סליחה, אני רק שאלה, 148680
"אני תוהה אם האנשים המשווים בין המתנחלים לבין הקו-קלוקס-קלאן או גלוחי הראש, עשו מימיהם מאמץ התנדבותי נראה לעיין לטובת הכלל, שמתאים להשקפת עולמם. לא אתפלא אם התשובה שלילית." אתה מודע לזה שגם הקו-קלאן-קלאס וגלוחי הראש מאמינים שמעשיהם הם לטובת הכלל?
התנדבות 148685
האם המתנחלים יודעים להסביר מדוע התנדבות היא ערך?
התנדבות 148752
בוודאי, הרי הם מרקסיסטים תמימים ומשתלבים שמנסים להביא את אחוות הפועלים היהודית-הערבית ליישום ממשי, ובכך לקרב את האוטופיה הסוציאליסטית.
תתפלא 148758
הם נתמכים בצורה מסיבית על-ידי המדינה.

היחס בין מרקסיזם ואחווה אנלוגי ליחס שבין ברית המועצות הסובייטיות הסוציאליסטיות לבין גרמניה הסוציאליסטית-לרומית.
תתפלא 148762
נתמכים על ידי המדינה? על מה אתה מדבר!

הם מצליחים בגלל שהם תחרותיים ועצמאיים. השוק החופשי בשיא תהילתו.

הכל בכלל נובע בזכות שיתוף הפעולה המוצלח שלהם עם המעמד הפועל הפלסטינאי, ששמח לעבוד יחד איתם ולהפיק ביחד את פרי האדמה האורגני והבריא - לטובת האנושות כולה.
כיוון שהוציא את עצמו מן הכלל 148779
עד שאתה שואל "מדוע התנדבות היא ערך", האם אתה יודע להסביר מהו ערך?
ערך 148782
דבר שהחזקה בו מביאה תועלת.
ערך 148787
הגדר תועלת, ותכלול בהסבר גם תועלת למי, ומי קובע מהי תועלת. לפני שאתה מתחיל אני רוצה להזכיר לך שהתועלתנות היא מערכת ערכית אחת מסוימת, ויש אחרות המתנגדות לה.
תועלת אינה תועלתנות 148789
מי מגדיר? אני מגדיר את ערכי בהתאם למציאות בה אני חי.

ביחס לזולת, המגבלה היחידה החלה עלי היא איסור פגיעה בזולת, שימוש באלימות וכיו"ב.

ביחס לעצמי, מחובתי לעשות כמיטב יכולתי כיצד להבין את המציאות לאשורה וליצור מערכת ערכים מתאימה.

לדוגמא, אם הבחנתי שכדי להשיג דבר מה עלי לעבוד, ואני רוצה להשיג דברים, הרי שעבודה היא ערך עבורי.
תועלת אינה תועלתנות 148792
למה לא לפגוע בזולת,במידה ופגיעה בזולת מביאה תועלת לך או לסביבתך?
תועלת אינה תועלתנות 148793
ואם הבחנתי שכדי להשיג דברים עלי לרכוש אקדח ולשדוד אותך, האם שוד הוא ערך עבורי?

בכל מקרה, אני שאלתי מי מגדיר תועלת, לא מי מגדיר ערך.
ערך 148790
ההגדרה הזאת מראה שקראת את איין ראנד. עכשיו גם ברור מאיפה הביטחון שלך שכלכלה קפיטליסטית זה הדבר הכי טוב בעולם.
קרא את איין ראנד? 148798
בוקר טוב. התגובה הזאת מראה שלא נתקלת באבי עד עכשיו.
ערך 148820
that would be a perfect definition for the term : MONEY
סליחה, אני רק שאלה, 148774
המתנחלים אינם תורמים לטובת הכלל, חוץ ממיעוט שהלך להתישב בירוחם למען עזרה לאוכלוסיה שם.
תרומתם של המתנחלים היא בחיזוק האיבה והשנאה בין שני העמים, בידודה המדיני של מדינת ישראל וגרירתה ללוחמה ומעשי הרפתקנות צבאיים מיותרים.

כמי שכתב את המשפט המצוטט אומר שמעשי המתנחלים ביחוד כלפי האוכלוסיה הפלסטינית הנמצאת בשכנותה והאידיאולוגיה המצדיקה אותם גורמים להשוואה הבלתי נמנעת לקלו-קלוקס-קלאן וגלוחי הראש.
סליחה, אני רק שאלות 148858
ז"א קבוצה מאורגנת בעלת סניפים ברחבי המדינה שמטרתם היחידה היא מניעת התפשטות מגיפת תת-הגזע לתחומים לא להם?

או שמא כוונתך לשימוש בתחפושות ובסמלים ראוותניים בתוספת סיסמאות אידיאולוגיות?

והאם הקמת ישובים חדשים המקבלים סיוע ממשלתי אינה עוזרת לזוגות צעירים למצוא בית במחיר המתקבל על הדעת בסביבה פוריה לרוב? ובפיתוח מקומות עבודה?

אולי כוונתך הייתה ספציפית לישובי התנחלות מסויימים?
סליחה, אני רק שאלות 148870
בכל המקרים מדובר על קבוצות הרואות בעצמן את הנבחרות ואת שכניהן כנחותות ובעלות הצדקה להצרת זכויותיהם. כל זה מוצדק ע''י אידיאולוגיה מתנשאת.

ישובים חדשים במחיר דיור מוזל ופיתוח מקומות עבודה יכול להיעשות גם בקו הירוק, לא על חשבונה של האוכלוסיה המקומית.
סליחה, אני רק שאלות 148887
ההגדרה שנתת תופסת גם למקורות פחות קיצוניים (כגון הממשלה שלנו). בכל מקרה, אני אכן מניח שההתנחלויות הדתיות אכן רואות בעצמן כנבחרות ואכן בעלות אידיאולוגיה מתנשאת (ככלות הכל, אנחנו "העם הנבחר"), אך הצרת זכויות?! לאנשים שבחרו שלא להיות אזרחי המדינה??! האם אזרח לא אמור לקבל זכויות מסוימות שאדם הבוחר שלא להיות מקבל? ואני מדבר רק על הקטע של ההתנחלות. הרי ככל הידוע לי, זהו !עדיין! שטח מדינת ישראל..
אם ברצונך להאשים מישהו, האשם את מדינת ישראל בזה שהיא מציבה חיילים בשטחים אלו כמהווה לגיטמציה האומרת 'זה שלנו גם כן'. פרט לכך, כל מה שאמרת ניתן לאמור גם על הצד השני שרואה באותם מתנחלים כחסרי זכויות על שטח זה. זה לא כאילו אנשים אלה הם כמו השחורים או אותם המיעוטים הנתקפים ע"י גלוחי הראש, אשר מופתעים ונפחדים מאותה תופעה
כאשר הם נתקלים בה. ישנו פה מאבק מאורגן ולא מדיני על קרקע זו. לכן אני חושב שהגדרתך מופרזת, כלל לא מדויקת ואף מסוכנת בגלל אי נכונותה. באם היית אומר- 'אני מכיר אישית אדם בהתנחלויות שנהנה לטבוח בערבים להנאתו, חוגג על כל נפילה שלהם ושל זכויותיהם ומנצל כל הזדמנות להפילם', אז לא רק שהייתי מסכים לתארו כנאצי אלא הייתי דורש שיטופל אותו אדם. אך זהו אינו המקרה.

ובנוגע לפיסקה השניה, האם אתה בעצם עונה בכן על שאלתי האחרונה מתגובתי לעיל?
סליחה, אני רק שאלות 148918
השטחים ''השנויים במחלוקת'' כפי שכינה אותם היועץ המשפטי לממשלה הינם שטחים כבושים ואינם שטחי מדינת ישראל, אפילו לפי חוקיה של ישראל עצמה - השטחים הללו מעולם לא סופחו לישראל (בניגוד, למשל, לירושלים ולגולן). תושבי השטחים הפלסטיניים, לפיכך, מעולם לא היו זכאים לקבל אזרחות בישראל ומן הסתם גם מעולם לא סרבו להצעה שכזו, ולכן טענותיך לגביהם חסרות שחר.
טוב, לומדים משהו כל יום.. 149096
באמת לא ידעתי פרט זה. אשמח אם תרחיב בעניין..
בנוסף אשמח אם תסביר את נושא אזרחות ערביי ישראל, איך הם קיבלו זאת?
טוב, לומדים משהו כל יום.. 149413
פרט די בסיסי, אגב. מאוד מוזר לי שאזרח ישראלי שמתעניין באקטואליה לא יודע אותו.
ערביי ישראל, כלומר, אלו שיושבים בתחומי הקו הירוק, קיבלו את אזרחותם מתוקף ישיבתם בארץ בזמן הקמת המדינה (ראה הכרזת העצמאות וכן חוק יסוד: האזרחות). ערביי הגולן, עם סיפוח הגולן לישראל, קיבלו הצעה להתאזרח בארץ, אבל אני חושב שרובם סירבו, מתוך הנחה שתוך זמן לא רב השטח יחזור לסוריה והם מעדיפים להראות נאמנות למשטר ההוא מאשר למשטר הישראלי (ובצדק, מבחינתם).
השטחים הכבושים, כלומר כל מה שנמצא מעבר לקו הירוק לא כולל מזרח ירושלים (שסופחה בחוק מיוחד) אינם חלק ממדינת ישראל אלא נמצאים תחת ממשל צבאי. זו הסיבה שבשטחים אין משטרה אלא צבא, למשל.
סיפוח השטחים היה שאלה קשה עבור הימין הישראלי, בשל המשמעות הדמוגרפית של המהלך הזה - סיפוח של השטחים יחייב את ישראל לאזרח (או לפחות לתת אפשרות לאזרוח) את מיליוני הערבים החיים בהם, מה שיפגע באופיה היהודי של המדינה. היו הצעות מהצעות שונות, שעיקרן פגיעה בזכויות הערבים, בין אם דרך הפיכתם דה-יורה לאזרחים סוג ב' (ולא רק דה-פקטו כמו שזה כיום), ועד האפשרות המוכרת ביותר, שהיא הטרנספר. בעניין זה ראוי להזכיר שגנדי ז"ל דיבר אך ורק על טרנספר של ערביי השטחים, ולא של ערביי ישראל. מי שדיבר גם על גירושם של אזרחי ישראל הערבים היה כהנא. אבל אני בטוח שניצה תקפוץ להסביר לי שזה בכלל לא מה שהוא רצה, אלא שעיקר תוכניתו הייתה לחלק להם סוכריות.
טוב, לומדים משהו כל יום.. 149419
בקשר לערביי ישראל וקבלת ה"אזרחות על סמך ישיבה" רציתי להוסיף כמה פרטים.
בסוף מלחמת העצמאות נשארו כאן 156,000 ערבים שהיוו 14% בלבד מהאוכלוסייה.
חוק האזרחות הראשון נתקבל ב-‏1950 והציע 5 אפשרויות מתוכן רק הראשונה הייתה רלוונטית לערבים: רישום הנוכחות שנערך בנובמבר 48 – מכוח לידה – עלייה – נישואין – התאזרחות.‏1
התגלה פער בולט בתפישת המהות של האזרחות בין היהודים לערבים. היהודים אמצו את משפט הדם כמרכיב יסודי בהענקת האזרחות, בעוד הערבים ראו בה זכות טבעית צודקת ע"פ משפט הקרקע. כילידי הארץ הם דרשו לקבל אותה ללא תנאי, וכלל לא התנגדו לה.

1 מכיוון שהרישום לא נערך בנגב, במשולש, ובחלקים מהגליל, ומכיוון שהיו רבים שלא היו מודעים לרישום או לחשיבותו, ואחרים ששבו לישראל רק אחרי הסכמי שביתת הנשק (בין בהסתננות ובין דרך איחוד משפחות) נותרו כ- 100,000 ערבים שיכלו לקבל אזרחות רק באמצעות הגשת בקשה רשמית ועמידה בקריטריונים, ובהם ידיעת מה של השפה העברית.
שר הפנים היווה הפוסק השרירותי ‏2 האחרון של קבלת האזרחות.
הדבר קומם את הערבים, שהרגישו מקופחים ומופלים, שהרי יהודי שזה עתה בא מטוניס הופך ברגע אזרח, בעוד ערבי יליד הארץ מהגליל, שאבותיו חיו כאן דורות, נאלץ להתאזרח, משל היה זר המבקש להשתקע בארץ.

2 על חשיבותה של שרירותיות פרסונלית זו אנו (וג'ובאני רוסו והפלשמורה) מקבלים בימים אלו שיעור עם התחלפות השרים במשרד הפנים.

בקשר לבנימין כהנא המנוח, זכור לי שביקש מהממשלה להפציץ כפרים ערביים בתגובה לכל מעשה טרור בארץ. (אך במה, ושמא ביקש להמטיר עליהם סוכריות מן האוויר,עד כדי כך אין זכרוני מגיע).
טוב, לומדים משהו כל יום.. 149426
ההפצצה בסוכריות קופצות הינה אמצעי ענישה הולם
כהנא לא לבד 149527
לנו יש את אנשלוביץ שהציע משהו דומה.
טוב, לומדים משהו כל יום.. 149696
שלחתי מאמר שלם לגבי מה הרב כהנא רצה....
טוב, לומדים משהו כל יום.. 149700
אפשר למצות את זה במשפט אחד, שני מלים, לא?
טוב, לומדים משהו כל יום.. 149733
אולי יש כאלה מוכשרים, או לחילופין שיטחיים ופשטניים, שיכולים לעשות זאת. לי זה לקח מאמר שלם.
סוד הצמצום 149869
אז אולי אני יכול להציע - ''עם בחירה'', ואידך פירושא הוא זיל גמור.
אתה בחרתנו 150051
פירושא:
"אתה בחרתנו מכל העמים אהבת אותנו רצית בנו ורוממתנו מכל הלשונות וקדשתנו במצוותך וקירבתנו מלכנו לעבודתך, ושמך הגדול והקדוש עלינו קראת" (מתוך התפילה).
אם תקרא בזהירות את הפסוק תראה שהבחירה של עם ישראל באה לידי ביטוי מעשי בכך שיש לו מצוות ועבודת ה'. זה כמו מורה בכיתה שאוהב ומעריך תלמיד אחד שלו, ובוחר בו מכל התלמידים ... כדי לסחוב את הג'ריקן לאורך כל מסלול הטיול.
זה שאנו, היהודים, אוהבים את העול שקיבלנו, נובע רק מכך שיש לנו היכרות עמוקה וארוכת שנים עם הטוב שבו, ומתוך האהבה והקשר למי ששם עלינו את העול, וקרא עלינו את שמו-(בלשון פשוטה: הפך אותנו לנושאי דברו בעולם). אפשר להרחיב הרבה כאן על "כפה עליהם הר כגיגית" ועל "קיימו וקבלו עליהם" שבמגילת אסתר, אם אתה מבין את כוונתי, אולם זה יהיה ארוך מידי לתגובה כאן.
לא נראה לי שיש הרבה מהעמים בעולם שמתקנאים בנו על העול הזה. אמנם יש כמה שמתקנאים בנו על היחס המיוחד עם ה"מורה", אולם הם לא מוכנים ל"שלם" תמורתו בסחיבה ארוכת השנים( הדורות) של הג'ריקן (עיין ערך הנוצרים והמוסלמים).
יש אגדה מפורסמת (המתאימה לערב שבועות), על כך שה' חזר על פתחי כל העמים בשאלה האם יהיו מוכנים לקבל את התורה, וכל אחד התחמק מכך מסיבה אחרת, עד שהגיע לעם ישראל שאמר "נעשה ונשמע". לא נראה שבהסטוריה הרחוק והקרובה היו הרבה שרצו להיות במקומנו היהודים כ"עם הנבחר" על כל הנגרר מכך.
אם נחזור לנושא הפתיל, אין קשר בין "אתה בחרתנו" והיחס לערבים. בודאי לא יותר מהקשר שיש בין "אתה בחרתנו" לשמירת שבת.
סליחה, אני רק שאלות 148954
לגבי ''שייכותם'' של השטחים הכבושים למדינת ישראל ענה לך דובי.
לגבי אי-אזרחותם של התושבים הפלסטינים, זה לא משום שלא בחרו בכך אלא משום שמדינת ישראל מעולם לא העלתה בדעתה או הייתה מסכימה לתת להם אזרחות.

לשאלתך לא עניתי בכן. הראיתי שבגלל העדפה מעוותת של ממשלות ישראל נעשה עוול פוליטי ומוסרי שהיה יכול להימנע אילו בחרו לשם הדבר בשטחים אחרים ששיכותם למדינה אינה מוטלת בספק ואינם שנויים במחלוקת.
סליחה, אני רק שאלה, 148883
אתה מודע לזה שגם ישראלים אנטי ציונים וישראלים תומכי טרור פלסטיני מאמינים שמעשיהם הם לטובת הכלל?
כמובן, 148988
רוב האנשים, מאמינים שמעשיהם הם לטובת הכלל (כולל שרון, מצנע, הקו-קלוקס-קלאן, אמא טרזה, היטלר וסטאלין), לכן, לעניות דעתי, בחירת בסיס ההשוואה דווקא כאמונה שהמעשים הם לטובת הכלל לא משרת את מטרת הבוחר.
הגדרה מזוקקת יותר 148999
למושג ''טובת הכלל'' אין קשר ל''טוב'' ו''רע''.
שטויות 149023
בדרך כלל, נהוג לומר שטוב ורע הם מושגים סובייקטיבים, כך שהייתי אמור לומר לך שאולי לדעתך אין קשר, אבל יש מי שיחלוק עליך.

במקרה הזה, המושג "טובת הכלל" מכיל בתוכו את המושג "טוב" (אם זה עוזר לך, קרא לאט יותר "*טוב*ת הכלל", פירושו ה*טוב* של הכלל), כך שברור שיש קשר ביניהם. "רע" הוא ההיפך מטוב, כך שגם קיום הקשר כאן ברור.

אבל, בין "טובת הכלל" לבין "מעשים לטובת הכלל" לבין "מעשים שמקדמים את טובת הכלל לאמונתי" יש פער תהומי, כשאת האחרון עושה קבוצה גדולה שכוללת בתוכה את ...
טוב הוא אכן מושג אובייקטיבי 149026
טובת הכלל היא מושג ריק ממשמעות.
*לדעתך* 149027
בהנתן הגדרה מוסכמת של המושג ''טוב'', המושג ''טובת הכלל'' מוגדר באופן ישיר ע''י סכימה של טובת כל הפרטים שמרכיבים את הכלל. אתה יכול לומר שאין למושג חשיבות (לדעתך) אבל לא שאין לו משמעות.
שטויות 149054
נכון.
אבל צריך לזכור גם שבין ''מעשים לטובת הכלל הרחב'' לבין ''מעשים לטובת הכלל הלא רחב לאמונתי בלבד'' לבין ''מעשים שמקדמים את טובת הכלל הלא רחב לאמונת הכלל המתרחב מערכתית'' יש פער תהומי, כשאת האחרון עושה קבוצה גדולה של שמפנזים בגן החיות...
מישהו 149290
מישהו אמר שטובת הכלל היא לנקות את העולם מגזעי אדם נחותים

הרי זוהי טובת הכלל של כלל האדם, והארץ תחתם
כמובן, 149110
אפילו ביבי נתניהו מאמין שמעשיו הם לטובת הכלל.
אז שיהיה בתנועה 149152
אם כבר מדרדרים את הדיון לתגובות שלא קשורות זו לזו, אולי עדיף לכיוון של http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
מאמר חשוב ומעמיק. 149169
הנבואות על קריסתה ונפילתה של התרבות המערבית היו מוקדמות במאה שנה. כיום הן מתחילות להתגשם.
למיטב הבנתי, 149172
זאת כלל לא המסקנה של כותב המאמר.
למיטב הבנתי, 149178
אבל אפשר להסיק אותה מקריאת הדברים.
אז שיהיה בתנועה 149176
אני חייב לציין, שבפעם הראשונה שהזמינו את גדי טאוב לתוכנית דיונים, חשבתי שהדבר מבוסס על היותו מנחה תוכניות ילדים בטלויזיה. אבל לאחרונה אני מוצא עניין רב בתוכן דבריו, כנראה יש לאדם מה לומר.
נמצא המגיב שלא קרא את ''המרד השפוף'' 149181
בוש, הכלם וקרא אותו http://www.forum2.org/dubi/books/rebel.html .
נמצא המגיב שלא קרא את ''המרד השפוף'' 149191
קראתי כבר את הסקירה הזו. אז זהו.

למי יש זמן לקרוא? כל הזמן האייל, הלימודים, ו[מסווג].
נמצא המגיב שלא קרא את ''המרד השפוף'' 149212
אבקש מקונדוליסה שתעשה לי תקציר ותקריא לי אותו, אולי בטיסה לעקבה.
ויש תגובה 151407
גבי ניצן מגיב ‏1 במוסף של היום, "מי הזיז את הבאדולינה שלי?", http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...

1 תגובה שנונה וכתובה היטב, שמזכירה שלפני שניצן הפך לעכו"ם מחורפן הוא היה כותב שנון בעל יכולות רטוריות מבריקות. פעם ראשונה מאז שהוא חזר לארץ, שאני קורא טקסט שלו שמזכיר קצת את ניצן מ"כותרת ראשית".
ויש תגובה 151425
מן הסתם איכות הכתיבה היתה זוכה לציון גבוה אצל המבקר הנכבד האלמוני המקורי (מהדיון ההוא), אבל מבחינת התוכן, למרות ההכחשות שלו, זוהי הטפה לאידיאולוגית ניו-אייג' שאינה אנטי-חברתית במהותה, אבל מובילה למצב של איש איש לעצמו המשחקת לידיהם של הנתניהוים והתאצ'רים למינהם.

כמו כן, הטיעון בתחילת המאמר על בחירת הצרכן אינו מחזיק מים. הרב-ערוציות היא דרכם של התאגידים לשלוט בצרכנים ע''י קליעה למיגוון של טעמים. לכן אין כאן מצב של ''צרכן נבון ואקטיווי'' אלא דווקא ''עבד פסיווי של תאגידים''. (וצריך גם להגיד לכותב המוכשר ששימוש בב' יפה יותר לעין משימוש בשני וו'.)
ארז לנדבר? 151426
היה יכול להיות. 151434
אבל מטעם ההרגל זה נשאר עם הווים.
ויש תגובה 151445
לאו דווקא לכותב - נדמה לי שזה הכתיב הנהוג אצל משכתבי "הארץ" בכלל.

ואגב, הוא עשה תרגיל די שקוף - לקח הגדרה רעה של טאוב לניו אייג' (יחפנות וכו') והלעיג עליה, מה שמאוד קל. אבל הוא לא הצליח לשחרר את עצמו מהניו אייג', למרות טענתו שמדובר באולד אייג'. טיעון כמו "זה מושג שמעולם לא הבנתי", בהחלט אינו מספיק כאן.

דווקא חשבתי שטאוב דייק מאוד בעניין האהבה החופשית כ"נעים בגב". הוא הבחין שבתוך הזרם הזה, נוטים לרומם ולפאר את הנפש, ויחד עם זאת לעשות רדוקציה לביטויים החושיים שלה. לפי ה"הרמוניסטים" האלה, צריך לעבוד על הנפש כמה שיותר, לתת לה את כל המקום, אבל מצד שני לחוות חוויות חושיות בצורה סיטונית, רחבה, שאינה מותירה משקעים. במילים אחרות, לנתק בין העיסוק בנפש לעיסוק בגוף. הלזה ייקרא הוליזם?
ויש תגובה 152853
התגובה הזו, בנוסף לראיון עם ניצן ששמעתי השבוע ברדיו, נפצו לחלוטין את האשליה שלי. אין כאן שום פרודיה: זהו נסיון אמיתי לכתוב את "יונתן ליווינגסטון" הישראלי. כמה עצוב.
תודה שהזכרת לי 152858
הבוקר כשרציתי לעדכן האתר של הארץ עוד לא הוסיף את המוסף, תגובה שלישית פורסמה במוסף הארץ היום, "תזיז את הבאדולינה שלך" של שלי יחימוביץ', http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... לדעתי, עד עכשיו, הכותבת הפחות מוכשרת ברב שיח.
תודה שהזכרת לי 153052
טוב, יחימוביץ' כבר מזמן הפכה בעצמה לפארודיה על הפארודיה של טל פרידמן עליה.
תודה שהזכרת לי 153184
1.בגליון 7 לילות בראיון עם קיצ'יס את פרידמן הוזכר, אאז"נ, כי הגב' יחימוביץ מאד מרוצה מהפארודיה עליה.

2. YNET מארחים את גבי ניצן בפורום אצלם ‏1 ומנסים לרכב על התהודה שיצרו המאמרים. בטיזר בעמוד הראשי הם כותבים: "הגולש גדי טאוב מוזמן אישית".

תודה שהזכרת לי 153198
"מוזמן אישית" לא אמור להיות בפניה לנמען, נניח בדוא"ל, או איציק (אפשר אפילו טלפון), ולא Broad cast?
תודה שהזכרת לי 153204
אני לא ראיתי בעיה בניסוח. נראה לי שבאומרם הזמנה *אישית* כוונתם לנמען ולא למוען, ללא הדדיות. במילים אחרות, לכלל הגולשים (וטאוב בינהם) יש הזמנה להיכנס לפורום ואולם איזכורו של מר טאוב הופך את ההזמנה לגביו ל"אישית". אבל כמו שכבר כתבתי פעם, אינני אסמכתא בעניין לשון ותחביר ‏1.

1 ואין ללמוד מהלאו - הן.
תודה שהזכרת לי 153466
בראיון רדיו שמעתי שגבי ניצן מפרסם ספר חדש על טיולים. האם יהיה מופרך לגמרי לחשוד שכל המתקפה של טאוב, התגובה של ניצן ותגובת הנגד של יחימוביץ נעשו בצורה מתואמת לטובת קידום מכירות?

או שקרינת מסכי מחשב גורמת להחמרת הפסיכוזות אצלי?
תודה שהזכרת לי 153467
נו, ברור, לא?
תודה שהזכרת לי 153470
א+ב נכונות?
תודה שהזכרת לי 153568
גם גימל.
לא אתן לדיון למות 154200
עם כבר מדברים על פמיניסטיות שנהפכו לפרודיות של עצמן, במוסף הארץ של השבוע הדיון טאוב-ניצן שכח, אבל בילי מוסקונה לרמן, האישה שמשוכנעת שכל הגברים סובלים מנכות רגשית, כיכבה בכתבה פארודית מאת נרי ליבנה.

"המצאת השלושה"
כלב נשך אדם! קראו היום בהארץ! 154277
אכן, כתבה מגוחכת במקצת. אפשר לחשוב שבתיכון, בצבא, במעונות ובדירות הסטודנטים, בין זוגות נשואים או בפנסיה אין חברים וחברות שנפגשים לאכול.

אתה חושב שהכתבה פארודית? לי היא נראתה רצינית (ל)מדי‏1.

1 למעט העובדה שהכתבת הציבה את המונח מנאז' א טרואה, ומיד הוסיפה שדווקא סקס - אין.
"מה מייצרים במפעל עופות?" 155028
שואל גבי ניצן בתגובתו‏1 לשלי יחימוביץ, ותוך כדי כך מבהיר לה ולקוראים שהיא והוא לא כותבים באותה ליגה רטורית.

לא אתן לדיון למות 155894
מה פארודי שם? מעניין לדעת.
לא אתן לדיון למות 155908
ז'קו כבר הבהיר לי שיכול להיות שמטרת הכתבה הייתה רצינית. כשקראתי את הכתבה, והגעתי ל:
"בגלל שגברים סובלים מנכות רגשית. ישנה פסיכואנליטיקאית בשם ננסי צ'דרו שמסבירה את עקרון הנכות הגברית: נשים וגברים נולדים מנשים. בגיל שלוש ילדים צריכים לעשות את ההפרדה. וכדי שהבנים יפרידו את עצמם מהאמא הבנים צריכים לדחות אותה, להתנכר לה, כדי לכונן את הזהות הגברית. מאותו רגע ניכור והתבוננות על האשה כעל האחר מלווה את ההתבוננות הגברית גם כשהם מכוננים זוגיות. בואי נזהה טיפוסים - ישנם שמפילים עלייך את כל הבלבול הרגשי שלהם ושואבים ממך את כל הנרקסיסטים הכוח. ישנם הבוסים שהמפתח בכיס שלהם, הם מנטרלים רגשות ושומרים אותך כל הזמן במצב של כמיהה. ישנו הארכיטיפ של החבר שהוא בעצם חברה טובה שאין לו סקס-אפיל. הם תלותיים ותמיד מתגעגעים לאמא שלהם. את צריכה לעבוד אתם קשה מאוד כדי לקיים קשר ומשיכה מינית" חשבתי שלא יכול להיות שטקסט כזה יכתב ברצינות.
לא אתן לדיון למות 156376
אני מסכימה שההתבוננות על המין השני כעל "אחר" משותפת, על פי הקטע הזה, גם לגברים וגם למוסקונה-לרמן עצמה.

ובכל זאת, מה פארודי פה? נא להציג/לתקוף טענות, לא לצטט טקסטים ולהניח שלך ולכל קוראי האייל משותפות אותן הנחות יסוד, ושהם כבר יידעו לזהות מה פארודי (לטעמך).
לא אתן לדיון למות 156400
מה שנראה היה לי פארודי זה שמי שמתימרת להיות פמיניסטית, ז''א לוחמת למען שיוויון בין המינים, טוענת שאחד מהמינים נחות, עד כדי נכות, מהשני. כל זה על סמך בעלה לשעבר, ותיאוריה הזויה, וללא קשר למציאות עצמה, כמו שגם היא מודה בהמשך.
לא אתן לדיון למות 170649
הממ. אבל היא לא טוענת לנכות רגשית מובנית, אלא לכזו שנוצרת עקב החיברות שלהם כגברים. טענות דומות היה אפשר להשמיע (והן מושמעות) גם לגבי מאפיינים רגשיים שנוצרים אצל נשים כתוצאה מהחיברות הספציפי שלהן.
כלומר, החוליה החסרה כאן היא הקריאה ליצירת גבר חדש, אבל אני מניחה שזה לא היה מעניין הכתבה.

(דיסקליימר - אני לא בהכרח מסכימה לטענות של לרמן. צריך שניים לטנגו).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים