בתשובה לאלכסנדר מאן, 20/09/00 11:13
הגזענות הירוקה 9878
ראשית, סליחה על העיכוב בתגובתי.
קודם כל, קראתי שלא מעט פעמים אוסרים על כניסת רכב ירדני לישראל כיוון שאינו עומד בדרישות הבטיחות הישראליות. באותה מידה, ניתן להגביל כניסת רכב המזהם באופן לא סביר. קיים חוק בנושא, שאינו נאכף היטב כיום ומן הסתם ייאכף יותר בעתיד.
מעבר לכך, ישראל אינה מדינה כל כך זולה, וסביר להניח שיותר מ-‏60 מיליון המצרים שלא היו בישראל עד היום גם לא יגיעו בהמוניהם בעתיד.
לדעתי, לאחר שנים אחדות של שלום חם (אם וכאשר יהיה) תפחת ההתלהבות, ועיקר התנועה התיירותית מארצות ערב לישראל תתמקד בערים הגדולות. לגבי הכינרת עלי להזכיר שכיום כמעט כל חופי הכינרת הם בתשלום, וייתכן שע"י העלאתו ניתן יהיה לממן יותר פקחי ניקיון בחופים, אם כי יש לתת את הדעת לגבי המצב העתידי בצפון מזרח הכינרת, במידה ושטח זה יועבר לריבונות סורית.
גם הירדנים, לאחר הסכם השלום איתנו, העלו את מחיר הכניסה לפטרה פי 6 - מחמישה דינרים לשלושים (120 ש"ח), כנראה משיקולים דומים.
ועלי להדגיש - בעיני צפוי הרבה יותר נזק מאזורי התעשייה המשותפים או מהכבישים המחברים (יש למשל תוכנית לסלילת כביש ישיר ממעבר גבול נטפים למעבר גבול ערבה, שיעבור דרך הר יהורם והר שלמה ויהרוס חלק לא מבוטל בשמורת הרי אילת. בתנאי השלום הקר של היום עם מצרים, התוכנית כמובן לא מקודמת, אך אם אכן יהיו מאסות של נוסעים, יש סכנה שינסו לסלול כביש זה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים