בתשובה להאייל הקוטב, 22/05/25 16:05
חיפה והקריות 778983
לעניות דעתי שרות בצבא ההגנה לישראל בשנים בהן הוא אכן היה צבא הגנה אינו פגם מוסרי אלא להיפך.

אשר לבית המקדש, מצידי זה רעיון מצויין שרק פאציפיסטים גמורים או משתמטי גיוס יבנו אותו, ויותר מזה: בעקבות הרשכ"ג הייתי מפרש "כי דמים רבים שפכת לארץ" במובן המרחיב, וטוען ש"דמים" מתייחס גם לדמם של בעלי חיים, וראה לדוגמא "וְאִישׁ אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּמִן הַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם אֲשֶׁר יָצוּד צֵיד חַיָּה אוֹ עוֹף אֲשֶׁר יֵאָכֵל וְשָׁפַךְ אֶת דָּמוֹ וְכִסָּהוּ בֶּעָפָר" (ויקרא י"ז, י"ג), דהיינו הייתי דורש גם שהעוסקים בבניית המשכן יהיו גם צמחונים למהדרין גם אם במקור זה לא נדרש, מן הסתם בגלל שלא היו צמחונים באותם ימים (ברשותך אדלג על שאלת הקורבנות כי קצר המצע, ורק אזרוק לחלל האויר את האס המרוט לעייפה ואומר "מטאפורה").
חיפה והקריות 778992
> ״מן הסתם בגלל שלא היו צמחונים באותם ימים״
>> לא מן הנמנע שהצמחונות הייתה אידיאל ‏1 גם בימים ההם, אחרת אלוהים היה מוריד להם שווארמה מהשמים ולא מן.
-----
1 "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים: הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ, וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זֶרַע – לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה."
חיפה והקריות 778993
רגע, יחד עם המן הוא גם הביא שליו, כמדומני?

(ומן באמת לא נשמע לפי התיאורים כבשר, אבל גם לא ברור אם הוא מן הצומח. אני מניח שיש ספרות שו"ת ענפה בשאלה אם הוא היה חלבי, בשרי או פרווה.)
חיפה והקריות 778994
בדיוק מה שעמדתי לומר.
חיפה והקריות 778999
על ׳אכילת׳ הבשר הם נענשו בעודו בין שיניהם ונקברו בקברות התאווה [ויקיפדיה].
חיפה והקריות 779002
אני מאד מפקפק בכך שהיא היתה אפילו אידיאל, אבל גם אם כן היא לא היתה אידיאל שניתן לממש בתנאי התזונה של פעם. ואם היא אכן היתה אידיאל, הייתי מצפה שלפחות בבית הקדוש ביותר לא יעסקו בשחיטת בהמות אלא, בדומה לבודהיסטים, יגישו לשם יתברך ארוחות צמחוניות. טוב, אני מבין שמה שמותר לקיסר אסור לשור, אבל לא שמעו שם, בעולמות העליונים, על דוגמא אישית (המממ, ההוא שהרג את כל האנשים והחיות מלבד זוג אופנתי אחד מכל מין כנראה חושב אחרת ממני. תיקו).
חיפה והקריות 779007
תזה מקובלת היא שההוא שהרג את כל האנשים והחיות מלבד זוג אופנתי, עשה את זה *כי* הם הפסיקו להיות צמחונים והתחילו לאכול בשר, ובהתאמה הוא גם לא רצה קורבנות (אחד המקורות היוהיסטים). לעומתו, זה שהרג את כולם חוץ משבעייה אופנתית מכל סוג, פחות היה בעניין של צמוחונות וציפה לקבל קורבנות (המקור הכהני).
חיפה והקריות 779009
לא הכרתי. מה הרעיון להרוג בגלל אכילת בשר ואז להכשיר (תרתי משמע) אכילת בשר? נפלאות הן דרכי השם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים