169371
jewish people in israel and abroad need to fight their real enemy within them, which makes them to sin. we need to become religious so g-d can fight the battles for us. no security gaurd can protect us from the terrorist only g-d.
בדיוק ההפך 169373
שום אלוהים לא יגן עלינו, אם אנחנו לא נגן על עצמנו.
... שוא שקד שומר. 169378
הא? 169380
מה יהיה? 169382
תהלים קכ''ז א'.
אה...(ואני מוחה על הכותרת!) 169388
טוב, אני האחרונה (?) לומר שאלוהים אינו נחוץ בעולמנו זה. אבל אני עדיין חושבת שבשביל שהוא יעזור לנו, אנחנו צריכים קודם כל לעזור לעצמנו, ולא סתם לשבת ולחכות לישועה.
אבל זה דבר שאפשר להבין מהפסוק, למסכנות דעתי. 169400
מצטער על הכותרת 169470
למעשה, כוונתי היתה לחזק את דברייך מן התגובה הראשונה.
כתוב "אם אדוני לא ישמור עיר, שוא שקד שומר", וזה לכאורה מובן, שהמאמץ שלנו כשלעצמו, לא תמיד מספיק. אלא שבעצם, אפשר היה גם לומר אחרת: "אם אדוני *כן* ישמור עיר, שוא שקד שומר" (כי אז אין שום צורך בשמירה שלנו).
אבל זה בדיוק העניין - הפסוק הראשון כתוב, והשני לא. מהראשון לומדים שצריך להשתדל, ומהשני (אילו היה כתוב) היו עלולים ללמוד שאין צורך להשתדל. והוא אכן לא כתוב.

וזה מה שאמרת, פחות או יותר.
god save america 169379
טובה, את מרגישה נוח להטיף לנו מוסר כשאת יושבת על סיר הבשר האמריקאי? לפני שאת מטיפה לנו מוסר, בואי להתפוצץ איתנו, כאן בארץ הקודש.
אלוהים עסוק 169507
וגם אם היה לו זמן אני לא בטוח שהוא היה שש להציל את המצב, אנחנו לא נראים כל כך טוב מלמעלה.
אלוהים עסוק 169544
יהודים אדוקים רגילים לייחס אסונות לעבירות שבין אדם למקום. להתנהגות הזו יש היסטוריה ארוכה. אבל זה אינו דפוס התנהגות הכרחי.
בתקופת מסעי הצלב, היהודים כל כך נרעשו מגילויי קידוש השם בקרבם - הנכונות להקריב את עצמם ואת ילדיהם כדי לא להתנצר, שההסבר של רדיפות כעונש על חטאים לא התקבל עוד. ההסברים היו הפוכים - הדור זכה למוות על קידוש השם דווקא בשל צדקתו. הקדוש ברוך ידע שדור אחר, פחות באדיקותו, לא ייכשר למטלה הזו. דווקא לדור הזה הגיעה הזכות של מוות על קידוש השם, שאין גדולה ממנה.

רעיון דומה נשמע מפיו של אחד מהרבנים החשובים במזרח אירופה, הרב וסרמן. בעת שהנאצים הגיעו לאסוף את בני ישיבתו. הוא אמר באידיש ''אנחנו כנראה צדיקים ולכן נבחרנו לקורבן ובזכותנו יינצלו אחינו באמריקה''.
זה לא נאמר בפירוש, אבל ייתכן שבמוחו של הרב וסרמן עמדה ההשוואה בין יהדות מזרח אירופה שחלק ניכר ממנה שמר באדיקות על קיום מצוות לבין יהדות ארה''ב שנחשבה למדורדרת מהבחינה הרוחנית. דווקא הקהילות הצדיקות צריך לשכך בייסורים את חרון האלוהים.
אלוהים עסוק 169548
נו, והם שככו את חרון האלוהים, צדיקי השואה?
מעניין מה עוד הוא היה עושה לנו, לולא שוכך יחסית חרונו.

אני שוקלת להגיש נגדו תביעה יצוגית, בשם העם היהודי לדורותיו.
גזר הדין שאבקש: שיבחר עם אחר לשכך את חרונו בו.
האיש שתבע את אלוהים 169554

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים