כיכר ריבלין 27234
וכבר מזדעקים כל יפי הנפש ומצווחים ש"לקח רצח רבין נשכח!" (ראו דבריו של בורג בכנסת).

לפי דעתי זוהי מחאה פוליטית לגיטימית בהחלט ואני אכן מקווה שהיא תצליח בהעלאת העניין לסדר היום הציבורי.

חבל שגם על פישמן לא השליכו איזו עוגת קצפת... :-)
מחאה לגיטימית? 27240
לא, היא לא לגיטימית, משום שהיא אלימה.
אלימה בתחת 27386
עוגה שנזרקת לפרצופו של "פקידון" בכיר זה או אחר, גורמת לו אי נוחות מסויימת. במקרה של ריבלין הוא ממש נעלב, למרות שכשהגיעו המצלמות דאג לחייך כמו גדול.

כשמפגין מניף שלט, או כשחמישים מפגינים קוראים סיסמאות, הם עלולים לגרום לאי-נוחות או רוגז למתנגדים אליהם, או לתחושת הזדהות למי שמזדהה. אבל זאת לא המטרה שלהם. למפיגינם יש מסר שהם רוצים להעביר, או מסר שהם רוצים להראות תמיכה בו. אבל מה לעשות כשהתקשורת הישראלית מתעלמת כמעט לחלוטין מכל הפגנת שמאל בישראל או בשטחים, אבל כל שטות של דובר צה"ל מקבלת כותרת יפה?

שימו לב למילכוד כאן. כדי שהתקשורת תייצג את העם, מה שנקרא "תקשורת חוקרת" או "כלב השמירה של הדמוקרטיה", צריך שהיא לא תהיה מרוכזת בידי הפישמנים והנימרודים. הדרך האידאילית והדמוקרטית ביותר להאבק בכך היא כמובן מאבק ציבורי. ואיך הציבור ידע מה התקשורת מספרת לו ומה לא אם אין תקשורת שתעשה את זה? בעיה. אז במקום לגנות ולהזדעזע אולי כדי שיהיה כאן גם דיון על ריכוזיות התקשורת, ההשלכות (הנוראיות) שלה על החברה והפוליטיקה הישראלית ומה אפשר לעשות חוץ מלזרוק עוגות.

ודרך אגב, השלוש שנים בפועל שקיבל זה שזרק תה רותח על יעל דיין לא נראה לכם מוגזם? גם אני מתנגד לדעות הפוליטיות של יעל דיין, אבל משמאל. לפעמים קורה שמתרגזים, ולפעמים נהיים אלימים, זה לא מפתיע בחברה מליטנטית כמו שלנו. אז אני אישית אדם רגוע רוב הזמן ויודע להשתלט על עצמי גם כשאני כועס, וגם לשפוח תה רותח על יעל דיין ממש לא נראה לי, אבל לא צריך לאבד פרופרציות. חברי הכנסת הם בהחלט לא מורמים מעם, אפילו שהמשכורת שלהם כן, ואני בטוח שמי שישפוך עליי כוס תה רותך לא יאסר ליום אחד.

ודרך אגב 2, לא מפריע לאף אחד כל השאלות הרטוריות האלה, נכון?
מדרון תלול וחלקלק 27387
בזה הטיעון הבאת את תמצית התיאור והצידוק לפעולות
טרוריסטיות.

נקודה.
נו באמת! 27391
טרור מוגדר כפעולה צבאית נגד אזרחים.

עוגת קצפת = פעולה צבאית?
נו באמת! 27392
זו לא הגדרה של טרור שאני מכיר.
כל פעילות שמטרתה לזרוע פחד ואי ביטחון (עיין ערך FUDWARE) הוא טרור. או משהו כזה. היכן האייל המילונאי כשצריכים אותו?
טרור והפחדה? 27404
עכשיו המוני ישראל יחששו לעבור את סף ביתם פן פעיל שמאל מרושע יטיח באכזריות עוגת קצפת בפניהם ההמומות. אכן טרור...
ההגדרה הכי טובה שאני מכיר לטרור: 27473
שימוש (או האיום בשימוש) מכוון באלימות כנגד אזרחים או מטרות אזרחיות במגמה להגשים יעדים פוליטים.

לגבי המקרה שלנו:
1. שימוש מכוון באלימות? מכוון - כן, אלים? קשה לי להחליט, הגדרה של אלימות כוללת גרימת נזק. האם נגרם לריבלין נזק?
2. לשם הגשמת יעד פוליטי? כן.
3. נגד אזרח? לא.

כלומר, זה לא טרור. אבל לא כל מה שהוא לא טרור, הוא חוקי או לגיטימי.
ההגדרה הכי טובה שאני מכיר לטרור: 27494
רובי ריבלין הוא לא אזרח? אז מהו? חייל קומנדו?
ההגדרה הכי טובה שאני מכיר לטרור: 27501
שר.
חלק בלתי נפרד מהרשות המבצעת, קרי מהשלטון.
ההגדרה הכי טובה שאני מכיר לטרור: 27513
כנראה שלא הבהרתי את עצמי. לא חשבתי על המקרה של רובי ריבלין כשכתבתי את התגובה שלי. לא משנה.
מדרון תלול וחלקלק 27521
טרור איננו מוגבל רק נגד אזרחים. מה עם טרור של הורים כנגד ילדים, או להיפך. מה עם טרור נגד חיות.

טרור איננו רק להגשמת מטרות פוליטיות, אלא למען הגשמת מטרות כלשהן.

אלימות לא חייבת לגרום נזק פיזי ,אם אני קורא נכון את אבחנתך. מפקד שצורח ומשפיל ללא הפסקה את פקודיו מפעיל טרור ללא נזק נראה לעין.

אלימות יכולה ליכלול בתוכה כל פעולה ללא הסכמת האובייקט ואשר גורמת לו רמה מסוימת של אי נוחות ומעלה.

לא טענתי שמעשה מבודד של זריקת עוגת קצפת כבר מהווה טרור אבל, הבנה של מעשה שכזה תוך מתן הסברים מקלים מוביל בהכרח בדרך האקסטרפולציה של המדרון החלקלק להבנה של מעשי טרור.
מדרון תלול וחלקלק 27524
אני מקווה שאתה מבחין בין אלימות לבין טרור.
הא בהא תליא 27526
הא בהא תליא 27528
לאו דווקא. ניתן להפעיל אלימות שלא למטרות טרור, וניתן להפעיל טרור ללא שימוש באלימות.

דוגמה לראשון: אדם יורה בצבי, למטרות מאכל.
דוגמה לשני: סדרת סרטים המתארת את התכערותם של כל האנשים שאינם מצייתים לפקודות השונות של הכנסייה.
תחשוב לרגע 27400
זכותך לצמצם את הראיה וההסבר למרחב המוכר והנוח.

אולם, פעולה שנועדה לזעזע כדי להעלות לדיון את מטרתותיה, מכיוון שדרכים אחרות בתחום הלגיטימי חסומות מכל מיני סיבות (כלכלית, פוליטית וכו') או מיכוון שזהו אפיק לפריקת זעם . פעולה כזו גובלת אם לא חוצה את קו הגדרת הטרור - זריעת פחד ואימה למען קידום מטרות, תוך פגיעה אקראית ואלימה.

הצדקת זריקת עוגה כדבר מובן - פריקת עצבים, פעולה תמימה ולא מזיקה לכשעצמה, לא יכולה לשלול פעולות מזיקות יותר. מהו קו הגבול?

כמו שכתבתי בכותרת - מדרון חלקלק ותלול, לו מן הבחינה התיאורטית.
ומה הסטנדרט? 27388
משפטנים: כמה מקבל בדרך כלל אדם על תקיפה (לא בנסיבות מחמירות) או על העלבת/תקיפת עובד ציבור (ח"כ הוא עובד ציבור, נכון?)

וכמה קיבל אותו מר לדרמן? אני זוכר חצי שנה
דרך אגב 27395
מאסר העולם שקיבל יגאל עמיר, לא נראה לכם מוגזם? גם אני מתנגד לדעות של רבין אבל מאחורה. לפעמים קורה שמתרגזים ולפעמים נהיים אלימים. זה לא מפתיע בחברה מילטנטית כמו שלנו. אז אני אישית אדם רגוע, ואני אפילו יודע שלשפוך כותבים עם כ', רצוי סופית, אבל לא צריך לאבד פרופרציות. מה אתם חושבים שאם מישהו היה יורה במוישה אופניק, היו עושים לו משהו? ואגב, לא מפריעות לכם כל השאלות הרטוריות האלה, נכון?
דרך אגב 27403
כן, גם מתנקש פוליטי צריך להישפט ככל רוצח.

ותראה איזו השוואה מגוחכת. ההתנקשות ברבין הייתה מתוכננת זמן רב מראש, הפגיע ביעל דיין לא. ההתנקשות הרגה את רבין, העוגה לא פגעה בריבלין פיזית בשום צורה שהיא.

ההערות על סגנון הכתיבה שלי וההתפלות לשגיאת כתיב תמימה (יתכן ואני סובל מדיסלקציה קלה ולא מאובחנת... אז פשוט תתעלמו ממה שאני אומר) הן ממש פוגעות! זאתי אלימות והסתה לטרור נגדי!

הכנסת אישרה לפני שבועיים חוק המאפשר לאזרח לרצוח אדם החשוד בכוונות לפעולות טירור. סתם נזכרתי.
דרך אגב 27406
שני המשפטים האחרונים שכתבת הם שקר.

אגב, מה לגבי הסטירה שהחטיפה לימור לבנת למישהו שקצת עצבן אותה? מה לגבי הרעיון שלי להשליך עליך ביצה רכה?
עלילות התקשורת בארץ המחאה השקטה 27419
בראשית היו ההפגנות, ותסקר התקשורת את ההפגנות, וירא הציבור כי טוב, ויעש עוד הפגנות, ויצאו ההפגנות לתקשורת ולצופים מכל החורים, ויפסיקו לסקרן. ותצא בת קול מבין המפגינים, ותשמע שוועתם בשמיים, ויעש להם אלוהים שרשראות מען כי יכבלו עצמם לעמודי חשמל, ויאמר אלוהי הרייטינג עליהם כה תעשון לכן, ואת גופכם תכבולו לעמודים, וטפוס תטפסו על עצים ושכוב תשכבו אל מול הבולדוזרים. ויעשו המוחים כדבר אלוהי הרייטינג, ויאוצו הצלמים, ותתקתקנה מכונות הכתיבה, ויסוקר דבר מחאתם, ותשקוט הארץ חצי שנה. וירא הציבור כי רבה המחאה בארץ, וישתעממו וילכו לראות יאצפן. ויאמרו המוחים מה לנו כי נתת לנו את המחאות האלו? נלך אל עגל הזהב ונעש לו פרובוקציות. ותמלא הארץ עוגות קצפת וכוסות תה, ויעלוזו הצופים עד מאוד במבוכת אלוהיהם וירבו לצפות ב"ביפ" ותשקוט הארץ חודשיים ימים. וימאסו עוגות הקצפת על הצופים, ויחדלו לצפות במעשי המחאה, ויקראו לדם, ויעלו המוחים על נבחרי העם ויכו אותם נמרצות, ויחבלו בהם, ותהי הארץ חבורות חבורות. ויעשו המוחים את הרע בעיני אלוהי הרייטינג, ויצא העם נגדם, וימחה העם את אינדימדיה מעל פני האדמה ברוך השם ישתבח שמו. והיה ובכל הימים האלו לא נעשה דבר כדי לטפל בכל אותן הבעיות אותן העלו המוחים, כי היו הכל עסוקים בדיבורים אודות פעולות המחאה. ותהי הארץ תוהו ובוהו, ותבוא התוכנית "המצב" ותהיה משעממת ומאוד לא מצחיקה. ויהי ערב, ויהי בוקר, יום נוסף.

אם יש גוף שאני רוחש לו בוז כיום, זה אינדימדיה. חבורת יפי נפש מרקסיסטים.
עלילות התקשורת בארץ המחאה השקטה 27441
א. בראשית לא תסקר התקשורת את ההפגנות, וגם לא במדבר. אתה מנסה לצייר כאן קו כאילו רמת הפרובוקציות של המפגינים עולה. יחסית לרציחות על רקע לאומני, אוטובוסים מתפוצצים וראשי חזיר, השמאל החדש (לא בולשיביקים למינהם) דווקא יודע לשמור יפה על "גבול המחאה הלגיטימית".

ב. אני לא חושב שאני אשמע תיאור נלעג כזה מפיך גם של פעילים מטעם מפלגות המחלקים סטיקרים בצמתים או תולים שילטי חוצות. וגם את זה עושים. אינדימדיה הוא אירגון אחד קטן מיני מאות שביחד מרכיבים את השמאל הלא מפלגתי החדש. לא בכל אירגון לאנשים השקפת עולם מגובשת ורדיקלית כמו של כמה מן האנשים באינדימדיה, אבל צריך להבין שאיזו משמרת מחאה מאפנה שאולי נתקלת בה פעם היא לא לבדה.

ג. שוב: כוס התה לא קשורה לעוגה. למה לעשות את עצמך מטומטם?

ד. והכי חשוב: למה אף אחד בכל הדיון הזה לא שואל אם המסר על הכבלים בארץ נכון או לא? רק האופן בו מועבר המסר חשוב? זאתי שאלה שמופנת לכולם. אני פשוט רוצה להבין אם מי שמתנגד לאופן שבו מובעת דעה מסויימת גם מתנגד לדעה עצמה, אם בכלל טרח ולחשוב עליה. זה כמו אנשים שתומכים בפיגועים כשמדובר בלח"י אבל מתנגדים כשמדובר בחמאס.

ה. שאלה לדובי. מתי הייתה הפעם הראשונה ששמעת על אינדימדיה?
עלילות התקשורת בארץ המחאה השקטה 27445
ד. דווקא שאלתי, למרות שהאינסטינקט הבסיסי הוא להאמין למותקפים ולא לחוליגנים. האם ענית לי? נכון לשעת כתיבת הדברים - לא.
עלילות התקשורת בארץ המחאה השקטה 27450
א. סיקרו גם סיקרו. כל הפגנה קטנה זכתה לסיקור (קטן) וכל הפגנה גדולה - לסיקור גדול. רמת הפרובוקציות אכן עולה. כזה הוא טבען של פרובוקציות.

ב. אנשים שמחלקים סטיקרים בצמתים סתם מסכנים את התנועה, אבל הם לפחות חצי לגיטימיים. בניגוד לזורקי העוגות.

ג. כי אני אוהב לדבר אל אנשים בגובה העיניים. (הייתי חייב, סליחה)

ד. הרי זה בדיוק מה שניסיתי להגיד - פעולות כאלו גורמות לאנשים לדבר על הפעולות עצמן, ולא על המטרות. לכן הן לא ישיגו לעולם את מטרותיהן, מה גם שהן גורמות לאנטגוניזציה כלפי התוקפים. לאף אחד לא אכפת מהדעות שלכם. מבחינת הצופים, אתם חבורה של ליצנים חוליגנים. דע לך שבגלל האקט הזה ממש, לעולם לא יקחו אתכם ברצינות. יחצ"נות בסיסית.

ה. לפני די הרבה זמן, אבל התעניינתי בהם ממש רק לפני כחצי שנה, כשאחת הבחורות שלומדות איתי (שגם אותה אני לא ממש מחבב, בשל דעותיה המרקסיסטיות הקיצוניות ["אני לא מחזיקה טלוויזיה בבית מטעמים אידיאולוגיים", פוסטמה]) התחילה לדבר עליהם באחד מהשיעורים.
עלילות התקשורת בארץ המחאה השקטה 27560
א. אנחנו מדברים בכלל על אותה התקשורת?
אתה פשוט קובע עובדה שהיא כל כך לא מבוססת על כלום חוץ מהדמיון של דובי, ועם דימיון כמו שלך אני לא רוצה עסק.

ב. אנשים שמחלקים סטיקרים יכולים להיות מעצבנים, זורקי עוגות הם דווקא יצירתיים ומשעשעים. מה שאני כתבתי התייחס לזלזול שלך כלפי המפגינים שיוצאים מכל החורים. אבל אני שמח שחלקם אפילו חצי-לגיטימיים בעינך.

ד. זה לא מה שאמרת עד עכשיו. אתה ומיץ טוענים שהפעולה היא לא לגיטימית וכמה נסחפו גם להגדיר אותה כפעולת טירור. להגיד שהיא לא יעילה להשגת המטרות שלנו זה דבר אחר לגמרי.

תראה, אני לא ידעתי על הפעולה לפני אבל אני כן יודע שהאנשים באינדימדיה הופתעו מן התגובה החריפה כל-כך, וגם אני. בכל זאת אני חושב שהתוצאה היא טובה. הזכירו בחצי מילה את הסיבה לזריקת העוגה וזה כבר טוב. עכשיו בו נראה איך זה הציג "אותנו" (המתנגדים למונופול התקשורת), איך את ריבלין ואיך את בעלי ההון.

אז מיץ הגדיר אותנו חבורה של חוליגנים. אברום בורג אמר שאנחנו יגאל אמירים. אבל כמו שכבר אמרתי, אולי רוב הציבור דווקא אוהד את המעשה? נכון שזה לא אומר אוטומטית שהם גם מזדהים עם המטרות שלנו או שבכלל התעמקו בהן, אבל הרושם שלי זה שמישהו שנלחם בחבורה של מיני-דיקטוטרים עשירים דווקא זוכה לאהדת רוב הציבור. וזה נושא שמדבר אל אנשים יותר מלמשל פעולות סולידריות כלפי פלסטינאים במצור.

ריבלין, הוא עלה אמנם לכותרות, אבל הון פוליטי הוא בטח לא עשה מזה. אני מקווה. תיראה, הוא לא ממש מעניין אותי, מבחינת הנושא. אז למה דווקא ריבלין? הוא שר ונבחר ציבור ואמור לשקף *רק* את האינטרס הציבורי. והוא עושה ההפך. האמת שגם לבעל הון יש אחריות ציבורית אבל ריבלין הוא עדיין מטרה טובה יותר. חוצמזה הוא ידוע בחוש ההומר שלו הבולט בנוף הכנסת. כנראה שההומר שלו ברמה גבוה בהרבה משלנו.

בקשר לבעלי ההון, הם באמת יצאו בזול (טוב, כמה נזק יכול להיגרם להם מעוגה אחת? צריך לפחות עשר כדי להזיז משהו... פרצופה של ג'ודית ניר מוזס נראה לי מתוק במיוחד...) כי הנושא לא עלה כמעט לדיון, בטח לא מעמיק. אבל אם העוגה תהווה סימן פתיחה למאבק נגד המונופולים בתקשורת (במקרה הזה מדובר במונופול הכבלים) אז היא השיגה את המטרה שלה.

ה. אני לא רואה קשר הכרחי בין דעות מרכסיסטיות ובין סגפנות והחרמה על טלוויזיות. אתה באמת לא אוהב אותה בגלל רק בגלל הדעות שלה או בגלל שהיא פוסטמה?
עלילות התקשורת בארץ המחאה השקטה 27567
א. מכיוון שלא לי ולא לך יש נתונים, נאלץ שלא לסמוך זה על דמיונו של זה.

ב. אותי זה לא משעשע. אבל כבר אמרו עלי מספיק אנשים שאני יבשושי וחסר הומור...

ד. גם וגם. גם לא לגיטימית, וגם לא מועילה. אתה חושב שזה עורר אהדה? לא נראה לי. אנשים תמיד יהנו לראות שדופקים את העשירים, אבל האם זה באמת עזר למטרות שלכם? קשה לי להאמין. יש לך אולי איזה סקר?

ה. היא פוסטמה בגלל הדעות שלה, ובגלל האופן שהיא מביעה אותן. אבל זה באמת לא רלוונטי.
נו, למה? 27453
ולמה כשאותו ילד מסכן, שרצח את הוריו, ביקש בבכי תמרורים מהשופט, שיקל על עונשו, כי הרי הוא יתום, כולם התסכלו עליו במבט מוזר?
מלכתחילה עלה "התיקון לחוק הבזק" לדיון, בגלל אותה פרובוקציה, (וכאן בהחלט אפשר לבוא בטענות לתקשורת הממסדית), ובאופן טבעי זה גם היה אופיו של הדיון כאן. כמה מתבקש כאן הביטוי: "אי אפשר גם לאכול את העוגה (או להשליך אותה בפרצופו של ריבלין) וגם להשאיר אותה שלמה".
אח"כ התמסמס המסר בגלל שהוא יוצג בעילגות, ע"י טיפוסים כמו גל ארבל, וכמו ההוא, נו איך קוראים לו, מרחוב סומסום.
והנה, למען הדיון העקרוני, קישור ל"חוק הבזק" (לא קראתי אבל זה בגלל שאין לי "אקרובט רידר"):
אלימה בתחת 27421
ידידי, קח לך כמה חברים, תגייסו קצת כסף (תרומות מהציבור!), ותקימו לכם עיתון. לא חייב להיות משהו גדול, לא צריכים עמודי צבע. תתחילו בקטן, תפוצה באזור ת"א ככה, תפרסמו במקומות הנחשבים. תוך כמה חודשים, אם תכלכלו את עצמכם נכונה, תהיו גם אתם קפיטליסטים.
אלימה בתחת 27598
לאינדימדיה כבר יש ירחון, בשם ''כאן''. בתור אמצעי מידע אלטרנטיבי הוא לא אינפורמטיבי להדהים, אבל זה מה יש.
אלימה בתחת 41438
הזדמן לי לקרוא את מהדורת אוקטובר של 'כאן', אותה נטלתי בחינם מחבורת פנקיסטיות חביבות ליד הפטיפון, והוא דווקא עמד בסטנדרט עיתונאי בסיסי מבחינת איכות כתיבה ועניין. בפירוש יותר איכותי מ'לאשה', יותר אינפורמטיבי מ'סופשבוע', והרבה הרבה יותר מוצלח משאר פרסומי התנועה האנרכיסטית בישראל, המרוכזים כמדומני במזמוזים פאתטיים של כמה תיכוניסטים מקיבוץ להבות הבשן. אם אתם נתקלים בגליון, מומלץ לעיין.
כיכר ריבלין 27255
וכוס התה על יעל דיין. זה לא אותו דבר?
על זה שופך התה הועמד לדין אם אני זוכר נכון.
תה-אטרון האבסורד 27256
כוס תה רותחת עלולה לגרום לכוויות ופגיעה פיזית. עוגה (אלא אם כן אתה אלרגי לקצפת) לא. יחד עם זאת, זה עדיין סוג של תקיפה, חמורה פחות מכוס תה.
ואף על פי כן 27261
אנחנו כנראה מושפעים מסוג ההומור שהשפיע עמוקות על חלק מאיתנו בילדותינו. לכן אנחנו מתייחסים לעוגה בפרצוף כאל סוג של הומור. או אלימות עם שיק.
אלא שכבר הבהרנו לעצמנו שאלימות יכולה להיות מילולית, והגיע הזמן שנבהיר שאלימות יכולה להתבצע גם עם עוגה. אפילו אם היא עם קצפת.
אנא באר ופרש 27275
כיצד אלימות יכולה להיות מילולית?
אנא באר ופרש 27326
קללות הן סוג של אלימות מילולית.
אנא באר ופרש 27331
המרחק בין לקלל מישהו לבין לתקוף אותו הוא גדול. הכללת השניים תחת השם אלימות היא מסוכנת משום שהיא נותנת צידוק לאילו שלא יודעים לקלל, להרביץ.

בשיחזור הרצח של גיל מיטשל ששודר בטלויזיה הרוצח הצדיק את המעשה בכך שהנרצח קילל אותו. הוא סיפר שגיל קילל אותו בצורה הרבה יותר חריפה ממה שתואר ע''י שאר הנוכחים באירוע והרושם שהתקבל הוא שמבחינת הרוצח קללות מספיק חריפות מצדיקות תקיפה.
אנא באר ופרש 27332
ברור שיש מדרג. בספר החוקים שלנו יש עבירה של העלבת עובד ציבור או משהו כזה. סוג של אלימות. גם אם העבריין לא מקבל מאסר עולם בעטיה.
וגם אם הקללה של מיטשל לא היתה במקומה, היא לא מהווה סיבה מספקת לרצח. כי אין סיבה מספקת לרצח.
לכן אין סכנה בהכללת השניים תחת השם הכולל - אלימות. גם אם יהיו אידיוטים שיבינו את זה אחרת.
אנא באר ופרש 27335
לטענתו של הרוצח במקרה הזה הוא לא התכוון להרוג את מיטשל אלא רק לדקור אותו. אני לא יודע מה היה קו ההגנה שלו במשפט (למיטב זכרוני הוא חתם על עסקת טיעון, הודה במעשה והורשע בעברה פחותה מרצח) אבל במהלך השחזור,הגרסה שלו הייתה שגיל קילל אותו ואת הוריו ולכן הוא ניסה לדקור את גיל ברגל ורק במקרה הסכין החליקה (או שגיל זז) והלהב מצא את דרכו אל הלב.
היחס הוא קילל אני דקרתי לא היה בעייתי בעיניו רק עניין המינון (האם הוא אמר ''דיר בלאק'' או ''דיר בלאק בן זונה מניאק ...'' והאם הדקירה כוונה להרוג או רק לפצוע קל). במקרה שהדקירה היית מסתימת בפציעה קלה (שאם נאמין לו זה מה שהוא התכוון שיהיה) על פי תפיסת העולם שלו הוא זכאי.
אנא באר ופרש 27439
האם הסתכלות על אדם ב"מבט עקום" גם היא סוג של אלימות?
אם לא, הסבר מה ההבדל בין פעולה שכזאת וכינוי אדם או קרובים לו בשמות תואר מסוימים.
אנא באר ופרש 27456
אם היית קטנוני היית יכול לשאול האם הפלצה היא סוג של אלימות.
אבל איזה מזל שאתה לא קטנוני.

מה זה בדיוק "מבט עקום"?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27459
מה זה בדיוק "קללה"?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27464
חפש במילון.
''מבט עקום'', אגב, לא מופיע שם.
זה כיף להתגלץ' במדרון 27490
המילון לא מעניין אותי כרגע.
אתה טוען שאין דבר כזה "מבט עקום", או לפחות שההגדרה שלו לא מוכרת לך, אני טוען שזאת צורת התבטאות זהה באופייה ל"קללה", וששתיהן שונות באופן מהותי מאלימות, מכיוון שבשתיהן אין אלמנט של מגע פיזי מכוון.

הגדרה ל"מבט עקום": כאשר אדם אחד מסתכל על אדם אחר באופן שאינו מוצא חן בעיניו של האדם הניבט.

שאלה נוספת: אם אחליט להביע את דעתי על אדם מסוים באופן פיגורטיבי, פסל למשל, האם גם זאת "אלימות"? האם ניתן יהיה להאשים אותי בתקיפה או בפשע אחר?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27607
באמת שלא ידעתי מה הפרוש של "מבט עקום" בעיניך. מההגדרה שלך זה לא נשמע כאלימות.

לשאלתך, אתה מתכוון האם רבין במדי אס אס זה סוג של אלימות?
לא יודע, תחשוב לבד.
זה כיף להתגלץ' במדרון 27705
בהחלט לא, אין כאן פגיעה פיזית באף אחד.
וזה הקריטריון היחידי לאלימות.

האם אני תומך במעשה שכזה? מובן שלא.
אבל בין זה לבין אסירתו והטלת עונשים על ביצועו ישנה דרך רחוקה, תלולה וחלקלקה.
"מבט עקום" = :-/ 27486
ואף על פי כן 27299
שים לב -- לא טענתי שהשלכת העוגה אינה מעשה אלים, טענתי שמידת הסיכון נמוכה יותר בהשלכת עוגה קרירה מאשר תה רותח. זה כמו ההבדל בין להכות אותך באלה או בגרזן, שניהם יכאבו ועלולים לגרום לשברים ונזקים פנימיים, אך הגרזן עלול גם לגרום לחתכים.
תה-אטרון האבסורד 27267
Besides being a futile vulgarity, isnt't it another one of those mindless immitations?
במקל, בסרגל 27300
לא נראה לי שיש קשר בין הטחת עוגות לשפיכת התה, השלכת העוגות הפכה לאחד מסמלי המחאה של מתנגדי הגלובליזציה, ספל התה -- מחאה מקומית עם ''מה שבא ליד''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים