בתשובה לדובי קננגיסר, 28/07/02 20:44
תודה. 81478
אני באמת לא אידיוט. כשמסבירים לי, אני מסוגל להבין.
מצד שני, אין לי תואר בסטטיסטיקה.

טוב, לא הבנו הפעם. אבל פעם הבאה נבין!
תודה. 81489
גם לי אין. סתם קורס מעאפן לתואר ראשון בתקשורת.
אבל אפשר לתת אמון מינימלי בחוקרים ולא ישר להאשים...
לא במקרה הזה. 81509
כאן מגיעים לך חוקרים רק כדי לסמן את עיגולי המטרה מסביב לחץ. הם כבר החליטו שלא יתכנו הבדלים משמעותיים.
גישה שכזאת מצד מי שמתקראים עצמם 'מדענים' מרתיחה אותי.
ואם האסיאתים באמת יותר אינטליגנטים מההונגרים? אז מה בכך? המסקנה היחידה הנובעת היא שצריך להזרים יותר תקציבים לחינוך בצד הממוזל פחות.

אגב, אני רק מחכה לרגע שמישהו יעלה הצעה להגביל הצבעה בקלפי לפי אינטליגנציה של קבוצות אוכלוסין. יש אינדיבידואלים רבים מהם הייתי שולל זכות הצבעה ע"פ קריטריון זה.

אז כן, אני ישר מאשים...
לא במקרה הזה. 81660
צריך לקחת כל דבר בפרופורציה הנכונה.
לא מודגש מספיק במאמר למה מתכוונים החוקרים כשהם אומרים "60 % מהאינטלגנציה מוסברת על ידי הגנים". הם בסה"כ מתכוונים שברוב האוכלוסיות שנבדקו 60 % מה_שונות_ מוסברת על ידי הבדלים גנטיים. מה זה אומר? ש40% מהשונות מוסברת על ידי דברים אחרים, כמו למשל הבדלים בחינוך במעמד הסוציו-אקונומי וכיו"ב.
בחברה שיוויונית לחלוטיןשבה כל אחד מהתלמידים היה מקבל אותו חינוך בדיוק וגם המעמד הסוציו אקונומי היה משתווה לחלוטין לא היה ניתן להסביר את ההבדלים באיי-קיו באמצעות משתנים כאלה. באוכלוסיה כזו כל ההבדלים היו מוסברים באמצעות ההבדלים הגנטיים (בהנחה שהחברה לא נוצרה על ידי שיבוט) והחוקרים היו נאלצים לומר ש"100% מהאינטלגנציה מוסברת על ידי הגנים". חשוב לשים לב להבדל הזה כי הוא מסביר כיצד ניתן לפרש את התוצאות באופן נכון יותר. אף אחד לא טוען ש60% מהאינטלגנציה שלי היא בגלל הגנים ו40 ה% הנותרים (לא נשאר כל-כך הרבה) הם בגלל החינוך שלי. המספרים האלה הם אומדן לקורלציות באוכלוסיה. ההבדל נראה דק אבל הוא מאוד עקרוני. מאמר תגובה למאמרו של ג'נסן שנכתב על ידי הגנטיקאי ריצ'ארד לוונטין (רשימת מקורות בנושא שבה מופיע ההפניה למאמר ניתן למצוא כאן:
) התמקד בטענה של ג'נסן שחינוך משלים אינו יכול להועיל מכיוון שהכל נתון בידי הגנים. זוהי בדיוק פרשנות לא נכונה של הממצאים. גובה היא תכונה בעלת ערך גבוה מאוד של שונות המוסברת על ידי הבדלים גנטיים, ברוב האוכלוסיות שנבדקו. למרות זאת, הגובה מושפע מאוד מהתזונה שמקבל בעל הגנים. כלומר האופן שבו הפוטנציאל הגנטי יתממש תלוי במידה רבה באופן שבעל הגנים יזכה לטיפוח.
לא במקרה הזה. 82033
איך אתה מבין שאם לצריך להזרים יותר משאבים
לצד "הפחות ממוזל"? לפי ראיה אחרת ניתן
לומר שצריך לזרוק את הצד "הפחות ממוזל" לים
משתי סיבות:

1) השקעת "יותר משאבים" בצד ה"פחות ממוזל"
משמשת כ"החיאה מלאכותית" לגזע שאמור להכחד.
החיאה כזאת מעודדת את התרבותם של המפגרים
בחברה בשיטת "מפגר מביא מפגר" וממוצע ה I.Q
בחברה יורד או מפסיק את עלייתו.

2) למה לבזבז "יותר תקציבים"?. עדיף
לקשור אותם לאלטרנטור או לשרוף אותם -
שיעשו חשמל.

זהו הניאו-דארוויניזם הנאצי על קצה המזלג.
מה היא "הבנה"? 82042
"הבנה" היא העברת נתונים דרך מסנן האישיות.
למשל, כשחם לי, אני "מבין" שיש טעם להדליק את המזגן כדי שלא יהיה חם לי.
מישהו אחר עשוי ל"הבין" שהוא צריך לפוצץ את כל הגנרטורים בעולם שמחממים אותו, ולשרוף הרבה בני אדם אחרים שגם מייצרים חום.

כן, "הבנה" היא לא דבר לוגי. היא דבר סובייקטיבי לחלוטין. אתה רוצה לדבוק ב"לוגיקה" המעוותת שלך? בתיאבון. אבל אז אין לי שיח איתך.

הערכים שאני גדלתי לפיהם גורמים לי "להבין" ו"להסיק" דברים בצורה מסויימת.
מה היא "הבנה"? 82127
1) מסכים, "הבנה" זה דבר סובייקטיבי
לחלוטין.

2) הלוגיקה המעוותת אינה שלי - שים לב
לפסקה האחרונה.

אתה שאלת: אז מה אם חוקרים את ההבדלים בין
הגזעים? הרי גם אם ימצאו הבדלים כאלה -
הרי זה רק אומר שצריך להפנות יותר תקציבים
לצד הפחות ממוזל!

ואני מנסה להסביר לך שבעוד שאתה ואני נפנה
יותר תקציבים ישנם גזענים שינסו להסביר את
שינאתם הפרימיטיבית (שנובעת בד"כ מפחד)
כ"טובת החברה" ולקדם באמצעות מחקרים כאלה
את מטרותיהם.

אני מצטער אם הבנת את דברי אחרת...
אני מבין כשמסבירים לי. 82130
לא מרמיזות מעורפלות.
(אני מכיר די אנשים שמגדירים את עצם כפשיסטים, אנטישמים, חשוכים, או כל דבר אחר.)

עם זאת, אני מתנצל על יחוס דיעות אלו אליך אם אינך מחזיק בהן.
באמת לאף אחד לא מגיעות דיעות כאלו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים