בתשובה להעלמה עפרונית, 15/07/25 13:12
אגרת גודש מתוכננת גם בגוש דן 780287
אני רוצה לתרום לשיחה 3 נקודות.

א. זה לא משחק סכום אפס. אם אפשר לעודד אנשים לסוע פחות ברכב פרטי כולם ירוויחו, כולל אלו ש*עדיין* נוסעים ברכב פרטי - הם יהנו מפחות פקקים.

ב. שינוי התנהגות ע" אגרת גודש זה בסל ה"אמצעים פסיכולוגיים" ויש בסל הזה אפשרויות נוספות.

לדוגמא יש תמריצים כלכליים כגון החזר נסיעות מהעבודה - שאפשר לתת ורק לתחב"צ. או לחלופין לסגור איזורים מסויימים לרכב פרטי, בתנאי שיש להם שירות טוב של תחב"צ. לדוגמא אם יש מקום כמו איזור התעשיה של רמת החייל או איזור גני התערוכה שיש לו שירות טוב, אפשר לסגור אותו לרכב פרטי (יכול להיות משהו פשוט כמו תמרור "כניסה רק לתחבורה ציבורית").

ג. נושא המימון הוא בעייתי. לפי הכתבה בגלובס אגרת הגודש מהווה מקור מימון לפרויקטי תחב"צ.

- מה יקרה אם ההכנסות מאגרת הגודש יהיו נמוכות מהצפוי?
- בתור אנקדוטה, המדינה מרוויחה ממיסים על דלק 17 מיליארד ש"ח בשנה שזה פי 10 עד 15 ממה שמצפים שמס הגודש יביא. המטרה העיקרית של אגרת הגודש צריכה להיות לעודד אנשים לבחור בתחב"צ (או לעבוד מהבית). לא להיות עוד סוג של מקור מימון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים