הגזענות הירוקה 9756
מר מנלסון הנכבד,

אכן, מחיר השלום עתיד להיות כבד מבלתי נשוא מבחינה אקולוגית באיזור גיאוגראפי זה. מבט זריז אחד מוכיח בעליל את אופיה החיבורי של פיסת האדמה הידועה והמוכרת תחת השם 'ארץ-ישראל/פלסטינה'.

המדובר במסדרון ארוך, צר וחשוב בין יבשות אפריקה ואסיה, אשר השליטה בו גרמה מאז ומעולם לחיכוכים אלו או אחרים.

יש לשער שבעידן שלום עם שכנותיה של מדינת ישראל - בה במידה ושלום זה אינו יהיה 'שלום קר' - צפוי תרחיש אקולוגי בעייתי למדינת ישראל, מדינה האוחזת, בין היתר, ב'כביש חוצה ישראל' ובשלל אטרקציות מערביות נוספות, הקורצות לשכניה עד מאוד.

מליוני פלסטינאים, מצרים, לבנונים, סורים, ירדנים, טורקים ואולי אף עיראקים ינועו להם בציר צפון-דרום זה, בקיבולות תנועה בלתי נתפסות, וזאת על פי רוב בדגמי מכוניות מיושנות ומפוייחות, חסרות כל מסנן וקליזטור.

יתרה מכך; מליוני תיירים ערביים אלו יקימו גם יקימו קמפינג, מנגל ואוהל על כל גבעה ותחת כל עץ רענן, וירבצו לאלפיהם לאורך חופי מדינת ישראל, כולל חופיה הפסטוראליים של הכינרת - פגע אקולוגי חמור מאין כמוהו, בהתחשב ברמת המודעות הנמוכה לנקיון ולאיסוף אשפה בקרב חלק ניכר מבני קבוצות אלו...

מוזר, אך כאדם בעל מודעות אקולוגית גבוהה, מעדיף אנוכי באופן אישי עדיין 'מחיר' זה על פני מחירה של המלחמה הבאה.

בברכה

א. מאן
הדמגוגיה הידועה-מראש 9758
* התנצלותי מראש על הדברים הבאים *

אם כבר מדובר על העדפות שנובעות משיקולים של "אופן אישי", אולי הסיבה להעדפתך זו היא שאותו מסדרון ארוך וצר אינו גובל בריין הצפוני כי אם בירדן המזרחי?
ירוק כהה 9765
מר דנבום הנכבד,

התנצלותך מתקבלת, למרות שאינה ממש רלבנטית במקרה זה.

הסיבות להעדפה אישית מצדי לעניין זה או אחר הינן שרירותיות לחלוטין, ומביעות את דעתי הסובייקטיבית בלבד.

גריסתי שמחירה הכללי של המלחמה יקר לו יותר ממחירו האקולוגי של השלום, מבוססת על פאראמטרים פשוטים אשר לעניות דעתי כל בר דעת עשוי להבינם.

מחיר השלום עבור מדינת ישראל יהיה למעשה ההשתלבותה הבלתי נמנעת במרחבי 'ARABIA FELIX', על כל המשתמע מכך. במילים אחרות - מדינת ישראל לא תוכל למנוע בשום צו זה או אחר את שהותם/ביקורם/נסיעתם של תיירי העולם השלישי המצויים להם ממש מעבר לפינה.

יש לשער שאין הדבר טומן בחובו סוד גדול עבורך, כי שכניה של מדינת ישראל אינם ממש מגלים עניין בסוגיות אקולוגיות שונות, ואף מגלים עניין פחות ברעיון תכנון המשפחה.

אלה הם שכניה של מדינת ישראל, ועם ערכיהם היום יומיים תאלץ היא להתמודד גם בעיתות שלום.

בעייה דומה קיימת לה גם בבית האירופאי 'המשותף' אשר נפתח כלפי סך אוכלוסיית מזרח אירופה. גרמניה מהווה ציר מרכזי ממזרחה של יבשת זו למערבה, וכבישי גרמניה מלאים במובילים ובמכוניות ממזרח אירופה, אוקראינה ואף רוסיה. מספר מסויים של גרמנים אינו אוהב תופעה הזו, אך איש למעשה אינו שואל לדעתם של אנשים אלו, היות וזהו מחירו של השלום האירופאי.

מעניין אגב להווכח, כיצד רעיונות גזעניים גרידא מתחפשים להם בזמנים פוסט-מודרניים אלו בתלבושת 'ירוקה' - תופעה אשר למרבה המזל עדיין נדירה בגרמניה האקולוגית של ימינו.

בברכה

א. מאן
הגזענות הירוקה 9878
ראשית, סליחה על העיכוב בתגובתי.
קודם כל, קראתי שלא מעט פעמים אוסרים על כניסת רכב ירדני לישראל כיוון שאינו עומד בדרישות הבטיחות הישראליות. באותה מידה, ניתן להגביל כניסת רכב המזהם באופן לא סביר. קיים חוק בנושא, שאינו נאכף היטב כיום ומן הסתם ייאכף יותר בעתיד.
מעבר לכך, ישראל אינה מדינה כל כך זולה, וסביר להניח שיותר מ-‏60 מיליון המצרים שלא היו בישראל עד היום גם לא יגיעו בהמוניהם בעתיד.
לדעתי, לאחר שנים אחדות של שלום חם (אם וכאשר יהיה) תפחת ההתלהבות, ועיקר התנועה התיירותית מארצות ערב לישראל תתמקד בערים הגדולות. לגבי הכינרת עלי להזכיר שכיום כמעט כל חופי הכינרת הם בתשלום, וייתכן שע"י העלאתו ניתן יהיה לממן יותר פקחי ניקיון בחופים, אם כי יש לתת את הדעת לגבי המצב העתידי בצפון מזרח הכינרת, במידה ושטח זה יועבר לריבונות סורית.
גם הירדנים, לאחר הסכם השלום איתנו, העלו את מחיר הכניסה לפטרה פי 6 - מחמישה דינרים לשלושים (120 ש"ח), כנראה משיקולים דומים.
ועלי להדגיש - בעיני צפוי הרבה יותר נזק מאזורי התעשייה המשותפים או מהכבישים המחברים (יש למשל תוכנית לסלילת כביש ישיר ממעבר גבול נטפים למעבר גבול ערבה, שיעבור דרך הר יהורם והר שלמה ויהרוס חלק לא מבוטל בשמורת הרי אילת. בתנאי השלום הקר של היום עם מצרים, התוכנית כמובן לא מקודמת, אך אם אכן יהיו מאסות של נוסעים, יש סכנה שינסו לסלול כביש זה).
מליוני תיירים ערביים? 9897
20 שנות שלום עם מצריים ו5 שנות שלום עם ירדן ותיירים ערביים הם חיה נדירה ביותר

מסתבר שכמה אנשים עדיין לא התעוררו מהזיות ה"שלום" שלהם
מליוני תיירים ערביים? 9920
זאת אומרת שאפשר לבשר למשפחותיהם של כל אותם ירדנים שטובעים ועושים תאונות דרכים בישראל שהכל היה טעות ואלו לא בני המשפחה שלהם אלא ישראלים? לא נראה לי... תעקוב קצת יותר בצייקנות אחר החלקים הללו של החדשות ותדע.
מליוני תיירים ערביים? 10234
לפי מוסף הארץ ביקרו השנה בישראל 60,000 ירדנים ו 11,700 מצרים. אני חושב שזה לא מעט ירדנים, לא?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים