומר ש(ה"מחאה")-פרעות השנאה היו רק נגד ה"הפרדה" אחרי הדו"ח של המועצה הדתית על 18 מקרים כולל ללא מחיצות?
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762400
טוב, במקרה זה אני צריך להודות שה"טלביזיה" צועקת עליי.
א. כתבתי הודעה ארוכה יחסית ולכן איני יכול לבוא בטענות למי שמאמלק אותי. אבל לא ראוי לשאול שאלות ולבוא בטענות על תגובה שלא קראת.
ב. לא כתבתי שההפרעות היו בגלל המחיצות. למעשה כתבתי את ההיפך.
ג. באיסלם הנשים לא מתפללות ואין צורך בהפרדה.
ד. לא ידוע לי שמישהו מפריע או מתנגד להפרדה מגדרית בבתי הכנסת. מדובר כאן על הפרדה במרחבים ציבוריים שאינם בית כנסת. ככל הידוע לי בחתונות חרדיות ולפעמים גם דתיות יש הפרדה ואיש לא מפריע.
ה. לא זכור לי שהמוסלמים בקשו לשחוט כבשים בחג הקורבן בכיכר דיזזינגוף או בכיכר השעון ביפו.
ו. גם אם אני סבור שמוטב למחאה להרגיע בעניין ההפרדה המגדרית, אין זה פוטר אתכם, לפחות לעת עתה, מקיום החוקים והתקנות במדינה, גם אם אתם מאמינים שיש לכם חוקים טובים יותר.
ז. אולי תניחי כבר לסיפורי המעשיות על פרעות ופורעים? ככל הידוע לי אף בית כנסת ואף סוכה לא נשרף ושערה מראשו של איש לא נפלה. וממה שהראו בטלביזיה האלימות היתה מצד המתפללים.
ח. בכיכר דיזינגוף ובכיכר הבימה, היו שוטרים שאבטחו את התפילות הציבוריות (אותם שוטרים שסרבו להתערב בעניין המחיצות). אם היו הפרעות כמו אלו שתוארו בדו"ח המועצה הדתית, מן הסתם השוטרים היו עוצרים לפחות פורע או שניים.
ט. לפי הדו"ח של המועצה הדתית, מלבד ההפגנות בכיכרות דיזינגוף והבימה, עוד 14 בתי כנסת בת"א ראו לנכון לקיים תפילת נעילה בחוץ. האם הדת היהודית בישראל הפכה לכלי שרת בידי המפלגות הפוליטיות הדתיות ועורכת הפגנוצ פוליטיות כדי לשרת את האג'נדה של גפני וחבריו על מלחמת דת?
י. אתם לא למדתם את השיעור הזה, אבל חופש דת פירושו גם חופש מדת. הצורך שלך לקיים את מצוות הדת אינו מעניק לך את הזכות לפלוש לד' אמותיו של מישהו שאינו חפץ להשתתף בקיום המצוות, בדיוק כפי שאינך רשאית לאלץ אפאחד להניח תפילין או לברך על המזון.
כ. כבר שנים רבות תומכים של החוגים שלך מפריעים ותוקפים אנשי תקשורת מן התקשורת הלא תעמולתית. בינתיים לא שמעתי שמתנהלת מלחמה נגד התקשורת.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762401
ותודה לך ולחבריך שלמדתם אותנו את החשיבות של המלחמה בהפרדה המגדרית.
תמיד היתה הפרדה מגדרית בבתי הכנסת ובאירועים אחרים של הקהילה הדתית ואיכשהו זה לא הפריע. כל הזמן, המנהג הלא בריא הזה מתפשט וכטבש עוד ועוד מרחבים: תחילה בתי ספר, אירועים וחגיגות, חופי ים וכעת גם כלי תחבורה, מקווי מים וכיכרות ציבוריות. חייבים לשים לדבר גבול. אינכם יכולים להביא אתכם לכל מקום את מנהגכם כאילו הם גזירה משמיים.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762402
הציבור החילוני צריך להפנים שהוא לא יכול להתחיל להגיב במלחמות מגננה, ברגעים האחרונים, כשהם כבר ״עברו את הגבול״. את המלחמה כנגד ההפרדות המגדריות (או סגרגציה על פי צבע עור ומוצא או אפליית נשים או חינוך לבורות) *אנחנו* צריכים לעשות גם אצלהם‏1, גם כשהם לא עוברים את הגבול ומנסים לעשות זאת גם אצלנו‏2. כדי להלחם בכפיה דתית יש גם לתמוך (במידה מסוימת) בכפיה חילונית. אי אפשר לאפשר להם לעשות מה שהם רוצים, גם אם זה בתוך הקהילות הבדלניות שלהם. גם שם יש אנשים וגם לאנשים שנולדים לתוך החברות הללו לא מגיע להיות תחת רודנות דתית חשוכה, בדיוק כמו שלי ולך לא מגיע לחיות תחת רודנותם של קלגסי הפונדמנטליזם ביהדות.

___________
1 הויכוח צריך להיות על המידה בה אנו צריכים לעשות זאת. לא על האם אנחנו צריכים לעשות זאת.
2 ורצוי לעשות את זה עם שילוב של שיתופי פעולה עם גורמים ליברליים וחיזוקם בתוך הקהילות ״שלהם״ ולא רק על ידי ״מלחמות״ מבחוץ.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762405
הנשים כן מתפללות באיסלם. נא לא לקשקש כדי להצדיק פרעות שנאה ואפרטהייד אנטי יהודי.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762407
א. הנשים כן מתפללות באיסלם - לשם שינוי, את כנראה צודקת כאן.
ב. המנהג של חובשי הכיפות לעשות עצמם שווים לערביי ישראל הוא הולכת שולל ומנהג מתועב. כאשר מדינת ישראל תרשה ותממן לערבים להקים מערכת חינוך ברוח דאע'ש והחמאס, אז תבואו בטענות. בינתיים, נראה שהישג אחד כבר השגתם: נראה שחלק משמעותי מן השמאל מתייחס לערבים ולחרדים באופן דומה, כפי שמתייחסים לאוייב.
ג. פרעות שנאה ואפרטהייד אנטי יהודי - גם אם תחזרי על השקרים האלו עוד מאה פעמים, הם ישארו מה שהיו בפעם הראשונה: שקרים חלולים ודברי הסתה.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762411
זה פייק ניוז וערמת שקרים, וחבל שגם שוקי למטה מתייחס לעובדות בדו"ח המפוברק הזה כלשונן.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762412
לא נכון
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762418
זה דו"ח קיים ולא מומצא של המועצה הדתית ת"א. האם כל העובדות שם מדוייקות? לא יודע. לדעתי זה גם פחות חשוב.
גם אם כל מילה שם היא אמת, החשוב הוא שבשיטת "נועה" אני יכול לטעון שחובשי הכיפות בישראל עורכים פוגרומים בנוצרים ושורפים את כנסיותיהם.
מה הטעם להכחיש שהדתיים בישראל ובפרט החרדים, עלו לנו על העצבים ואנחנו לא כל אוהבים אותם כרגע. חלקים מסויימים בנו, לא אוהבים אותם, באופן פעיל יותר.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762425
אם קראת, המועצה הדתית עצמה אמרה שבדו'ח נפלו 'אי דיוקים'.
עם זה שאני לא מכחיש את פסקתך האחרונה, ראוי לשים פייקים במקום הראוי להם (פח האשפה הציבורי) ולהוקיעם.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762427
אני חושב שאתה צודק ולראיה המשטרה שלא עצרה אפילו אחד מאותם פורעים לכאורה. (אלא אם כן השר אב"ג הוריד הוראה לגלות סבלנות מיוחדת כלפי מתפרעי השמאל :)).
הבעיה כאן היא הסכיזופרניה של המחאה בנוגע לשאלה אם אנו מוכנים לקבל את הנאראטיב של האדמו"ר גפני על מלחמת דת ולהכנס אליה. על כך כתבתי במקום אחר תגובה 762384 .
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762431
בהחלט חלק מהמטרות העיקריות של המחאה (בטח בחמישייה הפותחת, אולי אפילו בשלישייה) היא מלחמה בהכפפת החילונים והמסורתיים לערכים וכפייה דתית (בצורה הקיצונית - הסדרה מחדש של יחסי דת-מדינה).
והרי שלוש הסיבות העיקריות מאחורי ההפיכה המשטרית הן:
א. בריחה ממשפט פרסונלי.
ב. השתלטות חרדית-דתית על משאבי המדינה וסדר העדיפויות שלה.
ג. השתלטות גזענית-משיחית על משאבי המדינה והחלטותיה.
(ביבי/חרדים/עוצמה יהודית בהתאמה).
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762434
בעקבות ראיית הסרטון של תכנית הצינור שמראה שהדו"ח של המועצה הדתית לא ממש דבק בעובדות, הרושם הראשוני שלי רק מתחזק. מצד שני, אולי זה הזמן לרויזיה של 180 מעלות לעמדתי ביחס למחיצות.
העובדה החשובה הנחשפת בדו"ח הוא המנהג המתפתח של הוצאת התפילה אל מחוץ לבתי הכנסת. פעמים רבות זה לחצר ביה"כ, אבל יש די דוגמאות של כיכרות וצמתים. ודוק, מדובר בת"א ולא בבני ברק, כפר חב"ד או קריית מטרסדורף. כאשר אתה מוציא את התפילה לרשות הרבים, אתה צריך להביא בחשבון שכמה אנשים יצעקו לעומתך "דמוקרטיה" או "בושה".
מאחר ותפילות החוצות היו בת"א, ורובן היו עם מחיצות למיניהן, עולה התהיה האם לא מדובר בניסיון מאורגן ,לאתגר את החלטת עיריית ת"א למנוע הפרדה מגדרית במרחב הציבורי?
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762438
אין פה תהייה,זה ידוע וברור שזה נסיון מאורגן.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762439
קמפיין של הפרת חוק
כן, לפחות אני קבלתי כאן שיעור.
"מאורגן" זה במונחים מקומיים, אבל זו מתקפה פוליטית גם אם היוזמים הם מתנדבים מטעם עצמם.
יש כאן אנשים שכופים עצמם על הציבור ומובילים מסע של הפרת חוק רק משום שלהם עצמם יש חוק טוב יותר.
זכותו של כל אדם שמתפרצים לרשות הציבור שלו להפריע ולהתנגד בודאי עולה על זכותו של מי שמתעקש להפר את הסדר הציבורי באופן פרובוקטיבי. הייתי ממליץ לעיריית ת"א לצייד את הרב בהודעת קנס. אולי בדרך זו יבטיחו שכף רגלו של הרב לא תדרוך יותר בת"א.
המסע האנארכיסטי הוא חלק ממערכה של מיטוט שלטון החוק שמנהל הימין לאורך עשרות שנים. זה כולל התיישבות בניגוד לרצונן של הרשויות, התנגדות לביצוע הוראות חוקיות של הממשלה, תפילה ופרובוקציות על הר הבית וכרגע עומד בהפיכת רחובות ת"א לבתי כנסת.
איני עוסק בזילות התפילה שיש בהפגנות אלו. עמדו על כך מגיבים דתיים. יש כאן עניין קרוב לנו יותר. אם תפילות בבתי הכנסת הופכות לכלי ניגוח במלחמה הפוליטית, עולה על הפרק השאלה איך מחייבים את כלל האוכלוסיה במימון מוסדות וארגונים פוליטיים-מפלגתיים שכחטא על פשע גם מקדמים הפרת תקינה עירונית. האם לא הגיע הזמן שהציבור בת"א יפסיק לממן את המוסדות האלו ויתחיל לחייב אותם בארנונה ובתשלומי חשמל ומים.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762440
גזעני-איש מחאה "אמיץ" דוחף את ליאון די כשהתפלל..
אבל יש עדיין מישהו שמנסה איכשהו לומר שפרעות השנאה ביום כיפור היו בגלל "הפרדה" כאילו, ולא שנאת יהדות.
בנימין נתניהו כתב: "איש מחאה דוחף את הרב ליאו די, ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני, רק בגלל שהוא עוטה טלית ומחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762441
גם בעניין זה את/אתה מפיץ שקר על גבי שקר כהרגלך.
איפה בדיוק נכנסת הגזענות לסיפור שלך? הדוחף אינו יהודי?
הולך ומתברר שדוקא עניין ההפרדה הוא העניין. מילא אדם מתפלל ברחוב, מה פתאום הוא מעמיד שם מחיצות? תכף ירצה גם להציב שם ארון קודש.
מי סיפר לך שהיהדות היחידה שיש זה היהדות שלך?
מה עניין רעייתו ובנותיו שנרצחו בפיגוע טרור לכאן? האם זה מעניק לו חסינות להפר את החוק? אולי זה גם נותן לו את הזכות להרוג איזה אנטישמי שאת תבחרי בשבילו?
איך קשורים הטלית וארבעת המינים לכל הסיפור?
האנטישמים האמיתיים בכל הסיפור הזה הם את ושכמותך אשר לא בוחלים בשום סיפור ובשום כזב כדי להשחיר ולהסית נגד יהודים.
ואשר למנוול מחוג הסילון הוא מוכיח בפעם המי יודע כמה שלא זו בלבד שאינו ראוי להיות רוה"מ, אלא שהוא גם מקשה מאד על מי שמתאמץ מאד שלא להצמיד לשמו את התואר אנטישמי.
וַיַּתְעוּם כִּזְבֵיהֶם 762445
קול הרעם מערוץ 14
ככל שאתה מעיין במהלכי המתקפה של שונאי ישראל חובשי הכיפות אתה מבין כמה רחוק הלכה שנאתם: וְעֶבְרָתוֹ שְׁמָרָה נֶצַח.
הרב ליאו די יהודי תם שהביא מאנגליה את אשתו ושתי בנותיו כדי שימותו כאן בפיגוע טרוריסטי של פעילים פלשתינאים, עומד שר וזועק מול אזרחים תל אביבים המומים "עם ישראל חי, עם ישראל חי". הרב הזה, שכפי שלא ידע לאן הוא מביא את בני משפחתו, גם אינו בקיא בכל פרטי נאראטיב ההסתה והשנאה מבית ערוץ 14 ומתקשה לשתף אתם פעולה, כאשר הוא חושף מפעם לפעם כל מיני עובדות שלא מתאימות לתסריט הכתוב מראש.
האנשים המרושעים ומלאי השנאה הללו עושים שימוש ביהודי הזה כדי לכבוש את רחובות ת"א ולדרוס את רצונם ומנהגיהם של אנשים חילוניים.
עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה אם תושבי ת"א היו נוהגים כפי שצריך לנהוג בחבורת תמהונים הפורצת לחצרך וזועקת עליך מעמקי לבה קריאות בלתי מובנות. רוב בני האדם היו מכים את החבורה מכות נמרצות ומפזרים אותה לכל עבר, בתקווה שלא ישובו עוד. רק תארו לעצמכם את הוריקן הצדקנות וההתקרבנות שדבר כזה היה מניב לערוץ 14 ושולחיו.
אין שום דרך בעולם להמשיך וליפול בפח מתק השפתיים ודברי החלקות שלהם, אנשים אחים אנחנו וכדו', בזמן שהם נוקטים בכל מזימה ונבלה שעולה על דעתם כדי לשעבד אותנו לרצונם. "אֶת בְּנֵיכֶם יִקָּח וְשָׂם לוֹ בְּמֶרְכַּבְתּוֹ וּבְפָרָשָׁיו וְרָצוּ לִפְנֵי מֶרְכַּבְתּוֹ: ... וְלַחֲרֹשׁ חֲרִישׁוֹ וְלִקְצֹר קְצִירוֹ וְלַעֲשׂוֹת כְּלֵי מִלְחַמְתּוֹ וּכְלֵי רִכְבּוֹ: ... וְאֶת שְׂדוֹתֵיכֶם וְאֶת כַּרְמֵיכֶם וְזֵיתֵיכֶם הַטּוֹבִים יִקָּח וְנָתַן לַעֲבָדָיו: וְזַרְעֵיכֶם וְכַרְמֵיכֶם יַעְשֹׂר וְנָתַן לְסָרִיסָיו וְלַעֲבָדָיו: ... וְאֶת בַּחוּרֵיכֶם הַטּוֹבִים וְאֶת חֲמוֹרֵיכֶם יִקָּח וְעָשָׂה לִמְלַאכְתּוֹ: צֹאנְכֶם יַעְשֹׂר וְאַתֶּם תִּהְיוּ לוֹ לַעֲבָדִים:".
אין כל דרך אחרת לפרש את הדברים מלבד שמדובר באוייב לכל דבר, שיש לנהוג בו כבדהו וחשדהו ובכל מקום שיש חשד לכוונות השתלטות מצידו, יש לנקוט סרבנות עיקשת ומוחלטת. אסור שת"א תהפך לבני ברק או אפילו ירושליים. אין להתיר לזרים לבוא לתוכה ולכפות עליה את אורחותיהם.
ולפושעי ערוץ 14 יש לפתוח מגילה ובה ירשמו כל פשעיהם לעת יבוא נקם ושילם.
ולרב ליאו די יאמר, יניח לנו כבודו, ילמד וישכיל קודם היכן הוא חי ולא ינסה לנהגנו בבחינת הילד המנהיג את רבו.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762444
אני נוטה לחשוב שזה הסרט הערוך בצורה החשודה ביותר שקיימת.
ברסלר גזענות משיחית שנאה וכו' 762451
"עולה התהיה האם לא מדובר בניסיון מאורגן ,לאתגר את החלטת עיריית ת"א למנוע הפרדה מגדרית במרחב הציבורי?"

זה כמו שעולה התהיה שאולי האפיפיור נוצרי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים