בתשובה לערן בילינסקי, 25/07/02 19:10
לא ניסחתי את עצמי כמו שצריך 80873
אני לא טוען שהמאמר שיקרי, אני כן טוען שהוא לא משקף מציאות.
אנסה לנסח יותר במדויק את מה שהפריע לי.
''וולגריות פסוודו אינטלקטואלית'' כך אני קורא לסוג כזה של מאמרים, ושל חלק מן התגובות (התגובה של ברקת היא דווקא דוגמא טובה, ומעצבנת במיוחד, לסוג כזה של וולגריות)
הוולגריות הזו מתאפיינת בנקיטת עמדות אליטיסטיות לכאורה (נהגי מוניות הם וולגריים , תגרנים בשוק מתנהגים בחוסר תרבותיות, ישראלים הם עם חסר נימוס ופאשיסטי, אם לשלוף מן המותן כמה דוגמאות) שמשמשות לרוב כדי להבדיל את עצמך מן האחר וליצור אצל הדובר הרגשת עליונות מזויפת, הווגריות הזו התבטאה בצורה יוצאת מן הכלל במוסף שהוציא עיתון הארץ לפני כמה שנים תחת הכותרת ''הישראלים הוולגרים'' ושהתוכן שלו, אם לנסח אותו בפשטות היה ''כל מי שהוא לא אני (קורא הארץ) הוא וולגרי ומגעיל''
העמדות האלו מעצבנות אותי, והמאמר הזה עצבן אותי באופן מיוחד,לא בגלל התוכן שלהם, טקסטים ירודים וחסרי מעוף מופיעים בכל מקום, אלא בגלל היומרה שעומדת מאחוריהם,
''קינות'' של היאפי הישראלי המצוי, שלמד לפעמים
להתנסח אבל לא לחשוב באופן עצמאי, שלרוב נשמעות כאילו יצאו מפה אחד, ומסתירות מותה התנשאות עילגת, לא ראויות להופיע פה.
לא ניסחתי את עצמי כמו שצריך 80874
רם כך, אני חושב שאני אשאיר את הבמה לכותב המאמר כדי שיגן על מאמרו. הוא פה בסביבה. ניר, אתה מוכן לגשת לרגע?
כותרת תגובתך הולמת מאד 80913
המאמר הזה, חביבי, עצבן אותך מסיבה אחת בלבד: *אבא שלך*. נקודה.
אל תספר לי על אינטלקטואליזם ועם אליטיזם ועל שטויות. אבא שלך נהג מונית, אז, עם כל הכבוד, דעתך אינה אובייקטיבית.

כמובן שמתקיפתך לא הבנו, אנו הוולגריים האליטיסטיים, האם זו זכותם הקדושה של נהגי מוניות, כולם, חלקם או מיעוטם, עם או בלי אלה המקורבים אליך אישית, להתייחס ללקוחותיהם באופן שערורייתי וגזלני ולאחר כן (או לפני כן) להפגין להם מתחת לבית. וולגאריות כזו הרי היא מעצבנת ונטולת מעוף, כמובן, ולא היתה עולה מעולם על דל שפתי או עטי אילולא היתה האמת המצערת לאמיתה.

(רמז: בתגובתך הבאה, נסה להתייחס *לעובדות*, וזאת להבדיל מדמגוגית PC זולה - תודה. מעולם לא הייתי PC ואין בכוונתי להתחיל כעת)
80917
בין pc לגס רוח יש הרבה דרגות ביניים.
טעות בידך. 80951
הנה - בא הכותב הנכבד איתי כ, ובשם ה-PC הנאור קורא למאמרי "מסריח" ו-"גזעני", ואף לנמק אינו טורח (למעט קשריו המשפחתיים, כמובן). ראה זה פלא - PC וגסות רוח בכפיפה אחת!
נימקתי 80956
בשתי הודעות די ארוכות.
אם לא הבנת משהו אני אשמח להבהיר.
אבא שלי נהג מונית 80959
1.האם גילוי נאות פוסל אותי מתגובה עניינית?
2.ה"דעות" שהזכרתי קודם הם חלק מהPC הישראלי המקובל.
להבדיל מדעות גזעניות כלפי ערבים למשל, או הומוסקסואלים.
כך שאתה לא מוציא את עצמך מתוכו ואני כלל לא היתייחסתי אליו.
3.האם ערכת מחקר כלשהו על התנהגות נהגי מוניות, מהמאמר שלך הבנתי שאתה בעל מכונית פרטית, שנזקק לשירותים אלו לעיתים רחוקות, האם יש לך מספיק מידע כדי לקחת מקלדת ליד ולהכליל.
גם אם כתבת על מיקרים םרטיים של התיחסות לא הוגנת של נהגי מוניות, בצורה שבה נכתב המאמר, ובאופן שבו מוצגים הדברים בפורום המכובד הזה, ניתקת את המקרה שלך מהסיטואציה המדוברת ויצרת הכללה לא הוגנת ולא ראויה.
לא הגבת לדברים פרטניים שכתבתי בתגובות קודמות, וגם לא ל"תזה" הכללית שהצבתי.
אתה, וגם ברקת, העדפתם את הדרך הקלה בה שמים את הדעה שלא מוצאת חן בעינכים תחת מרכאות ומלעיגים עליה בלי להתמודד איתה באמת.
זו אחת הדרכים היותר קלות, ועלובות, לסתור דעה, ממש כמו חזרה על דברי המתווכח איתך תוך כדי עיוות מגוחך של קולו.
אם יש לך מה לומר חוץ מ"אבא שלך נהג מונית" אשמח להגיב, אם לא אני רואה את עצמי פטור מכך.
אבא שלי לא נהג מונית 81037
1. גילוי נאות לא פוסל אותך מתגובה עניינית. לצערי, תגובתך *לא* היתה עניינית לתוכן המאמר.
2. איני יודע מהו ה-PC הישראלי המקובל, אבל אם נוטים רבים לדמיין, לשמע המילים "נהג מונית", מספר מנהגים שליליים (ואני לא מדבר על ריחות ומראה, לא כאן, לא במאמר ולא בכלל, אז רד לך מעצי), הרי שאני אישית, לנוכח הנסיון שצברתי במהלך השבועות האחרונים, מסוגל להבינם (מאז כתיבת המאמר קרתה לי עוד תקלה "משעשעת" עם נהג מונית, אגב - הוא הציע בנדיבות לעשות סיבוב גדול מאד מעבר לפקק בכביש, וכשביקשתי לרדת במקום *סירב* להורידני ונאלצתי לפעול בתקיפות רבה).
3. לא ערכתי מחקר, וכפי שראית - לא התיימרתי לכך. החוויות הרשומות מעלה הנן אמיתיות לחלוטין, והן קרו בסדר וברווח הזמנים המתוארים מעלה. *אני*, האזרח הקטן, נכווה כמעט בכל פעם (נדירה, נכון - מעניין למה!) בה אני נכנס למונית. זה קורה בתל אביב (כמצוין בכתבה, אגב, מה שהופך את תגובתך הירושלמית לחסרת ערך עוד יותר), זה קורה לי. גם ההפגנה שתיארתי אמיתית לחלוטין.
עכשיו - על מה אתה מלין? על שכתבתי את האמת, *כל* האמת ו*רק* את האמת? האם הייתי צריך לחפש נהג מונית ידידותי מתחת לאדמת אבן-גבירול-ת"א כדי לזכות באמונך? או שמא להמציא אחד? כי *אני* עוד לא נתקלתי בו, במהלך שנות מגורי בעיר הזו. מה תעשה לי?
או שמא תלין על כי אני מתנשא מעל נהגי המוניות, בבחינת "אני יותר טוב מכם"? הכיצד? מעצם דעתי כי מובן מאליו ש*מגיע* לי - כן, כן!
*מ ג י ע* לי שירות טוב בעד כספי? מתוך הרעיון שהפגנת נהגי מוניות, לאור ההתנהגות ש*אני* מקבל מהם, היא חוצפה ושערוריה?
מצטער - ה-"תזה" שלך, אם לחזור על דבריך, מריחה ממשהו. אני לא בטוח שאני יודע ממה, אבל אנ'לא אוהב את הריח.

ועוד דבר. כתבת כי המאמר "גזעני ומלא שנאה". יתכן כי אינך יודע מה פירוש מילים אלה, ולכן אני נוטל על עצמי להשכילך בנושא:

--הצהרה: הקטע הבא *אינו* מהווה בשום פנים ואופן את דעתו של הכותב או חלק ממנה, אלא משמש לצרכי הדגמה *בלבד*--

"נהגי המוניות, אותו עם של יצורים תת-אנושיים מתועבים, מגודלי זיפים, רופסים ונודפי צחנה עדינה במקרה הטוב; לא תוכל להתעלם מנוכחותו של אחד מהם לו פגשת אותו סתם כך ברחוב. בתוך כלי רכבו המטונף, הופך כל נהג שכזה לשליט העריץ של ממלכתו הקטנה ונטולת ההיגייניות: מוסיקה נחותה וברברים, קולות חרחור במכשיר הקשר - שיש להתפלא על כי יש ביד הנהג את היכולת הטכנית להפעילו - וריחות עזים של פריטי מזון והפרשות גופניות. שפת הדיבור של אותו מלך בזעיר אנפין אינה מהווה שיפור ניכר למתואר קודם..."
וכו'. *זה*, חמודי, קטע מלא שנאה וגזענות. ככה, שתדע.
חוזר בי 81253
המאמר שלך לא היה
"גזעני ומלא שנאה"
אלא רק
"גזעני ומלא שנאה ברוחו"

ואני מלין על כי כתבת בכלל על חוויותיך חסרות הערך*
לפורום הזה, ועל עורכי הפורום הזה כי קבלו את מאמרך חסר הערך.

*חסרות ערך בגלל מה שהסברתי למעלה ואתה לא ניסית כלל להבין.

בברכת " דרך צלחה"
איתי
חסרות ערך, כוונתך, 81288
לאלה מאתנו המקורבים לנהגי מוניות, שכן אלה האחרונים, מסתבר, אינם מסוגלים לחטוא לזולתם כמלוא הנימה.
או שכן.

חסרות ערך, כמובן, כשהן קורות לזולתך. תמהני כיצד אתה היית מגיב אליהן. ודאי היית אומר "הו, נהג זה מחרף ומגדף אותי, ואף לא מוכן להביאני ליעד שסוכם מראש - הבה ואתן לו את כל תכולת ארנקי, מסכן שכמותו!"
או שלא.

ראוי לך לחזור בך מכל שרשרת התגובות שבכאן, שכן עדיין לא הבאת ולו טענת *אחת* המתייחסת, באופן זה או אחר, *לעובדות* (וזאת בניגוד לרגשותיך הנאצלים).

רד, רד מהעץ.
לא ניסחתי את עצמי כמו שצריך 80944
היי, סוף סוף מצאו לי ז'אנר, אני וולגרית פסאודו-אינטלקטואלית" :-) ואף קוראת הארץ, הידד.

מר איתי, אם אלי רמזת, מעולם לא טענתי שנהג מונית "הטריד אותי". גם לא הבעתי את דעתי על רמתם התרבותית של נהגים. אלה מביניהם שיש להם מה לומר סיפקו לי חומר למחשבה עוד זמן מה אחר כך, אבל לא ניכנס לזה. אני פשוט מנסה להימנע משיחת חולין בשעה תשע בבוקר, ורצוי להימנע בנימוס. כי אם אתה באמת רוצה לדעת (זה מעניין?), אני נוסעת במונית כמעט כל בוקר. העובדה שאני לא מאנשי הבוקר, וששיחת חולין עם אדם זר היא מאמץ-על בשבילי לפני הקפה השני - פלוס העובדה שעשרים דקות בכל בוקר הן זמן נהדר לקריאה - גורמת לי לרצות רק דבר אחד: לשבת בשקט במושב האחורי. זה אכן מה שאני עושה. או במילים אחרות: יש לי פתק מהרופא.

כשנוסעים הרבה במוניות נתקלים גם בשאלת המחיר הקבוע - בנסיעה בין עירונית המחיר במחירון הוא כך וכך, במונה הוא יוצא כך וכך פחות עשרה-עשרים שקל (במקרה שלי), ובדרך כלל מה שמתגבש ביני ובין הנהג הוא לפעמים מחיר המחירון ולפעמים מחיר שנמצא איפשהו באמצע. אבל בנסיעות עירוניות הנהג זורק, הרבה פעמים, "עשרים שקל!", ומה אומר לו אם אני יודעת שהמחיר ליעד הוא לא יותר מ - 12? אנה אוליך את יומרתי?

ולגבי מצב הניקיון - אותי אישית קליפות גרעינים לא מטרידות. גם לא היעדרותו של מזגן. אבל במקרה קיצוני אחד ראיתי כבר חתיכות של גללים במושב האחורי, אולי מזכרת מהסוליה של הנוסע הקודם. שילמתי לנהג והערתי לו. ככה זה כשאת אליטיסטית-לכאורה.
תקראי עוד פעם את התגובה הקודמת 80961
שלך, ועוד פעם את ההודעה הזו, ותראי את ההבדלים.
אני שמח שעזרתי לך להבהיר את הנושא ואת עצמך, ומצטער על הההתיחסות המבטלת שלך למה שאמרתי.
נו, מה לעשות.
תקראי עוד פעם את התגובה הקודמת 80963
שמע, בוא לא נתחיל עם "מי העליב קודם", בשביל מה לך.

הנה טענה עניינית, לא תיאוריה פרטית שלי - על פי רוב, הנהגים מתחנת הרכבת השלום (עזריאלי) נוטים לסרב לנסיעות ללב העיר ומנסים לקבוע מחירים מופרזים ללא מונה. הם לא מייצגים את כל הנהגים בארץ, אבל הם סיבה מספיק טובה לא לנסוע איתם. לצערי אין לי זמן וחשק לערוך מחקר כמותי בנושא. האם אתה טוען שאני מתנשאת ומזלזלת בגלל קביעתי זו? שכצרכנית, אסור לי להתלונן על נותני שירותים?

ובכלל, האם יש לך משהו עקרוני נגד קביעות מהסוג הזה? או שאתה מעדיף לעסוק בנימת הדברים כפי שהיא נראית לך? כי עיסוק בתיאוריה הוא באמת הרבה יותר קל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים